aankoop Laguna Grand Tour

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Laguna Grand Tour
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:20
Actief als: particulier
Locatie: cuijk Noord Brabant

aankoop Laguna Grand Tour

Bericht door Laguna Grand Tour »

Hoi mensen,

Ik ben nieuw hier, ik zal me even voorstellen.... Arjan Jansen, 26 uit Cuijk.

Ik ben eigenlijk rond aan het kijken voor een Laguna Grand Tour, vind dit hele mooie auto's en rijden erg fijn ( mijn vader heeft een 1.9 dci ).
Natuurlijk wil ik het liefs een dynamique, die zijn volgens mij het meest luxe uitgevoerd, en ik weet niet of het een diesel of lpg gaat worden..... ik rij 20.000 per jaar, minder niet, soms meer....

Nu is mijn vraag hier, wat zijn de punten waarop ik moet letten bij deze auto's? ( mijn vader heeft al 2x een andere motor in zijn diesel gehad, vanwege fabricagefout ).
Ook heb ik gehoord dat Renaults op gas niet de meest betrouwbare auto's zijn, maar tegenwoordig zijn die cylinderkoppen toch gehard, vergeleken met 10 jaar of meer terug?

Ik ben niet bang dat ik er niet eentje ga vinden, ze zijn er genoeg, vooral uit de lease..... en nog voor redelijk weinig kosten in aanschaf.
( heb nu een Primera benzine van '96 met 3 ton gelopen, nooit wat mee gehad, maar die kwam ook uit de lease )
Misschien dat jullie mij wat interessante dingetjes kunnen vertellen... vind het het super mooie auto's en ik heb nog niet veel info gevonden wat betreft " gebreken " of " aandachtspuntjes ".

Alvast bedankt,

Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vengeance
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2005 16:18
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Holland

Bericht door vengeance »

Hoi Arjan,

Ik heb zelf afgelopen januari een Laguna GT 1.9 dci 120pk aangeschaft, ook de dynamique.
Zeer fijne auto, totdat mijn turbo het begaf. Schijnt wel vaker voor te komen, alleen nooit na te gaan of ie er zit aan te komen of niet. Hij doet het of niet.
Nu rijdt ie weer als een tiet.

Je hebt nog 2 luxere versies, de privlege en de initiale, maar zijn ook een aardig stukje duurder.

Krijg binnenkort waarschijnlijk een auto van de zaak, hopelijk een Laguna, want anders ga ik wat rijden en luxe betreft er gauw op achteruit.

Succes met het zoeken naar je bolide.

Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Hoi,

Beetje late reactie, maar toch nog even iets waar je op moet letten.

Wanneer je een 1.9 dCI 120pk koopt, denk er dan wel aan om de turbo zeer goed te behandelen!
De auto eerst goed warm rijden, en ook aan het einde van een rit rustig laten uitdraaien. De laatste km met lage toerentallen rijden (niet meer als 2000) of even een minuutje stationair laten draaien voor je de motor afzet.
Dit verlengt de levensduur van de turbo aanzienlijk.
De 100 pk versie heeft hier veel minder last van, daar de turbo veel minder belast wordt.

Wanneer je met een caravan op vakantie wilt gaan, of regelmatig een aanhanger trekt, dan is de 120 pk versie zeker aan te raden boven een LPG auto. Dit omdat deze auto een veel hogere trekkracht heeft bij lagere toerentallen, en dus een beter trekauto is. Caravan van 1350 kg in de alpen is geen enkel probleem voor deze auto.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht