Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Tknee
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2010 17:00
Actief als: particulier

Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Tknee »

Hallo,

Laat ik me eerst even voorstellen, mijn naam is Tiny en ben afkomstig uit Utrecht. Ik ben op dit moment in het bezit van een prachtige Volvo V70 uit 2001. Deze auto heeft inmiddels 310.000 kilometers op de teller en is voorzien van alle mogelijk luxe (navigatie, volvo telefoon, climate control, automaat, 200 pk turbo benzine)

Deze vakantie kwamen we erachter dat de Volvo ons toch net iets te weinig ruimte biedt. Op zoek dus naar 'iets groters'... Nu is het wel zo dat mijn budget voor deze auto niet erg groot is. Ik zoek iets van rond de 10.000 tot 14.000 euro, liefst met km stand zo rond de 100.000 en liefst voorzien van alle mogelijke opties.... :oops: Waarschijnlijk vraag ik wel te veel maar ik wil minimaal een automaat en climate control. Liefst ook ingebouwde Navigatie.

Bij het zoeken op de gangbare auto-sites zijn er voldoende Espace's en Grand Espace's te vinden, ook met de juiste km stand, ook met de juiste prijzen maar de adviezen tot nu toe zijn zeer uiteenlopend en ik heb echt jullie hulp nodig voordat ik tot aanschaf van deze prachtige auto overga. Hieronder mijn vragen:

Wat is jullie ervaring met km standen zoals genoemd?
Wat kan ik binnen een paar jaar aan onderhoud en vervanging verwachten?
Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar, benzine of diesel?
Als het diesel is, welke motor?
Zijn er zaken te melden waar ik bij de aanschaf nog meer rekening moet houden?

Als iemand mij met het beantwoorden van deze vragen zou kunnen helpen dan zou ik dat heel erg op prijs stellen!

Met vriendelijke groet,
Tiny
Utrecht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

marc, exnl
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jul 2010 08:07
Actief als: particulier

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door marc, exnl »

Hey Tiny,

Het is niet echt druk met reacties maar dat kan door de vakantie komen natuurlijk.
1. Espace...................wereldbak!!!!!!!!! nog vragen???

Ik denk wel dat je met een bedrag tussen 10 en K een Espace op de kop kan tikken....auto met een ton op de klok....in principe nix mis mee, maar ook in frankrijk is het eens per week maandag.

Heb geen idee wat je binnen een jaar aan onderhoud en kosten mag verwachten....je weet nooit wat je koopt...je kan er niet in kijken en als je gebruikt koopt moet je altijd maar geluk hebben

25.000 km per jaar....ik weet niet wat het omslagpunt is, maar dat zal op internet te vinden zijn...de kosten voor de wegenbelasting zijn in NL schandadig hoog...als je dan een lekker zware wagen rijdt dan ben je al snel hoofdsponsor van de jongens van de blauwe enveloppe brigade

Diesel....ik rijdt zelf een 2.2 DCI, maar er zijnook andere mogelijkheden

Of er zaken zijn waar je rekening mee moet houden.......ja, je moet uitkijken da je niet wordt besmet met de espacemicrobe. Toen ik deze wagen net had gekocht wilde ik aleen maar de tank leeg rijden......wat een fijne auto is het toch!!!

Succes met de aankoop!!!!

Marc
Renault Espace 2.2 dci 150 pk automaat 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Pleiades »

Als je gewend bent aan een vlotte Volvo zou ik toch een Espace 3.5V6 aanbevelen. Is een heel goed blok van Nissan en is altijd een automaat, en als je voor de Initiale uitrusting gaat heb je meteen alle opties zoals navi en climate control. Dit is bijvoorbeeld wel een goede keus. Alles erop en eraan en heeft 113.498 gereden. Dit is wel een Grand Espace, die is dus langer dan de Espace.

Als je gaat dieselen bij een Renault Espace loop je altijd een beetje risico. De 1.9 dCi moet je sowieso niet doen, die motor is eigenlijk te licht voor een Espace. De 2.0 dCi ligt ver buiten het budget, en een 3.0 dCi is eigenlijk niet aan te raden, waren veel problemen mee. Een 2.2 dCi automaat zou in principe wel ok zijn, die is alleen niet zo vlot als de volvo. Verder is de 2.0T niet slecht, maar moet je uitkijken met de turbo. 2.0 16v is te licht.

Maar uitgaande van je wensen moet je waarschijnlijk kijken naar een (Grand) Espace Initiale, 2.2dCi of 3.5V6. Bij een Initiale zijn alle opties die jij wil standaard.

Verder veel succes met je zoektocht!
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Geert S
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Geert S »

Tja, nou heb 'k zelf ook een spasje (IV 2.0T) maar qua comfort ga je toch wel wat inleveren. De V70 heeft bijna geen last van body-rol waarbij het spasje toch wel behoorlijk wil wiebelen en ook is het dashboard en interieur op een iets andere manier afgemonteerd dan bij Volvo. En da's is dan niet in het voordeel van de spas. Al hebben de latere V70's wel weer een nogal tupperware achtige uitstraling a la Renault gekregen. Maar jah, 't is de ruimte he? En geloof me; alles went maar echt lyrisch zal ik nooit over m'n spas worden. Succes.

Groet'n

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mats1
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2010 23:37
Actief als: particulier

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door mats1 »

Grappig, wij zijn net overgestapt van een volvo S80 2.5 Tdi uit 2000 naar een Espace 2.2 DcI.Vanwege dezelfde redenen; kinderen groeien, auto werd te klein (en was "te oud")

Ze zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken. Onze Volvo had 465000 km op de teller, en het werd gewoon economisch onverantwoord om er nog kosten aan te maken...

De Volvo is qua kwaliteit (vergleken met onze Espace) 10 stappen voorruit, maar qua ruimte en design gaan wij er (vinden wij) weer 10 stappen op voorruit. De kwaliteit van afbouwen is bij de Volvo vele malen hoger dan bij de Espace, ook als ze 10 jaar oud zijn zij je bij beiden toch enorm verschil. Onze Volvo had nergens een rammel, en was zeer stabiel en een super reisauto. De Espace hebben wij pas een dag nu, daar kan ik nog weinig over zeggen. Ik lees veel goede, maar ook veel slechte ervaringen over de Espace, en heb dus mijn twijfels of wij wel een goede keuze hebben gemaakt.

Maar goed, ik heb hier een nieuw forumpunt van aangemaakt, ik zie wel hoe mensen erover denken.....
Succes met de zoektocht!

Gr, Mats

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Stephan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 feb 2010 19:44
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Stephan »

2.0 16v is te licht.

Hoezoo te licht , ben net terug van vakantie (Croatie en Slovenie) met een caravan van 1100 kg en er is niks mis mee .Voldoende trekkracht en de combi rijdt heerlijk , oke , bergop ga je wat langzamer (in z'n 4 met zo'n 86 km/h) , als je inderdaad met 110 berop wil dan lukt dat niet maar het is een van de betrouwbaardere motoren en voldoet voor de auto . Het is en blijft een heerlijke reiswagen (2.0 16V bwjr 2004) :Gun:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Pleiades »

Trekt voor geen meter. Ik vind de auto te zwaar voor zo een motor. Het is een hele goede motor, dat wel.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Socrates »

Northwestern schreef:Trekt voor geen meter. Ik vind de auto te zwaar voor zo een motor. Het is een hele goede motor, dat wel.
Ik heb nu een Scenic met de F4R 2.016v motor, bevalt idd goed.
Is elke 2.0 Espace uitgerust met een F4R of zijn er ook andere 2.0 motoren gebruikt.
Ik zou graag een Espace willen omdat de Scenic te klein wordt met drie kleine kinderen. Maar ik durf het niet aan om een 2.0T te kopen omdat ik daar alleen maar ellende over lees. Ik rij te weinig (12.0000 km/jr) voor diesel en de 3.5V6 vind ik te duur. De 2.0 zou dus een goede zijn voor mij, ben toch geen snelle rijder en heb ook geen plannen om caravans te trekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Geert S
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Geert S »

Ja is een F4R de 2.0 16v en de 2.0T in de espace IV

Groet'n

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Pleiades »

Socrates schreef:
Northwestern schreef:Trekt voor geen meter. Ik vind de auto te zwaar voor zo een motor. Het is een hele goede motor, dat wel.
Ik heb nu een Scenic met de F4R 2.016v motor, bevalt idd goed.
Is elke 2.0 Espace uitgerust met een F4R of zijn er ook andere 2.0 motoren gebruikt.
Ik zou graag een Espace willen omdat de Scenic te klein wordt met drie kleine kinderen. Maar ik durf het niet aan om een 2.0T te kopen omdat ik daar alleen maar ellende over lees. Ik rij te weinig (12.0000 km/jr) voor diesel en de 3.5V6 vind ik te duur. De 2.0 zou dus een goede zijn voor mij, ben toch geen snelle rijder en heb ook geen plannen om caravans te trekken.
Het is idd dezelfde motor. Maar ik zou eerder een Grand Scènic nemen, maar dat is een heel persoonlijke keus. Want de 2.0 heb je alleen maar in de korte Espace in een goedkope uitvoering en je kan geen automaat krijgen. En voor een vergelijkbare prijs kan je toch een redelijk grote auto krijgen met een rijkere uitrusting. Is ook niet zo zwaar als een Espace. Alleen is de Espace 800 liter groter. Maar ik denk dat je zelf even moet kijken wat je precies wil, een Grand Scenic is al een stuk groter dan de gewone, maar de Espace is er een schepje bovenop.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Socrates »

Northwestern schreef:
Socrates schreef:
Northwestern schreef:Trekt voor geen meter. Ik vind de auto te zwaar voor zo een motor. Het is een hele goede motor, dat wel.
Ik heb nu een Scenic met de F4R 2.016v motor, bevalt idd goed.
Is elke 2.0 Espace uitgerust met een F4R of zijn er ook andere 2.0 motoren gebruikt.
Ik zou graag een Espace willen omdat de Scenic te klein wordt met drie kleine kinderen. Maar ik durf het niet aan om een 2.0T te kopen omdat ik daar alleen maar ellende over lees. Ik rij te weinig (12.0000 km/jr) voor diesel en de 3.5V6 vind ik te duur. De 2.0 zou dus een goede zijn voor mij, ben toch geen snelle rijder en heb ook geen plannen om caravans te trekken.
Het is idd dezelfde motor. Maar ik zou eerder een Grand Scènic nemen, maar dat is een heel persoonlijke keus. Want de 2.0 heb je alleen maar in de korte Espace in een goedkope uitvoering en je kan geen automaat krijgen. En voor een vergelijkbare prijs kan je toch een redelijk grote auto krijgen met een rijkere uitrusting. Is ook niet zo zwaar als een Espace. Alleen is de Espace 800 liter groter. Maar ik denk dat je zelf even moet kijken wat je precies wil, een Grand Scenic is al een stuk groter dan de gewone, maar de Espace is er een schepje bovenop.
Grand Scenic heb ik nu. Maar die wordt met drie kleine kinderen te smal. Ze kunnen niet naast elkaar zitten omdat er geen drie kinderstoelen naast elkaar passen.
De Espace is 10 centimeter breder, dan gaat het wel. Ik kan wel in de GS de derde zitrij gebruiken maar dan heb ik geen kofferruimte meer.
Ook omdat de GS van de zaak is en binnenkort weggaat wil ik graag een grotere prive auto kopen, liefst een Espace maar anders een S-Max.
Espace heeft een slechte naam met de 2.0T motoren.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Pleiades »

S-Max schijnt ook heel veel kwaaltjes te hebben. Iemand uit mijn straat heeft er een, en is totaal niet tevreden. Dan is de beste keus natuurlijk de Espace 2.0 16v. De turbo is bij goed onderhoud wel een heel degelijke motor, maar bij een tweedehands weet je het natuurlijk nooit. (Tenzij je een nieuwe koopt, dan kan een 2.0T helemaal geen kwaad)
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Socrates »

Nieuw is erg duur :)

Maar ook bij nieuw blijven er toch ontwerpfouten in de motor zitten ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Wil een gebruikte Espace aanschaffen

Bericht door Pleiades »

Ja, maar je hebt wel zelf controle over het onderhoud en je hebt garantie.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht