prijs koppeling
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 jul 2010 17:30
- Actief als: particulier
prijs koppeling
hoi,
ik heb een grand espace 1.9 dci uit 2004 als ik bij mijngarage de prijs opgave doe van een koppeling krijg ik een prijs van minimaal 1046euro en maximaal 2025euro!!
ik vind dit behoorlijk veel klopt dit wel?
bij de prijs van de distributie die ik wel netjes vind 505 euro dan wel zonder waterpomp!
gr.marcel
ik heb een grand espace 1.9 dci uit 2004 als ik bij mijngarage de prijs opgave doe van een koppeling krijg ik een prijs van minimaal 1046euro en maximaal 2025euro!!
ik vind dit behoorlijk veel klopt dit wel?
bij de prijs van de distributie die ik wel netjes vind 505 euro dan wel zonder waterpomp!
gr.marcel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
Re: prijs koppeling
voor de koppeling zal gezien de prijs de motor met bak er uit moeten, en dit verklaart dan het hoge bedrag want aan materiaal zal je een honderd of 3 kwijt zijn. Een espace blijft nu eenmaal een arbeids intensieve auto om aan te sleutelen en dus duur.
Voor de distributie zal de motor er niet uit hoeven en dit is natuurlijk aanzienlijk goedkoper.
Voor de distributie zal de motor er niet uit hoeven en dit is natuurlijk aanzienlijk goedkoper.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29
Voor de bak hoeft de motor er ook niet uit, is een klus die een ervaren monteur in een uurtje of 5-6 doet.
Bij de dealer liggen de kosten ook zo rond de 1200-1400e. Let op dat de koppelingscilinder die tevens het druklager vormt ALTIJD vernieuwd wordt. Indien de auto voorzien is van een dempend vliegwiel kan deze pas gecontroleerd worden op speling / vering na dat de bak gedemonteerd is. Kosten van een nieuwe liggen rond de €800e!
De distributieriem van een espace 1.9dci is een van de makkelijkste riemen die bij Renault te vernieuwen zijn, en de prijs zal bij de dealer niet heel ver van de 500e afliggen zonder waterpomp.
Bij de dealer liggen de kosten ook zo rond de 1200-1400e. Let op dat de koppelingscilinder die tevens het druklager vormt ALTIJD vernieuwd wordt. Indien de auto voorzien is van een dempend vliegwiel kan deze pas gecontroleerd worden op speling / vering na dat de bak gedemonteerd is. Kosten van een nieuwe liggen rond de €800e!
De distributieriem van een espace 1.9dci is een van de makkelijkste riemen die bij Renault te vernieuwen zijn, en de prijs zal bij de dealer niet heel ver van de 500e afliggen zonder waterpomp.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 10 feb 2013 15:55
Distributieriem incl. multiriem voor m'n Kangootje was bij de dealer 549 euro Voor de waterpomp kwam daar nog bijna 200 bij. Dus totaal ongeveer 740 euro. Volgens mij kan het elders ook voor minder dan 500 euro
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 13 jul 2010 17:30
komt het vaak voor dat het vleigwiel versleten is?? mijn diesel heeft nu 212.000 op de teller.
en hoe onstaat die slijtage? te lang doorrijden met een versleten koppeling??
en hoe onstaat die slijtage? te lang doorrijden met een versleten koppeling??
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Het hangt volgens mij ook sterk van het model af en daarme samenhangend hoeveel werk het is.Erver schreef:Distributieriem incl. multiriem voor m'n Kangootje was bij de dealer 549 euro Voor de waterpomp kwam daar nog bijna 200 bij. Dus totaal ongeveer 740 euro. Volgens mij kan het elders ook voor minder dan 500 euro
Bij ons 11 jaar oude Twingootje kostte een nieuwe riem incl spanrollen, waterpomp en koelvloeistof uit m'n hoofd ook iets van EUR 400,-. Bij de Laguna met 2.0 16V motor ruim het dubbele

En als je een 3.0 V6 motor hebt is het nog veel duurder, dan moet de hele motor eruit

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29
Vaak als er een dempend vliegwiel opzit, vooral bij hoge km-standen, is het vliegwiel versleten en kan een trillende koppeling en evt overmatige slijtage veroorzaken.
Echter weet ik in jou geval niet zeker of deze erop zit, bij de laatste espace 1.9dci uit '05 waar ik de bak vanaf haalde zat er wel eentje op. Laat dit bij vervanging goed controleren door iemand die weet waar die naar kijkt
Distributie van een twingo ligt er met een uurtje op dus dat kan nooit héél duur zijn
Echter weet ik in jou geval niet zeker of deze erop zit, bij de laatste espace 1.9dci uit '05 waar ik de bak vanaf haalde zat er wel eentje op. Laat dit bij vervanging goed controleren door iemand die weet waar die naar kijkt

Distributie van een twingo ligt er met een uurtje op dus dat kan nooit héél duur zijn

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-