De flesjes en waxen!
Pads en doeken en de machines!
Ik ben benieuwd hoe de verzameling van jullie eruit ziet, dus kom maar op met die foto's!

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Nee hoor, heeft geen bepaalde reden, ik kijk gewoon naar de beste prijs-kwaliteit verhouding voor mijn toepassingsgebied. Op mijn verlanglijstje staat overigens wel de Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt, die overal goede recensies krijgt. Daarnaast heb ik al 2 applicators van Megs (de 2 gele).Detailing4you schreef:Mooie collectie hoor goosman! Het valt me op dat je geen Meguiars in de collectie hebt, heeft dit een bepaalde reden?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ik gebruik een kast vol spullen bij RenaultDetailing4you schreef:Is er maar 1 Renaultrijder in nederland die poetsspulletjes heeft om zijn wagen te onderhouden? Nee toch! Ik ben benieuwd wat de gemiddelde Renault rijder op de plank heeft staan dus kom maar op met die foto's van jullie poetsspulletjes!
Hide post links |
Hide post links |
Geen twijfel over mogelijk dat het detailingwerk ervoor zorgt dat de lak langer in een goede conditie blijft. Het bewijs: Heb je al eens een detailert gezien die in een wagen rijdt met verweerde lak, loslatende blanke lak of roest?goosman schreef: En eerlijk is eerlijk: ik moet het harde wetenschappelijk bewijs nog zien dat bijvoorbeeld de levensduur van de lak aanzienlijk wordt verlengd door al het detailling werk.
Hide post links |
Jazekert !...al eens een detailert gezien die in een wagen rijdt met verweerde lak, loslatende blanke lak of roest?
Hide post links |
Voornamelijk Autosmart spul. Maar ook dingetjes van Berner, Würth en Sonaxgoosman schreef:@ northwestern: wat gebruik je daar dan? Ik heb wel eens Innotech producten gezien bij de dealer en een paar weken geleden was er een actie met Meguiar B-producten
Hide post links |
Ik kan me zeker vinden in hetgene dat je probeert te zeggen al moet ik erbij zeggen dat toen ik een jaar of 5 geleden ben begonnen met detailen ik me er ook schuldig aan heb gemaakt. Zodra er een nieuwe wax uitkwam werd deze gelijk besteld. Op een gegeven moment stonden er ongeveer 12 tot 14 high-end waxen in de kast, uitlopend van Poorboys tot Dodojuice en tot Swissvax. Ze stonden er eigenlijk maar, sommigen zelfs ongebruikt. Op een gegeven moment heb ik de meeste gewoon weer verkocht en me beperkt tot 3 of 4 waxen die mijn voorkeur hadden.goosman schreef:Jazekert !...al eens een detailert gezien die in een wagen rijdt met verweerde lak, loslatende blanke lak of roest?
Een detailert die te laat is begonnen !!![]()
Zonder gekheid, als ik de specs van c.quartz zie dan denk ik ook wel dat zo'n pantserlaag de zaak goed beschermd, maar veel van het detailwerk drijft toch ook op emotie. Als ik op andere fora lees hoe lyrisch men is over de geur van wax A ten opzichte van wax B, en alle Dodo Juice waxjes wil hebben om te hebben (ik zie vitrinekasten voorbij schuiven waar je het hele wagenpark van de KLPD 10 jaar lang mee kan behandelen) dan denk ik soms wel 'ns "waar gáát het over" . Aan de andere kant, het is nu eenmaal ook een leuke hobby, en in de zomer geniet ik ook van een heerlijk sopje Slick & Suds.
Wat ik wel een beetje mis in de detailerswereld is een objectief oordeel over de diverse produkten. Als men het heeft over standtijden van sealants en waxen drijft dat op persoonlijke ervaring en misschien een test op een testpaneeltje. Elke keer dat mensen met een DAP aan de slag gaan zal er geheid wel wat van de laklaag verdwijnen (men meet niet voor niets eerst even de lakdikte, toch?). Dat levert wel een superstrak resultaat op, maar is het ook écht goed voor de lak. Is het écht zo dat het "voeden" van de lak iets toevoegd of gaat het hier ook om emotie? Is het echt zo dat een anti- condens middel een probleem oplost, of wordt het probleem alleen maar verplaatst?
Begrijp me niet verkeerd, ook ik vindt het een hartstikke leuke hobby, mijn kast staat vol met spullen en mijn verlanglijstje voor onder de kerstboom is onrealistisch lang (en duur), maar ik heb wel zo mijn vragen en bedenkingen over de objectiviteit van 't een en 't ander.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ik geloof je graag dat er rommel in de klei zit na het kleien !!!goosman schreef:@john212:
Het kleinen is vooral bedoelt om de lak goed proper te krijgen en de standtijd van de wax te verbeteren. Het is echt niet veel werk (mijn Grand Scenic kost me zo'n 3 kwartier) en je ziet de rotzooi terug in je klei. Lijkt dus echt wel een zinnige stap.
Hide post links |
I agree !Een bekende uitspraak van een bekende detailert; 'Find something you like and use it often!'
Hide post links |
Hier zit je er echt behoorlijk naast. Ik durf het tegenovergestelde te beweren. Regelmatig wassen en wax bepalen misschien 10% van de glans.john212 schreef:Ik heb ook de indruk dat regelmatig wassen en in de wax zetten meer dan 90% van de mogelijke glans bepaalt. Met andere woorden: kleien, cleanen en poetsen is heel veel werk, maar voegt uiteindelijk maar een heel klein beetje toe.
Ook wel afhankelijk van de kleur van de auto. Mijn metallic gijze Laguna is niet veel glanzender te krijgen. Maar bv een uni rode of donkerblauwe reageert veel dankbaarder op extra poetsactiviteit.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |