Problemen met Bluetooth verbinding TomTom Carminat-Nokia E72
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 17 jul 2010 16:12
- Actief als: particulier
Problemen met Bluetooth verbinding TomTom Carminat-Nokia E72
Ik ben de trotse bezitter van een nieuwe Renault Megane (feb-2010) met een complete Carminat uitrusting, inclusief de bluetooth carkit. Mijn oude telefoon, een Samsung i780 functioneerde redelijk goed met deze carkit, wel viel af en toe het gesprek (de verbinding) voor enkele seconden weg. mijn gespreksgenoot en ik hoorden dan enkele seconden de radio. Gelukkig gebeurde dit niet al te vaak.
Nu heb ik vorige week een nieuwe telefoon gekocht, en dit is een Nokia E72 geworden. Hier heb ik grote problemen mee. Ik ben er vrij zeker van dat het te maken heeft met de Renault Carminat Systeem. Na een succesvolle PAIRING blijft het toestel verbinden en verbreken, er valt geen handsfree gesprek meer te voeren.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of misschien een oplossing voor dit probleem?
Nu heb ik vorige week een nieuwe telefoon gekocht, en dit is een Nokia E72 geworden. Hier heb ik grote problemen mee. Ik ben er vrij zeker van dat het te maken heeft met de Renault Carminat Systeem. Na een succesvolle PAIRING blijft het toestel verbinden en verbreken, er valt geen handsfree gesprek meer te voeren.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of misschien een oplossing voor dit probleem?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 28 nov 2019 12:30
Re: Problemen met Bluetooth verbinding TomTom Carminat-Nokia
ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Renault Megane (juni 2010) met Carminat carkit en een Nokia E72.
Om de haverklap zie ik dat mijn telefoon losgekoppeld wordt en vervolgens weer gekoppeld wordt.
Ik heb de software van mijn telefoon al geupdate naar de laatste versie en tevens de laatste updates van de Carminat (Tomtom) gedaan, echter tot op heden geen resultaat ...
Met mijn andere telefoon van het werk (Nokia 6300) geen enkel probleem gehad.
Als iemand een oplossing heeft, ik hou me aanbevolen!!!
Om de haverklap zie ik dat mijn telefoon losgekoppeld wordt en vervolgens weer gekoppeld wordt.
Ik heb de software van mijn telefoon al geupdate naar de laatste versie en tevens de laatste updates van de Carminat (Tomtom) gedaan, echter tot op heden geen resultaat ...
Met mijn andere telefoon van het werk (Nokia 6300) geen enkel probleem gehad.
Als iemand een oplossing heeft, ik hou me aanbevolen!!!
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 apr 2011 16:49
Hetzelfde probleem met de Carminat en mijn Nokia E72. Loskoppelen en opnieuw koppelen gebeurde dan weer 3x in 5 minuten, soms niet in een telefoongesprek van 15 minuten, dan weer 2x in een half uur. Geen pijl op te trekken dus. Renault dealer vertelde dat de telefoon niet wordt ondersteund met de Carminat carkit, dus van hen kan ik helaas niet teveel support verwachten (beetje te makkelijk). Verkoper doet overigens wel goed zijn best om alsnog met een oplossing te komen.
Het moest aan de telefoon liggen (gezien meerdere problemen met Bluetooth Nokia E72 en niet bijvoorbeeld met de Nokia 6300), dus heb ik zelf een aantal instellingen gewijzigd in mijn E72 en nu sinds vijf dagen geen enkele loskoppeling gehad! Dit zijn de instellingen die ik heb gewijzigd:
1. De aan/uit knop bovenop de telefoon 1x indrukken en uit de lijst Energiespaarstand uitschakelen selecteren (indien in de lijst Energiespaarstand inschakelen staat, is de Energiespaarstand dus al uitgeschakeld).
2. Hoofdmenu -> Bedieningspaneel -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Weergave:
Time-out spaarstand op 90 seconden gezet en Time-out verlichting op 60 seconden
3. Hoofdmenu -> Bedieningspaneel -> Instellingen -> Algemeen -> Toebehoren:
Selecteer Draadloze carkit en kies voor Instellen als standaard.
4. Hoofdmenu -> Bedieningspaneel -> Connectiviteit -> Bluetooth
In het eerste tabblad de instelling Externe SIM-modus op uit zetten (telefoonboek GSM in Carminat blijft beschikbaar).
Als het goed is moet het nu werken, graag jullie feedback! Bovenstaande mogelijke oplossing is natuurlijk geen garantie, maar misschien kunnen we het oplossen met een beetje samenwerken
Het moest aan de telefoon liggen (gezien meerdere problemen met Bluetooth Nokia E72 en niet bijvoorbeeld met de Nokia 6300), dus heb ik zelf een aantal instellingen gewijzigd in mijn E72 en nu sinds vijf dagen geen enkele loskoppeling gehad! Dit zijn de instellingen die ik heb gewijzigd:
1. De aan/uit knop bovenop de telefoon 1x indrukken en uit de lijst Energiespaarstand uitschakelen selecteren (indien in de lijst Energiespaarstand inschakelen staat, is de Energiespaarstand dus al uitgeschakeld).
2. Hoofdmenu -> Bedieningspaneel -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Weergave:
Time-out spaarstand op 90 seconden gezet en Time-out verlichting op 60 seconden
3. Hoofdmenu -> Bedieningspaneel -> Instellingen -> Algemeen -> Toebehoren:
Selecteer Draadloze carkit en kies voor Instellen als standaard.
4. Hoofdmenu -> Bedieningspaneel -> Connectiviteit -> Bluetooth
In het eerste tabblad de instelling Externe SIM-modus op uit zetten (telefoonboek GSM in Carminat blijft beschikbaar).
Als het goed is moet het nu werken, graag jullie feedback! Bovenstaande mogelijke oplossing is natuurlijk geen garantie, maar misschien kunnen we het oplossen met een beetje samenwerken

Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 21 jul 2011 14:37
Ik heb ook een nieuwe E72 die hetzelfde probleem vertoond.
Ik ga het meteen uittesten.
Een collega van me heeft een 2e sim-kaart met een oude nokia in zijn auto liggen (en zet zijn E72 uit)zodat hij toch via de carkit kan bellen. Ik hoop dat het bij mij niet zover komt.
Ik ga het meteen uittesten.
Een collega van me heeft een 2e sim-kaart met een oude nokia in zijn auto liggen (en zet zijn E72 uit)zodat hij toch via de carkit kan bellen. Ik hoop dat het bij mij niet zover komt.
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Helaas alle bovenstaande instellingen willen niet baten.
Na 1x bellen slaat de carkit op hol door de verbinding te verbreken en daarna is de koppeling onmogelijk.
De Nokia e72 ziet mijn carkit niet en kan dan geen nieuwe verbinding maken.
jammer...jammer

Na 1x bellen slaat de carkit op hol door de verbinding te verbreken en daarna is de koppeling onmogelijk.
De Nokia e72 ziet mijn carkit niet en kan dan geen nieuwe verbinding maken.
jammer...jammer

Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Van mijn garage kreeg ik een link van de telefoon die geschikt zijn...
http://www.renault.nl/services/renault- ... bluetooth/
Niet dat we daar iets aan hebben maar de Nokia E72 staat er niet bij....
http://www.renault.nl/services/renault- ... bluetooth/
Niet dat we daar iets aan hebben maar de Nokia E72 staat er niet bij....
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Ik heb voor mijn werk een E71, echt een prima toestel. Collega's met een E72 vinden vrijwel allemaal dat de E71 beter was. Er schijnt een firmware update aan te komen voor o.a. de E72.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 apr 2011 16:49
Update naar versie telefoonsoftware 054.005 heeft ook niet geholpen... Begin hier langzamerhand heel moe van te worden. 

Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 05 mei 2011 23:34
hallo,
ik heb een nokia n97 met hetzelfde probleem...
viel mij op dat het vaak gebeurde wanneer de telefoon zijn logboek synchroniseert met de carkit. instelling van logboek wijzigen van 30 dagen naar 1 dag loste bij mij het probleem voor 95% op!
probleem waar ik niemand over hoor is de belabberde geluidskwaliteit, telefoon geeft een bijgeluid alsof je een gsm dicht bij een radio legt, wanneer ik de telefoon onder mijn been leg is het beter. hoe zijn jullie ervaringen hiermee??
ik heb een nokia n97 met hetzelfde probleem...
viel mij op dat het vaak gebeurde wanneer de telefoon zijn logboek synchroniseert met de carkit. instelling van logboek wijzigen van 30 dagen naar 1 dag loste bij mij het probleem voor 95% op!
probleem waar ik niemand over hoor is de belabberde geluidskwaliteit, telefoon geeft een bijgeluid alsof je een gsm dicht bij een radio legt, wanneer ik de telefoon onder mijn been leg is het beter. hoe zijn jullie ervaringen hiermee??
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Nokia E72 werkt met versie 071.004
geen problemen meer met een verbinding die wegvalt

