Kleine problemen Reanault Mégane Grand Tour (2004)

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
mvdhiele
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Kleine problemen Reanault Mégane Grand Tour (2004)

Bericht door mvdhiele »

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer anderhalve week ben ik de bezitter van een Renault Mégane Grand Tour 1.6 / 16v uit 2004 (benzine, handgeschakeld). Sinds het moment dat ik wegreed bij de autohandelaar had ik met de auto geen enkel probleem, na ongeveer 4 dagen begon het lampje "luchtverontreiniging" (dat heb ik uit de manual), en het lampje "service" continu te branden. Ik heb de auto gekocht met 3 maanden garantie op de motor en draaiende onderdelen.

Na een week begon de auto plotseling te stotteren, draaide stationair niet lekker, en startte moeizaam, ook kwam de motor niet voldoende "op toeren" leek het wel. Ik dus contact gezocht met de autohandelaar die mij de auto had verkocht, en raadde mij aan, vanwege de afstand die ik anders zou moeten overbruggen, de auto even bij de lokale Renault dealer uit te laten lezen (vanwege melding op het dashboard, luchtverontreiniging en het servicelampje).

Bij de lokale Renault dealer hebben ze de boordcomputer uitgelezen, en het stotteren e.d. verholpen door een penbobine te vervangen (monteur zei dat er twee "verbeterde" penbobines in zaten, en twee nog originele, deze zullen ook een keer sneuvelen, zei hij). Kosten totaal € 110,00. De auto reed vervolgens prima, en de lampjes op het dashboard brandden niet meer.

Totdat ik de auto een uurtje later weer nodig had, begon ineens het lampje "service" en "luchtverontreiniging" wéér te branden. Ik hierna de lokale Renault dealer weer gebeld, met de vraag hoe is dat mogelijk?
Degene die ik sprak aan de telefoon zei "ja, dat gebeurt wel vaker, dan is er waarschijnlijk toch wel iets meer aan de hand, we moeten de auto nogmaals aan de computer koppelen om te kijken wat er aan de hand is, dit doen wij niet onder garantie".

Ik heb aanstaande vrijdag een vervolgafspraak bij de lokale Renault dealer, om de boel nogmaals door te laten meten en te laten bekijken wat er met de auto aan de hand is.

Nu zijn mijn vragen aan jullie:

- Komt dit verhaal jullie bekend voor?
- Welke kosten kan ik volgens jullie doorberekenen naar degene die mijn auto heeft geleverd?
- Wat zou er eventueel nog meer aan de hand kunnen zijn, en welke kosten brengt dit met zich mee?

Graag ontvang ik jullie reactie op dit verhaal.

Bij voorbaat dank!

Miguel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Actief als: particulier

Bericht door mechanic »

Garantie op motor en draaiende delen valt het probleem wat je nu hebt niet onder, dus ik denk dat je helaas niks kan doorbelasten aan de verkoper.
Als de motor na het vervangen van de penbobines weer goed loopt en het lampje vervolgens weer brand met een goedlopende motor is het mogelijk dat je nokkenas sensor een storing geeft. Uitlezen geeft zeker een richting aan welke kant er gezocht moet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
mvdhiele
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door mvdhiele »

mechanic schreef:Garantie op motor en draaiende delen valt het probleem wat je nu hebt niet onder, dus ik denk dat je helaas niks kan doorbelasten aan
login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 11 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken