Aanschaf Megane II

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
T0M
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:19

Aanschaf Megane II

Bericht door T0M »

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, ik ben Tom, 18 jaar en wil een Megane aanschaffen.
Tot 2 maanden geleden had ik een hele moooie Volvo S60, helaas een ongeluk mee gehad, en heb nu sinds een paar weken een Chrysler 300M 3.5. Nou vind ik de Chrysler toch wat duur, dus gaat hij er uit. De volvo was een ideale auto, maar helaas is mijn budget niet groot genoeg om er weer een te kopen.

Nou ben ik op zoek naar een kleine auto en de megane vind ik wel een mooie, maar hoe staat het met de betrouwbaarheid van deze auto's?? Is dit nog een echte renault waar de electronica regelmatig niet werkt of andere problemen heeft? Het gaat om een Megane II uit 2003, het is een 1.6 en heeft zo'n 170.000km gelopen.
Kan deze auto nog even mee of is hij bijna aan zijn eind, en kan ik veel problemen hiermee verwachten?

Groete,

Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Ik heb een Megane II uit 2003 gehad (maar dan met de 2.0 16V motor).

Niet heel veel problemen mee gehad, wel een paar maar die heb je altijd wel.
Verder een heerlijke auto.

Ik zou zeggen: laat de auto door de Dekra keuren voor je hem koopt.
Kost je €255,- maar dan weet je exact waar je aan toe bent.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MeganeGrandTour
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2009 12:46

Bericht door MeganeGrandTour »

Ik heb eerder een Megane Grand Tour 1.6 16V uit 2004 gehad, waarmee uiteindelijk 142.000 km gereden.
Buiten het reguliere onderhoud zijn uiteindelijk 5 extra garage bezoeken noodzakelijk zijn geweest.

Ondanks dat de auto toch enkele Megane kwalen heeft gekend (zal ze zo even opsommen) blijf ik toch tevreden over de betrouwbaarheid, ruimte en comfort van deze auto.

Bekende Megane kwaaltjes waarmee te maken gehad:
Achterklep die niet open wilde, Blaasjes/bladderen portiergrepen binnenzijde voorste portieren, Veerpoort die uit veerschotel knikt, Remschijven welke vervangen door anti-piep setje, Linker raam spontaan naar omlaag gegaan en defect, Bobine defect, Ventiel bandensenor afgebroken, Airco leiding verstopt waardoor water lekkage.

Heb nu een jongere Megane Grand Tour 1.6 16V uit 2006. Net als de vorige ook weer op LPG, daar hier nooit problemen mee gehad en erg tevreden over ben. Deze Megane (fase 2) staat in het algemeen bekend als een betrouwbaarder model dan de modellen van voor 2006, waarbij eerder genoemde kwaaltjes veelal niet meer voor zullen komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht