voorbereiding op koop Espace
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
voorbereiding op koop Espace
Het is nog niet zover dat we een andere auto kopen, maar het voorwerk op de koop is begonnen...
Een van de auto's die op ons lijstje staat is de Espace.
Ik heb nog niet bij een autobedrijf gekeken (wel op websites), nogmaals het is nog voorwerk, ik ga graag goed beslagen ten ijs, het gaat immers om genoeg geld.
Nu hoor ik weleens verhalen dat de betrouwbaarheid van de Espace te wensen overlaat, maar meer dan geruchten en verhalen krijg ik niet boven water. Niemand in mijn kennissenkring heeft ooit werkelijk een Espace gereden.
Zijn de Espacen minder betrouwbaar? En zo ja, waar mankeert het dan vaak aan?
Wat zijn uberhaupt aandachtspunten bij de koop van een Espace?
Welke motor is aan te raden? Een diesel of een benzine? En dan welk type?
Hebben alle Grand Espacen die 3e rij stoelen of is dat per auto verschillend?
Wat zijn nu de echte verschillen tussen de Espace en de Grand Espace? Behalve dan dat de Grand iets langer is.
Wat zijn ongeveer goede kilometerstanden voor een Espace van pakweg 4 a 5 jaar oud? En dan bedoel ik in de zin van: Waar kan ik nog probleemloos een jaar of 4 mee rond rijden en een 22000 kilometer per jaar mee afleggen.
Zo, dat zijn flink wat vragen geworden ondertussen..... Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.
Alvast bedankt
Een van de auto's die op ons lijstje staat is de Espace.
Ik heb nog niet bij een autobedrijf gekeken (wel op websites), nogmaals het is nog voorwerk, ik ga graag goed beslagen ten ijs, het gaat immers om genoeg geld.
Nu hoor ik weleens verhalen dat de betrouwbaarheid van de Espace te wensen overlaat, maar meer dan geruchten en verhalen krijg ik niet boven water. Niemand in mijn kennissenkring heeft ooit werkelijk een Espace gereden.
Zijn de Espacen minder betrouwbaar? En zo ja, waar mankeert het dan vaak aan?
Wat zijn nu de echte verschillen tussen de Espace en de Grand Espace? Behalve dan dat de Grand iets langer is.
Wat zijn ongeveer goede kilometerstanden voor een Espace van pakweg 4 a 5 jaar oud? En dan bedoel ik in de zin van: Waar kan ik nog probleemloos een jaar of 4 mee rond rijden en een 22000 kilometer per jaar mee afleggen.
Zo, dat zijn flink wat vragen geworden ondertussen..... Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.
Alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
Als je via de zoekoptie zoekt dan vind je verschillende topic's over dit onderwerp.
Succes met de aankoop.
Succes met de aankoop.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Re: voorbereiding op koop Espace
Wat zijn uberhaupt aandachtspunten bij de koop van een Espace?Luchtsplitser schreef: Zijn de Espacen minder betrouwbaar? En zo ja, waar mankeert het dan vaak aan?
- onderhoudshistorie
- kijken of de motor geen olie lekt
- probeer alle stoelen er bij te krijgen in een koop, 3e rij. (anders moet je naderhand stoelen zoeken en dan zijn ze
best prijzig)
- tijdens de proefrit alles testen zoals; abs, esp, stuurbekrachtiging, airco, kijk of alle verlichting werkt incl de
bedieningsknopjes
Tja.....de een zegt diesel en de ander weer benzine
Alle Espace's hebben de mogelijkheid om 7 zitplaatsen te creëren, maar dit is niet standaard oftewel de achterste twee stoelen is bij aanschaf van een nieuwe auto een optie
Er zijn niet echt veel verschillen. Bij een Grand heb je meer ruimte achter de laatste zitrij dan bij de korte versie
En de Grand is iets zwaarder en heeft een wat grotere draaicirkel
Wat zijn ongeveer goede kilometerstanden voor een Espace van pakweg 4 a 5 jaar oud?
Tja hoe minder kilometers hoe beter zou ik zeggen.Je kunt dus een kopen van bjr 2006 die hebben namelijk nagenoeg geen kinderziektes meer zoals de Espace type 4 ph1 2002/2005
Hide post links |
-
- lid
De punten die voor zijn gelegd door demi, gelden eigenlijk voor elke auto.
De grand espace is eigenlijk gemaakt voor de been ruimte op de derde rij.
Door dat hij langer is kunnen de stoelen veder naar achter.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hoi,
fout hoor, de rails waar de stoelen in kunnen schuiven zijn niet langer. Er is wel meer kofferruimte. Ik kocht ook een grand espace met de bedoeling meer beenruimte te hebben en kwam bedrogen uit. Mijn kinderen zitten even "gewrongen" als in mijn Ford Galaxi.
Maar toch een "grote" auto hoor.
Grz Chriko
fout hoor, de rails waar de stoelen in kunnen schuiven zijn niet langer. Er is wel meer kofferruimte. Ik kocht ook een grand espace met de bedoeling meer beenruimte te hebben en kwam bedrogen uit. Mijn kinderen zitten even "gewrongen" als in mijn Ford Galaxi.
Grz Chriko
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Ja dat klopt... het verschil zit hem in de koffer. Als ik me niet vergis 20 cm verschil.
En inderdaad, zoek een wagen vanaf 2006. Welke motor? Ik zweer bij de 2.0 dCi. Ook de benzine uitvoeringen zouden erg goed zijn.
Minder is 1.9 dci, 2.2 dci en 3.0 dci...
Kilometerstand.. ik zou zo max tot een 100 k gaan.
En inderdaad, zoek een wagen vanaf 2006. Welke motor? Ik zweer bij de 2.0 dCi. Ook de benzine uitvoeringen zouden erg goed zijn.
Minder is 1.9 dci, 2.2 dci en 3.0 dci...
Kilometerstand.. ik zou zo max tot een 100 k gaan.
Hide post links |
-
- lid
Niet fout hoor.chriko schreef:Hoi,
Grz Chriko

Jij hebt het over de espace III.
Bij de GE IV is het wel degelijk langer.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hee Wesley... ik denk eerlijk gezegd dat er geen verschil op de rails zit. Zetels in de laatste stand geven enkel meer kofferruimte. Rails lopen in de lange versie niet verder door volgens mij.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Tja Wesley015 ............ je kunt je geld maar een keer uitgeven bij het kopen van een auto. Dus als je dat doet, bekijk het te kopen goed dan zorgvuldig en niet vlug. En laat je niet verleiden door een mooie auto of 'nieuwe banden' maar kijk naar technische en electronische dingen. Garantie is maar een vluchtig woordje waar meestal geprobeerd word om er onderuit te komen. Vaak word er bij een garantie periode alleen de klacht verholpen maar niet het probleem. Zodat na de garantieperiode als de klant weer terug komt het probleem word verholpen met als gevolg een grote kostenpost.wesley015 schreef:De punten die voor zijn gelegd door demi, gelden eigenlijk voor elke auto.
Ik wil niet iedere autoverkoper over een kam scheren maar het zijn wel de meest onbetrouwbare personen in de autowereld.
Als je gaat voor een auto te bezichtigen..........ga dan goed beslagen te ijs, neem iemand mee die wat verstand heeft van auto's of autotechniek, ben zelfverzekerd weet waar je over praat en laat je niet inpalmen door mooie glade verkooppraatjes.
Screen de autogarage via forums en probeer na te gaan of de autogarage aangesloten is bij de BOVAG
Probeer wat je afspreekt op papier te zetten, neem de tijd tijdens de proefrit, probeer in een buitengebied te gaan rijden dan kun je wat meer op de auto letten en ben je niet zo afgeleid door het verkeer
Kijk........een krasje of kale banden zijn sneller en goedkoper gemaakt/vervangen dan een tikkend motorblok of een rammelend onderstel
@Luchtsplitser, kijk goed en zorgvuldig......cuc6 of suc7
Hide post links |
-
- lid
@ demi
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik bedoel allen dat die punten die je voorstelde voor elke auto geld.
Idd op alle fronten nakijken.
@ DHL
Je hebt gelijk.
De rails is even lang.
Het verschil is dat de rug leuning wat veder naar achter kan waardoor er meer ruimte gecreëerd word.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik bedoel allen dat die punten die je voorstelde voor elke auto geld.
Idd op alle fronten nakijken.
@ DHL
Je hebt gelijk.
De rails is even lang.
Het verschil is dat de rug leuning wat veder naar achter kan waardoor er meer ruimte gecreëerd word.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja dat is juist, de rugleuning kan platter. Of je hebt nog een beetje koffer over wat ik met m'n korte niet heb wanneer ik er zes zetels inzet....
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-