Mijn auto-carriere begonnen met een Ford Sierra 1.8TD die ik van m'n vader had gekregen, toen samen gaan wonen en met een Daewoo Matiz 0.8 aan rijden, die mijn vrouw net had gekocht. Twee auto's was zwaar overkill, dus moest het oudje (de Ford) er aan geloven

Na 8 jaar met de Daewoo vonden we het hoog tijd om een veiliger wagen te kopen. Ik wou persoonlijk al sinds jaar en dag een Scénic en mijn vrouw was daarmee akkoord, dus dan maar op zoek

Na een beetje zoeken bij een Renault dealer een 1.5dci Expression Luxe uit 2005 op de kop kunnen tikken met net geen 80000km op de teller en 1 jaar volledige garantie - meevaller dus

Dit ter inleiding, ik heb echter volgende vraagjes :
1. de regensensor (die er zou moeten opzitten), hoe werkt die in hemelsnaam ? Ik zet de ruitenwisser in eerste stand (interval) en daar heb je een aantal mogelijkheden qua 'druppeltjes' ; het lijkt er op dat hij initieel van het ingestelde interval gebruikt maakt, maar naarmate het harder regent hij toch versnelt, kan dat ?
2. mijn stuur staat ietwat naar links gedraaid als ik rechtdoor rijdt - niet zo héél veel, maar toch genoeg om het te zien - de wagen rijdt natuurlijk wel mooi rechtuit en heeft geen afwijking als ik het stuur loslaat. Vandaag bij de garage langs geweest om dit te laten corrigeren, maar veel verschil merk ik niet - komt dit nog voor ? Gaat over verdraaiing van 1 à 2 cm tov "nulstand"
3. de achterruitsproeier - in tegenstelling tot de voorruit komt daar absoluut geen krachtige straal uit, maar stroomt het water over de ruit, klopt dit ? In had dit ook bij de garage gemeld omdat er slechts héél weinig water uitkwam en volgens werkbon hebben ze het pompje vervangen maar echt spuiten doet het nog steeds niet. Hoe zit dat ?
Zo - alvast hartelijk bedankt om bovenstaande te willen lezen

Alweer een scenic rijder bij dus (wel in België :p )