ik heb weer een probleem met mijn Espace 2.2dci uit '01 en hoop weer wat informatie te krijgen van de kenners op dit forum.
Na diverse problemen met de brandstof inspuiting (verstuivers, EGR-klep) heeft het volgende probleem de kop op gestoken: het begon met inhouden/vermindering van vermogen. Inmiddels al een melding in het display gekregen "ernstige storing in brandstof inspuit systeem" (volgens het boekje).
Veel(!) zwarte rook en geen vermogen.
De Wegenwacht dacht aan een defecte brandstofpomp (hij vond hem vooral een raar geluid maken, voor mij klonk hij niet anders dan anders maar ik ben ook een complete leek op dit gebied).
Iemand anders er nog eens naar laten kijken en hij dacht aan een defecte turbo (wist niet eens dat die er in zat

Nu ben ik gaan zoeken op dit forum en kwam wel het eea tegen mbt turbo's maar wel allemaal icm WITTE rook (en vooral wat een slechte motoren de 2.2 dci's zijn)....nu zit ik weer in grote twijfel...
Het liefst wil ik de auto kwijt; ondanks dat het over het algemeen, zolang hij probleemloos rijdt, een fijne auto is, ben ik er inmiddels helemaal klaar mee. Ik wil hier eigenlijk geen cent meer insteken en vooral geen stress en frustratie meer van hebben. Maar in deze staat kan ik hem eigenlijk alleen laten ophalen door een "opkoper" voor een paar grijpstuivers.
Dat vind ik eigenlijk wel heel erg zonde; nieuwe banden, pas distributie vervangen etc etc. Er zou meer in moeten zitten, toch?
Mijn vraag is eigenlijk: zou het inderdaad een defecte turbo kunnen zijn (gezien de kleur van de rook) of moet ik toch meer denken aan inderdaad de brandstofpomp.
Wellicht moet ik het toch ook weer in de richting zoeken van de verstuivers?
Ik ben benieuwd naar jullie visie hierop, ik stel het zeer op prijs.
Oh ja: als iemand toevallig nog een Renault Espace 2.2 dci The Race (jawel

Alvast bedankt!
Groet Dave