Ben hier pas aangemeld maar had nog geen tijd om mij voor te stellen.
Ik ben getrouwd en heb geen kinderen, maar toch een scenic 16E uit 1999 gekocht voor een prikkie.
Bij aanschaf merkte ik al dat bij een koude motor hij afsloeg bij het ontkoppelen, maar verder reed hij goed.
Gelijk de motorkap los bij thuiskomst en kwam er achter dat er een bogie kabel door gesleten was.
Setje nieuwe gehaald en nieuwe bogie's, deze erin gezet en hij reed goed.
Andere morgen vol verwachting maar niet goed, hij sloeg weer af.
Maar even het internet op en dit forum door gespit.
Kon voor dit probleem geen passend onderwerp vinden.
Maar even naar de garage gegaan en het probleem voor gelegt.
Zij hebben toen de gasklep maar even goed gereinigt en de boel uitgelezen, niets te vinden in het pc'tje.
Volgendemorgen vol verwachting maar nog steeds niet goed.
Weer naar de garage waar hij een nachtje heeft door gebracht, en de volgende morgen weer gestart en aan de kastgehangen.
Daar kwam een fout melding uit MELD 30. Zij hebben toen de compressie gemeten en er bleek één cilinder 2bar minder te hebben.
Heb toen nog gevraagt of de kleppen nog gesteld konden worden, maar volgens de garage waren deze zelf stellend.
Thuis gekomen toch maar even zelf kijken, meschien blijft er een klep stoter hangen.
Kleppen deksel eraf gemeubeld en wat schets mijn verbazing boutjes een nippeltje.
Gelijk sleutels voor de dag getovert, maatjes erbij en slellen maar.
Even kijken wat de speling is bij alle kleppen daar het gemidelde van (tussen niks en 0,25) dus 0,1.
Kapje weer dicht en gelijk maar even naar het gashuis gekeken.
De gas klep zag er schoon uit, maar bij het openen en sluiten kwam ik er achter dat de klep,waneer hij dicht ging in het gas huis bleef hangen.
De stel schroef iets uit gedraait zodat hij net niet tegen het gashuis aan kwam zodat hij vrij kon bewegen.
Was ondertussen met de nodige koffie tussen door van de vrouw weer laat.
Volgende morgen vol verwachting maar niets (lees als hij sloeg niet meer af) kan toch niet waar zijn.
Savonds naar huis gereden en weer niets, ik ben nu een blij man.

Wou dit toch even kwijt,meschien heeft er iemand nog wat aan.
Gegroet allen.
PS het is een Scenic 16E uit 1999 een kaledo met airco enzo