Reserve inhoud brandsof tank

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier

Reserve inhoud brandsof tank

Bericht door Renier »

Ik ben benieuwd wanneer bij andere Laguna II rijders het lampje van de brandstof gaat branden?

Bij mij is dit al bij 57 L.
Dit geeft de boord PC aan als het lampje gaat branden en ook met tanken gaat er dan maar 57 L in.

Terwijl hij een 70 L tank heeft. Dit zou 13 L "reserve" zijn, da's wel veel niet? :roll: :?:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Actief als: particulier

Re: Reserve inhoud brandsof tank

Bericht door Hema »

De vraag zou moeten zijn, wat is reserve? Er is immers in de tank geen apart compartiment dat je middels een kraan in moet/kunt schakelen.
Op zeker moment daalt het niveau in de tank zover dat het tijd wordt om je daarop te attenderen. De tank is wel heel breed, maar niet zo hoog. De vlotter kan eigenlijk niet eens zo nauwkeurig meten, dus er is een grove indicatie. Ga je met een tank met nog 10 liter inhoud door een hele lange bocht, dan kan het zo zijn dat de brandstof zolang naar een kant gaat hangen dat de motor even niks meer krijgt en gaat inhouden en dat wil je nu juist niet in een bocht.
Er zijn ook merken (Volvo b.v.) die pas laat aan de bel trekken. Mocht ik of een van mijn collega's een afgeslagen Volvo hebben, dan gaat er hoe dan ook een kan brandstof in, omdat daarbij meestal het probleem is opgelost. De boord pc geeft dan doodleuk aan dat er nog 100 km gereden kan worden en het lampje in de brandstofmeter heeft zich nog niet laten zien.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen