Als je dus een Espace IV hebt dan heb je de volgende velgen nodig (zelfde als Laguna II

):
- Steek 5X108
- ET 50
- Diameter naafgat 60.1 mm
Iets lagere ET kan wel, dan komen je velgen iets meer naar buiten. Met een ET van 40 is dat dus 10 mm meer naar buiten.
De 18" velgen die jij bedoelt (=model "Pleiades") had ik dus korte tijd op de Laguna, maar heb ze bij de MP verkoper dus weer kunnen omruilen voor 17".
De Pleiades velg heeft een breedte van 8J, dus dat past prima op je Espace.
Hier de velgen op een Laguna

:
Dit model 17"heb ik er nu onder
Die vind ik persoonlijk het mooiste staan van de Renault velgen op een Laguna II en zie je ook zeer weinig.
Waren gloednieuwe velgen met gloednieuwe banden, dus ik blij
Bij aankoop vd Laguna stond hij op de standaard 17" Dynamique velgen (=model "Impulsion"). Die ga ik als wintervelgen gebruiken. Dit model dus:
Vind het ook wel leuk om niet het hele jaar op dezelfde velgen te rijden
17" is voor de Laguna het beste compromis tussen looks en comfort in mijn ogen.
De Espace heeft iets hogere banden op dezelfde velgmaat, dus kan je makkelijker naar 18" zonder al te veel comfort te verliezen.
Mbt die sensoren, ik zou echt kiezen voor velgen
met sensoren, dan ben je zo klaar.
Als je het systeem op je wagen hebt, dan zou ik het zeker gebruiken.
Als je die velgen met sensoren erin vindt dan is het alleen een kwestie van eventjes inlezen aan de CLIP, da's zo gebeurd en kost niet veel
De 1e eigenaar van mijn wagen heeft hier helaas op zitten bezuinigen en er dus niet voor gekozen

. .
Achteraf het erop laten zetten kan wel, maar gaat me zo'n €600,- kosten dus doe ik niet