Een Megane ontlucten

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Harrekiet
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2010
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Een Megane ontlucten

Bericht door Harrekiet »

Zal me eerst even voor stellen
Tjeerd van der Tuin kom uit Harkema (friesland) ben 24 jaar heb als hobby autocross computers sleutelen etc.

verder is er over mij niet veel meer te vertellen maar mensen ik kom er niet meer uit, vandaar dat ik het nu probeer op dit forum.
Ik ben sinds kort in het bezit van een renault megane 1.6 G3

Ik heb deze auto gekocht met een lekke koppakking heb de kop laten vlakken en weer terug geplaatst nu is mijn probleem dan mijn auto veels te snel en veels te heet wordt (ja ik weet dat ie op g3 loopt maar dan nog is het veels te snel)

Heeft iemand hier enig idee hoe ik het kvs systeem zo goed mogelijk kan ontluchten

heb al gelezen dat je het kvs potje zo hoog mogelijk moet houden, heeft iemand hier ervaring mee ?

mvg Tjeerd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16736
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 27 jun 2025 13:56
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Je ontlucht het systeem door de nippels te openen tot er koelvloeistof uit stroomt, je moet hierbij wel het potje gevuld houden.
In je thermostaathuis zit er 1, mogelijk ook een in je kachelslang naar het schutbord. Hierna de motor warm laten draaien tot de koelvin inslaat, af laten koelen het vervolgens het systeem op peil zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009
Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Draai dan wel even het dopje van je resrvoir eraf, anders werkt het nog niet.....ervaring: ja :oops:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16736
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 27 jun 2025 13:56
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

De dop van het reservoir moet er zoiezo af om de pot gevuld te houden. :)
Maar de koppakking is vermoedelijk kapot gegaan omdat het koelsysteem niet in orde was? Werkt je thermostaat wel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Harrekiet
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2010
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Harrekiet »

Veel km's en loopt op gas you do the math :)


vandaag een nieuwe waterpomp er wel in gezet moet ik zeggen daar werd het ook niet minder van :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 991
Lid geworden op: 17 mar 2010
Laatste bezoek: 29 mei 2025 12:01
Actief als: particulier

Bericht door de mon »

opgepast voor koelvloeistof type D,alleen puur of anders wordt het klooien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht