Achterklep en -ruit gaan niet meer open

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
janr1200gs
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 03 nov 2010 17:40
Actief als: particulier

Achterklep en -ruit gaan niet meer open

Bericht door janr1200gs »

Ik heb een Laguna GT bj.2001
Sinds enkele dagen gaan zowel de achterklep als de achterruit niet meer open. Incidenteel doen ze het nog wel.
Dit probleem speelde een drie jaar terug ook al eens, maar was toen plots verdwenen.
Extra info: Accu is vernieuwd dit jaar augustus. Begin oktober is de schakelaar van de achterruit vervangen ivm ernstige slijtage door vochtinwerking.
Als je de schakelaar van de achterdeur bediend "voel" je wel de klikwerking van de schakelaar. Daar ze het beiden ineens niet doen, vraag ik me af: Zit in de aansturing ergens een relais o.i.d.?

B.v.d. Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Re: Achterklep en -ruit gaan niet meer open

Bericht door WillemS »

Wellicht zitten ze weer vast door vochtinwerking.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cpescador
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 03 nov 2010 13:48

Bericht door cpescador »

Ik heb dit onlangs ook bij mijn Laguna gerepareerd.
Je moet eerst de handle (handgreep) demonteren. Dit doe je door met een schroevedraaiertje deze er uit te wippen.
Vervolgens kun je de klep dan in principe openen door het stekkertje los te halen en de 2 draden even door te verbinden. Het is vrijwel zeker dat er water in je schakelaar zit. Dit komt weer omdat het kleine gaatje in het midden
onder de achterruit verstopt zit. Daardoor hoopt het water zich op en kruipt over de rubber heen. Daar loopt het dan vervolgens langs de draad die naar de achterklep schakelaar gaat rechtstreeks de schakelaar in. Je moet het plastic kapje van de schakelaar afhalen en vervolgens de kontakten wat opschuren, en alles even goed laten drogen
Zorg dat de afvoer in het midden onder je achterruit weer schoon is, en je kunt het weer monteren.

Zie ook www.problemcar.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
janr1200gs
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 03 nov 2010 17:40

Bericht door janr1200gs »

Gisteren de schakelaars gedemonteerd. Deze waren van buiten geheel droog en schoon. Hierop de schakelaar van de achterklep uit elkaar gehaald, welke van binnen droog, schoon en goedwerkend was.
Daarna de, 1 maand oude, schakelaar van de achterruit uit elkaar gehaald, en wat blijkt......weer geheel (koper-)groen. :twisted: Vandaag op het werk met fijn schuurlinnen de contacten schoongemaakt, totdat e.e.a. weer naar behoren werkte. Bij thuiskomst alles weer gemonteerd en in orde bevonden.
Na het lezen van de reactie van cpescador eens even gekeken naar de waterafvoer :?: onder de achterruit. Die zit er helemaal niet in....dacht ik. Ruiterwissermotor verwijderd en de tule met slang losgetrokken. Blijkt deze tule nog gewoon dicht te zitten met een rubber welke, zoals het eruit ziet gewoon orgineel is van de fabricage. (Zat nog gedeeltelijk vast aan de tule. :shock: )
cpescador en ook willems: hartelijk bedankt voor de respons.

jan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen