sleutel kaart defect

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

sleutel kaart defect

Bericht door jeroentune »

ja hoor ! we hebben weer 2 weken probleemloos rondgereden met de Espace ... dus werd het hoog tijd voor een volgend nieuw probleem .. onze kaart is defect .. dat wil zeggen . de open knop doet het wel .. de sluit knop weigerd . met andere woorden ik krijg de auto dus niet op slot . ook niet met de sleutel . want dan gaat alleen de bestuurders deur dicht de rest blijft vrolijk open . hoe krijg ik de auto nu goed dicht ... moet ik met de sleutel alle deuren dicht doen ? per deur ? en hoe doe ik dan de achterklep op slot ?
ik heb begrepen dat ik de sleutel wel ergens kan laten laten maken , maar daar ben ik nu niet me geholpen ..

iemand een idee hoe ik toch eenvoudig de boel open en dicht kan doen ..



OOhhh santa .... schenk ons een ford fusion ........ alles beter dan dit ! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: sleutel kaart defect

Bericht door fgrooten »

Een ford fusion?? Hou nou toch gauw op joh... Als je daar die Focals in hangt blaas je bij de eerste tonen van Diana Krall de koplampen er uit!

Afijn, over de keycard. Aangezien de afstandbediening nog wel iets doet vermoed ik dat het batterijtje (bijna) leeg is. Kun je zelf makkelijk vervangen, al vraag ik me af waar je op kerstavond zo'n batterijtje vandaan tovert (CR 2025). Misschien bij een benzinepomp.
(Ik ben destijds bij Conrad 10 van die batterijtjes besteld, aangezien die dingen eens per half jaar aan vervanging toe zijn bij mij, heb keyless entry dus misschien gaan ze daardoor nog sneller leeg).

Overigens kun je de auto gewoon bedienen met de sleutel. Als je bij het handvat van de bestuurdersdeur het kapje er af wipt zie je daar het sleutelgat. Verder werkt het dan als "ouderwetse" centrale deurvergrendeling, dus alle deuren (+achterklep) gaan op slot. Aangezien dat bij jou niet werkt vraag ik me af of de centrale rekeneenheid in de auto nog wel goed werkt. Je zou ff de boel kunnen resetten door de accu een uurtje los te gooien.

Een andere mogelijkheid is even met de auto gaan rijden totdat het automatisch slot er op springt, dan de auto weer voor de deur parkeren. Nadeel is wel dat je in je auto moet blijven zitten.... dus neem een kussentje, een dekentje en je knuffel mee...
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Chicco
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Re: sleutel kaart defect

Bericht door Chicco »

Misschien een optie om (indien je met de sleutel wel de ramen elektrisch kunt sluiten):
open het raam van het linker voorportier, probeer iemand te vinden met lange armen en vingers zodat deze boven, naast de binnenverlichting de centrale vergrendeling kan activeren en sluit vervolgens het raam met de sleutel.

Oh ja, die batterij heb ik laats gewoon bij een tankstation hier in de buurt kunnen kopen.
Succes met je probleem !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: sleutel kaart defect

Bericht door demi »

jeroentune schreef:ja hoor ! onze kaart is defect .. dat wil zeggen . de open knop doet het wel .. de sluit knop weigerd . met andere woorden ik krijg de auto dus niet op slot .:
De microswitch van het knopje sluiten van de kaart is stuk !!! dit is een bekend probleem

De dealer repareert deze kaarten niet, je kunt er alleen een nieuwe kopen maar die zijn erg prijzig.

De kaart kun je ook laten repareren voor 35,- euro bij reparatiewinkel.nl in Ede Afbeelding

http://www.reparatiewinkel.nl/?gclid=CN ... 3godkhJGpA

Dit is de link naar hun site

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: sleutel kaart defect

Bericht door jeroentune »

Hallo Espace rijders , bedankt voor de tips !

ik ben er inderdaad achter dat de micro switch defect is .. het openen met de kaart gaat prima .. dus deze gaat even naar EDE ..

ik heb nog een noodkaart waarmee ik alleen maar mee kan starten en stoppen .. de rest van de knoppen zijn ook al stuk .

mijn plan is inderdaad om met het raam open de boel te sluiten en dan met de sleutel de linker portier te openen . en dan het raam weer te sluiten .. hopelijk kan ik zo een stukje rijden en snel mijn sleutel weer te gebruiken ..

thanx for the tips ! fijne Kerst !!

ps ... ik weet het .. een Found On Road Dead . is niet de ideale auto , maar ik wordt langzaam een beetje gestoord van deze Espace !

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: sleutel kaart defect

Bericht door jeroentune »

daar was ik weer !

ik wil even de mensen uit EDE enorm bedanken voor hun inzet ! maandag opsturen , woensdag gerepareerd in huis ! dat is nog eens service ! Reparatie winkel.nl !! TOP !! :D :D :D


wel jammer dat de boeven hier kennelijk een neus voor hebben .. dinsdag nacht is de hele auto leeg gehaald .... :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:


we kunnen weer open en dicht !

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: sleutel kaart defect

Bericht door ericon »

Focals er uit? :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: sleutel kaart defect

Bericht door demi »

ericon schreef:Focals er uit? :(
Denk niet dat een duister persoon die 'snacht's werkt de moeite neemt om een Espace radio te gaan uitbouwen :?

Een beetje bewuste kenner pakt stoelen of airbag of andere waardevolle losliggende spullen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: sleutel kaart defect

Bericht door fgrooten »

jeroentune schreef: .. dinsdag nacht is de hele auto leeg gehaald ....
Shit, dat meen je niet?! Hoop waardevolle dingen gestolen?
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: sleutel kaart defect

Bericht door jeroentune »

alles wat los lag of los kon ..

navigatie / i phone houders enz enz cd.s papierwerk ... focals zitten er nog in :D

maar hij kan nu weer op slot !!

navi heb ik ook op de i phone dus nu maar weer opzoek naar een mooie houder .....

jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht