1.9 Dci ratelend geluid

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
GJH
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jan 2008 22:41
Actief als: particulier

1.9 Dci ratelend geluid

Bericht door GJH »

Sinds 3 weken een laguna 2 1.9dci in bezit en deze maakt een ratelend geluid bij het gas bij geven. als je hem op een constante snelheid houd is het weg geef je dan gas bij dan hoor je een soort rrrrrrrr bij geluid.
Bij de garage waar ik hem gekocht heb dachten ze eerst aan de uitlaat dat deze rammelde maar dat bleek niet zo te zijn, toen hebben ze de motorsteun vervangen ook geen oplossing, daarna zijn ze naar een dealer gegaan die dacht dat misschien een van de verstuivers vervuilt is en heeft daarom een reinigings vloeistof aan de tank toegevoegd.
Ik heb er nu inmiddels 800 km mee gereden maar tot nu toe helpt ook dit nog niet??
Heeft iemand dit soms ook mee gemaakt en weet wat de oorzaak is van dit bijgeluid?

Dan heb ik nog een vraagje hoe kom ik met kabel vanuit de achterdeur weer naar binnen?
Ik wil bij de speakers namelijk een aftakking maken

Groet
GJ

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16036
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Het geluid kan vanalles zijn, en is van afstand niet te beoordelen. Wat heel vaak voorkomt is het flexibel deel van de uitlaat, maar dat is volgens je garage al uitgesloten.
Het kan heel goed een verstuiver zijn, maar het zou in het uiterste geval ook een krukaslager kunnen zijn. Is niet te zeggen.
Wat betreft de speaker aftakking, deze leg je terug naar binnen via het doorvoerrubber van de deurstijl naar het portier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GJH
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jan 2008 22:41
Actief als: particulier

Bericht door GJH »

Maar als het een krukas lager is dan moet dit toch bij alle toerentallen te horen zijn?
hoe is dit te controleren?
alvast bedankt voor de reactie's :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Bericht door BramvT »

Klopt het dat de krukaslagers van de DCI motoren nogal eens stuk willen gaan ?

En is dat bij de 1.5 DCI met 80 pk ook het geval ?

Ik wil namelijk deze week een Kangoo gaan kopen met zo'n motor (nog geen 1,5 ton gereden)...of kan ik mij toch maar beter bij Citroen/Peugeot houden met hun zeer betrouwbare HDI(F) motoren ?

Het punt is echter dat ik de Kangoo EN een veel leuker (en lichter) bestellertje vind..EN over betere stoelen beschikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16036
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Inderdaad bij krukaslagers is dit bij alle toerentallen. Ik noemde alleen een aantal dingen op omdat het geluid eerst gehoord moet worden voor een diagnose.
Zoals al in eerdere topics is er bij de 1.5dci wel is een waar de lagers van defect raken, maar dit komt bij alle km-standen voor. Een goede garantie afspreken kan nooit kwaad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GJH
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jan 2008 22:41
Actief als: particulier

Bericht door GJH »

Bedankt voor de info.
het is natuurlijk moeilijk zonder iets te horen of zien, zelfs als ze het wel kunnen horen komen ze er nog niet goed uit.
Ik wacht het nog maar een tank beurtje af en ga dan maar weer aan de bel trekken of anders in de tussentijd zelf nog maar eens bij een andere dealer informeren of zij het geluid herkennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht