twingo start niet
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 26 dec 2010 14:10
- Actief als: particulier
twingo start niet
Een maand geleden heb ik een Twingo 1 uit 1995 met 170.000 km op de teller gekocht om als motorrijder de winter door te komen. Gewoon een leuk autootje voor een prikkie zonder roest en met nog een jaar apk.
De twingo bleek na een week koelvloeistof te verliezen...was een lekke waterpomp, die ik inmiddels heb laten vervangen.
Daarna ontstond er echter een ander probleem: hij wil niet meer starten. Hij heeft nog wel spanning.
Als ik het contact aanzet gaan mijn lampen en de dashboard verlichting wel gewoon branden, echter de startmotor doet niets. Soms hoor je als je probeert te starten een soort licht getik (misschien het startrelais oid) maar de startmotor zelf geeft geen krimp.
Auto naar de garage, en daar heb ik toen de startmotor (die zou kapot zijn) laten vervangen. De auto startte een weekje weer normaal, maar toen kwam precies hetzelfde probleem weer terug.
Auto weer terug naar de garage, nu zou de accu opeens niet meer goed zijn (dit terwijl de accu volgens mij nooit een probleem was, had altijd een groen indicatie lampje en de lampen brandden altijd gewoon fel). Accu vervangen. Auto deed het weer een weekje goed, en toen kwam exact hetzelfde probleem weer terug.
Auto weer terug naar de garage, nu zou het wellicht een massaprobleem kunnen zijn. Massakabel anders aangesloten . Auto deed het weer een weekje goed, en toen kwam exact hetzelfde probleem weer terug.
Nu stelt de garage voor om de massakabel te gaan vervangen. Het zal allemaal wel, maar denken ze wel de goede kant op? Kent iemand dit probleem? En wordt ik wel goed (eerlijk) geholpen? Mijn auto kennis is namelijk minimaal.
Graag jullie meningen
Groeten uit Rotterdam
De twingo bleek na een week koelvloeistof te verliezen...was een lekke waterpomp, die ik inmiddels heb laten vervangen.
Daarna ontstond er echter een ander probleem: hij wil niet meer starten. Hij heeft nog wel spanning.
Als ik het contact aanzet gaan mijn lampen en de dashboard verlichting wel gewoon branden, echter de startmotor doet niets. Soms hoor je als je probeert te starten een soort licht getik (misschien het startrelais oid) maar de startmotor zelf geeft geen krimp.
Auto naar de garage, en daar heb ik toen de startmotor (die zou kapot zijn) laten vervangen. De auto startte een weekje weer normaal, maar toen kwam precies hetzelfde probleem weer terug.
Auto weer terug naar de garage, nu zou de accu opeens niet meer goed zijn (dit terwijl de accu volgens mij nooit een probleem was, had altijd een groen indicatie lampje en de lampen brandden altijd gewoon fel). Accu vervangen. Auto deed het weer een weekje goed, en toen kwam exact hetzelfde probleem weer terug.
Auto weer terug naar de garage, nu zou het wellicht een massaprobleem kunnen zijn. Massakabel anders aangesloten . Auto deed het weer een weekje goed, en toen kwam exact hetzelfde probleem weer terug.
Nu stelt de garage voor om de massakabel te gaan vervangen. Het zal allemaal wel, maar denken ze wel de goede kant op? Kent iemand dit probleem? En wordt ik wel goed (eerlijk) geholpen? Mijn auto kennis is namelijk minimaal.
Graag jullie meningen
Groeten uit Rotterdam
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 17:41
Re: twingo start niet
heb je andere topic hierover verwijdert om het overzichtelijk te houden.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005
Hide post links |
-
is er niemand met enige technische kennis die me op de juiste weg kan helpen?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
Voldoende mensen met technische kennis, die buiten dit forum ook andere dingen te doen hebben.
Betreft dit een twingo met een motor zonder distributieriem, of met.
Elke reparatie die de garage gedaan heeft, start de auto weer een week. Dus de startmotor was het niet, de massakabel was het niet, de accu was het niet? Allemaal tijdelijke oplossingen.
De startmotor draait op het moment van niet aanslaan ook niet rond begrijp ik.
Lijkt mij op een bekabelingsprobleem,slecht electronisch contact, of een contactslot wat slecht werkt. Een goede garage zal dit toch moeten kunnen vinden, desnoods laat je de auto langer daar dat er gecontroleerd kan worden.
Betreft dit een twingo met een motor zonder distributieriem, of met.
Elke reparatie die de garage gedaan heeft, start de auto weer een week. Dus de startmotor was het niet, de massakabel was het niet, de accu was het niet? Allemaal tijdelijke oplossingen.
De startmotor draait op het moment van niet aanslaan ook niet rond begrijp ik.
Lijkt mij op een bekabelingsprobleem,slecht electronisch contact, of een contactslot wat slecht werkt. Een goede garage zal dit toch moeten kunnen vinden, desnoods laat je de auto langer daar dat er gecontroleerd kan worden.
Hide post links |
-
het is een twingo 1 uit 1995 met een distributieketting.
Het moet inderdaad een electronisch probleem zijn, de startmotor gaat in zijn geheel niet rond.
Erg lastig, zon electronisch probleem, kan echt van alles zijn. Contactslot doet het wel, want de lichten etc doen het gewoon.
Het moet inderdaad een electronisch probleem zijn, de startmotor gaat in zijn geheel niet rond.
Erg lastig, zon electronisch probleem, kan echt van alles zijn. Contactslot doet het wel, want de lichten etc doen het gewoon.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
De verlichting doet het ook zonder dat de auto op contact staat.
Welke massa kabel hebben we het over?
Hide post links |
-
Ik heb het over de massakabel vanaf de accu naar het motorblok (daar bij die grote O ring). Heeft de startmotor ook een eigen massakabel?mechanic schreef:De verlichting doet het ook zonder dat de auto op contact staat.
En welke contactjes zou ik eens met wd40 kunnen inspuiten, en waar zitten die?
Hide post links |
-
update:
Na doormeten blijkt de startmotor geen spanning te krijgen bij het maken van contact via het contactslot.
Nu denk ik dus dat er ergens tussen het contactslot en de startmotor een kabelbreukje moet zitten in de constante +...correct?
Na doormeten blijkt de startmotor geen spanning te krijgen bij het maken van contact via het contactslot.
Nu denk ik dus dat er ergens tussen het contactslot en de startmotor een kabelbreukje moet zitten in de constante +...correct?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dat kan, maar de werking van het contactslot zelf is ook nog niet geheel uitgesloten denk ik, die kan je ook doormeten. Dus komt er spanning op de draad vanuit het contactslot naar de startmotor.
Als die goed is, is het mogelijk een onderbroken draad te hebben, of het startrelais dat niet (af en toe ) werkt.
Als die goed is, is het mogelijk een onderbroken draad te hebben, of het startrelais dat niet (af en toe ) werkt.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-