Slecht starten megane coupe 1998

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
kevinos91
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2010 10:27
Actief als: particulier

Slecht starten megane coupe 1998

Bericht door kevinos91 »

Mijn megane start erg slecht als het koud is, ik moet dan altijd gas bijgeven anders valt die uit.
En naarmate die vaker uitvalt wordt het starten ook lastiger.

Ook loopt de megáne niet echt mooi stationair op LPG, rond de 500 toeren. Tegenover 750 toeren op benzine. Is hier nog een aparte regeling voor of kan ik de benzine op 1000 zetten zodat die op LPG ook 750 gaat lopen?
Bovendien vraag ik me af hoe het komt dat het toerental van de megáne altijd een beetje slingert, tussen de 1100 en 500 toeren?

Vandaag onder het rijden op LPG viel me toen ik de koppeling induwde (bij 1000 toeren) de auto spontaan uit. Dit was voor de eerste keer, heb het nog niet eerder meegemaakt.

Toevallig weet ik dat je met een soort ijzeren kabel (onder de motorkap) het toerental kunt regelen zowel van stationair als gewoon om te testen. Is het verstandig om deze eens aan te passen zodat die hoger toeren maakt?

Nu vraag ik mij af of ik een verband kan leggen tussen het uitvallen, slecht stationair lopen op LPG en het slecht starten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Slecht starten megane coupe 1998

Bericht door WillemS »

Als je motor gaat "zagen" (wisselend toerental), dan heb je meestal ergens een lek en trekt de motor valse lucht.
Ga naar je garage en laat dit nazien.
De auto dient eerst op benzine goed en normaal te lopen voordat de loop op gas kan worden afgesteld.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht