Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
In Amsterdam heb je Ganzeboom kijk maar eens op internet. SUC6Kwaliteit motoren Espace IV 3.0 dCi??
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 sep 2011 21:14
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motoren Espace IV 3.0 dCi??
Hoi, ik rij sinds 1 jaar een 3.0dCi, inmiddels ruim 2,5 ton op de klok. Tot op heden geen problemen gehad met de motor, alleen toen ik 'm net gekocht had (zonder garantie uiteraard) de melding "inspuitsysteem defect". Even langs de dealer de EGR laten reinigen en sindsdien geen enkel probleem meer. Mijn vorige Espace had een 2.2dCi, 2 jaar in gereden (ca. 30.000km / jaar) en ook hier geen problemen mee. Alleen heb ik dus met die vorige Espace de ervaring opgedaan van de EGR klep. Al met al ben ik persoonlijk erg tevreden over deze motoren, maar misschien heb ik gewoon geluk tot nog toe?!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 14 jul 2025 11:02
Hallo,
We zijn heel erg eigenwijs en na alle ellende met onze vorige Espace IV hebben we toch weer besloten om een Espace IV te kopen.
We gaan hem aankomende zaterdag ophalen in Frankrijk het is een Grand Espace IV 3.0 dCi van 2003 met 151.000km op de teller.
Full options hoop dat wij met deze meer plezier zullen hebben dan de vorige Espace IV 1.9 dCi
.
We zijn heel erg eigenwijs en na alle ellende met onze vorige Espace IV hebben we toch weer besloten om een Espace IV te kopen.
We gaan hem aankomende zaterdag ophalen in Frankrijk het is een Grand Espace IV 3.0 dCi van 2003 met 151.000km op de teller.
Full options hoop dat wij met deze meer plezier zullen hebben dan de vorige Espace IV 1.9 dCi

Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Respect. Jij durft. Moge er veel probleemloze kilometers onder je wielen doorglijden !Hochi-Rocku schreef:Hallo,
Full options hoop dat wij met deze meer plezier zullen hebben dan de vorige Espace IV 1.9 dCi.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
En ik wens dat er heel weinig km's onder je wielen doorglijden
, dat je ten alle tijden grip houdt en dat je nieuwe Espace je heel veel plezier geeft!

Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Mooie motor, die zescilinder levert 180 pk en een koppel van 350 Nm !!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Hoop voor je dat je er inderdaad meer plezier aan hebt dan je vorige, maar ik ben er bang voor..
Ben benieuwd naar foto's als je deze hebt.
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Laatste bezoek: 14 jul 2025 11:02
Waar moet ik dan bang voor zijn dan?mechanic schreef:Hoop voor je dat je er inderdaad meer plezier aan hebt dan je vorige, maar ik ben er bang voor..
Ben van plan om de 10.000km de olie te verversen en de turbo tijdig af te laten koelen enz dan moet ik toch geen problemen verwachten?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
In de werkplaats zien we natuurlijk bijna alleen maar auto's met problemen. Bekende euvels zijn de klepjes in de brandstofpomp, koppakkingen, koelproblemen,automaat problemen,turbo's etc. Vroeg of laat wordt elke 3.0 dci hiermee geconfronteerd. Goed onderhoud is uiteraard belangrijk, maar zelfs dan kan in 1x iets kapot gaan. De espace is een grote, zware auto, dus het onderstel heeft het heel zwaar. Ook de remmen slijten bij de automaat behoorlijk rap. Laat de auto goed controleren, evt door je collega's.
Onderdelen zijn in duitsland, danwel imitatie, een stuk voordeliger dan hier.
Ik zou ook nooit iemand adviseren een auto als deze te kopen, je hebt al ervaringen met het leeglopen op een auto, en dit is er eentje die er bekend om staat helaas.
Uitzonderingen daargelaten.. Maar ik hoop voor je dat dit alles je bespaard blijft en je gewoon zonder trammelant kan rijden. 
Onderdelen zijn in duitsland, danwel imitatie, een stuk voordeliger dan hier.
Ik zou ook nooit iemand adviseren een auto als deze te kopen, je hebt al ervaringen met het leeglopen op een auto, en dit is er eentje die er bekend om staat helaas.

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Laatste bezoek: 30 mei 2025 13:48
Je kan het natuurlijk treffen. Mijn buren rijden al 4 jaar een 3.0 dCi uit 2003 en hebben weinig problemen gehad.
We willen wel graag foto's!
We willen wel graag foto's!

Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 mei 2013 19:11
DHL schreef:Ja, zo denk ik er ook over. De 3.0 is een motor van Isuzu die ook in de Saab lag. Koelingsproblemen met alle gevolgen, veel motorstoringen, noem maar op. Ook de 2.2 is echt slecht. De 1.9 is net tedoen en daar moet je het tekort aan vermogen bijnemen maar dat is persoonlijk.
Volgens mijn bescheiden mening heb je enkel een goede espace vanaf bouwjaar 2006 a 2007 met een dCi motor erin. Of die 2.016v. Die is ook te doen.
Maar Espace kende tot 2006 zoveel problemen allerhande dat het een onverantwoord dure wagen is om te rijden. Zelfs de leasemaatschappijen wilden hem dikwijls niet meer in huis...
Echt een goede raad.... zoek een 2.0 dci, betaal wat meer en je weet waar je staat. Als dat echt niet gaat blijf dan bij het vorige model (niet in dci uitvoering). Die rijdt inderdaad niet zo knap als de huidige, de zitpositie en wegligging zijn niet te vergelijken. Maar het blijft toch ook een prachtige wagen (in mijn ogen zelfs de mooiste espace ooit)
HELEMAAL MEE EENS ( UIT ERVARING)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in