kangoo I remt niet zacht,bruusk
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
kangoo I remt niet zacht,bruusk
Bij zacht duwen reageert hij niet goed.Trap je harder ,dan remt hij bruusk.Zitten evtl die remblokken vast geroest in de klauw?Wie herkent het en ook ivm de eerste sneeuwval.Morgen doe ik een grote smeerbeurt en gaan de voorwielen er even af.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 aug 2016 09:05
Re: kangoo I remt niet zacht,bruusk
Blokken die vastgeroest zitten blijven meestal tegen de schijf aan zitten.
Als de auto niet scheef trekt met remmen dan moet je in de richting van de hoofremcilinder zoeken.
Is de zekering van de ABS nog in orde?
Suc7
Als de auto niet scheef trekt met remmen dan moet je in de richting van de hoofremcilinder zoeken.
Is de zekering van de ABS nog in orde?
Suc7
Hide post links |
-
Topic author - lid
Abs optie heb ik niet.Ge voelt de wagen achteraan naar beneden gaan bij remmen en daarna remt die vooraan.Het komt nogal bruusk over.Misschien zit de regelaar vast achteraan of zitten de blokken vast vooraan.Wegens de vele sneeuw aan de wagen wacht ik op de dooi volgende week.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Als de wagen achter eerst inzakt bij remmen dan doen ze het voor niet en daar heb je de meeste remkracht nodig (wel 80%).
Ik zou het gehele remsysteem maar eens goed nazien en onderhouden, inclusief remvloeistof vervangen.
SUC6
Ik zou het gehele remsysteem maar eens goed nazien en onderhouden, inclusief remvloeistof vervangen.
SUC6
Hide post links |
-
Topic author - lid
Schijven vooraan zijn dun.Blokken zitten vast in houder.Sway bar hangt los aan R zijde.L kant is het rubber ook al aan het barsten.Ge hebt blijkbaar een SUS nodig voor montage.Een picture van dat silence blokje vind ik niet.De 4 ° gloeibougie was weer defect (beru 11 V).Nu zit er een ngk in en dit na 5 maand geleden de nieuwe Beru te hebben geplaatst.De andere 3 blijven goed.Olie en filter is gedaan.Natuurlijk weer de verkeerde mazoutfilter gekregen van de verkoper.Het lijstje van nog te repareren wordt maar groter.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
Mij viel op toen ik voor het eerst in de Kangoo ging rijden, dat hij inderdaad lekker stevig wil remmen als je iets te hard op de rem trapt...lijkt wel de dubbele bekrachtiging van een HP geveerde Citroen...de remmen zijn goed (blokken en schijven), dus ik vind het prima zo, na alweer 33.000 km in 6 mnd.
Ook voor het eerst in 42 jaar dat ik nu ABS heb....daar moest ik wel even aan wennen, maar met die sneeuw afgelopen week wel zo fijn.

Ook voor het eerst in 42 jaar dat ik nu ABS heb....daar moest ik wel even aan wennen, maar met die sneeuw afgelopen week wel zo fijn.
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Hide post links |
-
Topic author - lid
Rubber is zo duur niet.Afmetingen boutje weet ik niet(torx)?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-