geen problemen meer met een verbinding die wegvalt

Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 26 aug 2011 14:29
Versie 071.004 blijkt niet de oplossing te zijn, want het probleem blijft zich voor doen. Heeft iemand nog andere ideeen?
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 10 sep 2011 14:43
Mijn Tom Tom Caminat bluetooth verbinding verbrak elke 10 seconden met mijn oude e72. Ik heb het geprobeerd met een nieuwe e72. Hiermee geen probleem totdat ik mijn oude contacten (email en telefoon) aan mijn nieuwe e72 toevoegt had. Nu heb ik de contacten waar geen telefoonnummer in stond (dus alleen email) verwijderd. Nu die verwijderd zijn werkt de bluetooth verbinding prima. De contacten waar een email adres en een telefoonnummer in stonden heb ik niet verwijderd. Ik heb geen technische achtergrond maar ik denk dat het interne telefoon boek van de Carminat geen contacten zonder telefoonnummer (alleen email) aan kan en er hierdoor een storing ontstaat. Succes en laat weten of dit het probleem bij jullie ook oplost?
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 02 feb 2012 15:22
Ik heb sinds kort een Motorola Atrix Smartphone en sindsdien hetzelfde probleem met de bluetooth connectie (Radiosat) in mijn Grand Scenic : zo om de 1 à 2 minuten valt de connectie weg en wordt er terug verbinding gemaakt.
Met mijn vorig toestel (Nokia E66) heb ik dit probleem nooit gehad.
Heeft hier iemand een oplossing voor gevonden ?

Met mijn vorig toestel (Nokia E66) heb ik dit probleem nooit gehad.
Heeft hier iemand een oplossing voor gevonden ?
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 11 jul 2012 20:08
Help. Is er al een oplossing voor het euvel Bluetooth radiosat versus Nokia e72. Het kan toch niet waar zijn dat je een telefoon moet kopen voor een auto. Het 2012 nb.
Hoop snel iets positiefs te horen. Bij de garage kom je meter verder. Heb zelf een Scenic grand uit 2010.
Hoop snel iets positiefs te horen. Bij de garage kom je meter verder. Heb zelf een Scenic grand uit 2010.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 29 jan 2013 08:44
Ik heb onlangs een Samsung Galaxy SIII aangeschaft. Ik heb exact dezelfde problemen. Bij Renault verwijzen ze naar TomTom. Ik heb gebeld met TomTom (020-8501007) en het probleem besproken. Keurig uitleg gehad wat het probleem is. De oplossing is nog niet direkt voorhanden. Elke type telefoon heeft een eigen Bluetooth ontvanger. De software van het Carmin Navigatie systeem moet voor elke nieuw telefoontype worden geupdate. Probleem is niet voor mrt / april 2013 opgelost.
Een behoorlijke tegenvaller. Zeker als je 60.000 km per jaar rijdt. Dan kan je niet zonder handsfree-kit.
Laat iedereen met dit probleem zich melden bij TomTom en/of Renault, dan wordt de urgentie om deze bug te herstellen alleen maar groter!!
Een behoorlijke tegenvaller. Zeker als je 60.000 km per jaar rijdt. Dan kan je niet zonder handsfree-kit.
Laat iedereen met dit probleem zich melden bij TomTom en/of Renault, dan wordt de urgentie om deze bug te herstellen alleen maar groter!!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 425 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 0 Reacties
- 184 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 1 Reacties
- 313 Weergaves
-
Laatste bericht door Martijnvv
-
- 0 Reacties
- 333 Weergaves
-
Laatste bericht door Fren
-
- 3 Reacties
- 378 Weergaves
-
Laatste bericht door Scriba
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 1045 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-
-
- 1 Reacties
- 398 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic