Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

Wat voor mij ooit als een hobby is begonnen is al snel uitgegroeid tot een serieuze, uit de hand gelopen verzameling! Dit is momenteel mijn prive-collectie!

De flesjes en waxen!

Afbeelding

Pads en doeken en de machines!

Afbeelding


Ik ben benieuwd hoe de verzameling van jullie eruit ziet, dus kom maar op met die foto's! :thumb:
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Renier »

Tja, dan houdt het bij een emmer, spons, zeem en fles autoshampoo wel op vrees ik.... :cry2:

Vergeet de tuinslang niet :think:

Oh ja, nog een aprte spons voor insecten, insectenspray en velgenreiniger met borstel :lol:

Indrukwekkend om te zien :thumb:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

Haha Renier.. Ik denk dat die Laguna van je beter verdient dan een spons en zeem! Een spons en zeem veroorzaken helaas krasjes waardoor de lak naar verloop van tijd dof wordt. Denk er eens over om over te stappen op een microvezel washmitt en droogdoek! Deze producten sluiten het vuil als het ware in waardoor je het maken van krasjes tot een minimum beperkt. Een kleine investering maar zeker een goed begin! ;)
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Verwijderd 3611 »

Mijn collectie is nog erg bescheiden. Ik onderhoud er niet alleen m'n Scenic mee, maar ook 2 Colnago's en een scootertje. Sinds ik wat meer heb gelezen over goed auto's poetsen ben ik bijna allergisch geworden voor spons en een 1 emmer systeem. Met de 2 emmer methode is het verschil direct zó goed te zien, ongelofelijk wat een troep zich in een emmer kan verzamelen. Dan pas realiseer je je wat je steeds terug smeert op je dure lak. Spons is trouwens weer een beetje in gratie aangenomen in de detailers-wereld, maar dan wel een MF exemplaar. Maar goed, dit is dus m'n collectie:
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

Mooie collectie hoor goosman! Het valt me op dat je geen Meguiars in de collectie hebt, heeft dit een bepaalde reden?
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Verwijderd 3611 »

Detailing4you schreef:Mooie collectie hoor goosman! Het valt me op dat je geen Meguiars in de collectie hebt, heeft dit een bepaalde reden?
Nee hoor, heeft geen bepaalde reden, ik kijk gewoon naar de beste prijs-kwaliteit verhouding voor mijn toepassingsgebied. Op mijn verlanglijstje staat overigens wel de Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt, die overal goede recensies krijgt. Daarnaast heb ik al 2 applicators van Megs (de 2 gele).
ik moet zeggen dat ik tot nu toe ook erg tevreden ben over de producten in m'n collectie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

Zeker kun je tevreden zijn over de producten in je verzameling. Autoglym en Mothers zijn als je het mij vraagt ondergewaarde producten. Kwalitief uitstekende producten tegen een goede prijs als je het mij vraagt. Ook de Bilberry All Wheel Cleaner is een heerlijk product om mee te werken! :thumb:

Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de Megs washmitt op je lijstje staat maar hij is deze maand in de webshop in de aanbieding! ;)
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Verwijderd 3611 »

Had ik nog niet gezien; ik kan even zo snel niet de verzendkosten zien?

Niet alleen de ValetPro wheel cleaner is erg fijn, de Super Slick & Suds is pas echt een genot. Ruikt lekker naar appeltjes, en het verbruik is "mega-miniem" ! Ook was ik aangenaam verrast door de Collinite 845 :clap: . Werkt zeer fijn, lange standtijd en fraaie beading; ruikt wel chemisch, maar ja, tenslotte is het bijna een en al chemische troep waar we mee aanhobbyen.

Ik denk nog na over een polijstmachine, op carcleanforum staat nu een mooie review van de DAP 500 versus de 900. Heb jij een idee hoe die machines zich verhouden ten opzichte van jouw aanbieding?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

Hey Goosman,

De verzendkosten binnen nederland bedragen 6.95 en bij orders boven de €150,- gratis.

Over de machines kan ik heel simpel zijn; Er zit geen verschil tussen, alleen de naam. De DAP500, TS24, DAS6, MeguiarsG220, Kestrel, Dodo Juice Buff Daddy en KRAUSS-DB5200 zijn allemaal exact dezelfde machines met een andere naam erop. Allemaal uitstekende machines!
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

Is er maar 1 Renaultrijder in nederland die poetsspulletjes heeft om zijn wagen te onderhouden? Nee toch! Ik ben benieuwd wat de gemiddelde Renault rijder op de plank heeft staan dus kom maar op met die foto's van jullie poetsspulletjes! :)
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 3244
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Mathijs »

...ietwat besmuikt....
...tsja...wat moet ik zeggen...vrij basic dus
...tsja...wat moet ik zeggen...vrij basic dus
DCP_1261.JPG (460.77 KiB) 2660 keer bekeken
sluik reclame voor de Kijkshop, ook dat nog...
sluik reclame voor de Kijkshop, ook dat nog...
DCP_1260.JPG (567.44 KiB) 2660 keer bekeken
...uiteindelijk nog een leuk resultaat, een head turner toen ik er mee rondreed
...uiteindelijk nog een leuk resultaat, een head turner toen ik er mee rondreed
DCP_1257.JPG (339.33 KiB) 2660 keer bekeken
Had ik toen geweten wat ik nu allemaal weet over clayen (nul dus, maar dat het veel resultaat geeft), tsja...
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Pleiades »

Detailing4you schreef:Is er maar 1 Renaultrijder in nederland die poetsspulletjes heeft om zijn wagen te onderhouden? Nee toch! Ik ben benieuwd wat de gemiddelde Renault rijder op de plank heeft staan dus kom maar op met die foto's van jullie poetsspulletjes! :)
Ik gebruik een kast vol spullen bij Renault :lol:
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Verwijderd 3611 »

@ Mathijs: je moet toch ergens beginnen? Mijn ervaring is wel dat als je er aan begint je erg snel gebeten wordt door het poetsvirus. En eerlijk is eerlijk: ik moet het harde wetenschappelijk bewijs nog zien dat bijvoorbeeld de levensduur van de lak aanzienlijk wordt verlengd door al het detailling werk. Aan de andere kant: het oog wil ook wat, en de resultaten van een dag ambachtelijk poetsen zijn niet te vergelijken met even snel door de wasstraat.

@ northwestern: wat gebruik je daar dan? Ik heb wel eens Innotech producten gezien bij de dealer en een paar weken geleden was er een actie met Meguiar B-producten.

@detailing4you: dat je met al dat poetswerk nog gewichttraining nodig hebt ........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

goosman schreef: En eerlijk is eerlijk: ik moet het harde wetenschappelijk bewijs nog zien dat bijvoorbeeld de levensduur van de lak aanzienlijk wordt verlengd door al het detailling werk.
Geen twijfel over mogelijk dat het detailingwerk ervoor zorgt dat de lak langer in een goede conditie blijft. Het bewijs: Heb je al eens een detailert gezien die in een wagen rijdt met verweerde lak, loslatende blanke lak of roest? :lol:
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Verwijderd 3611 »

...al eens een detailert gezien die in een wagen rijdt met verweerde lak, loslatende blanke lak of roest?
Jazekert !
Een detailert die te laat is begonnen !! :lol:

Zonder gekheid, als ik de specs van c.quartz zie dan denk ik ook wel dat zo'n pantserlaag de zaak goed beschermd, maar veel van het detailwerk drijft toch ook op emotie. Als ik op andere fora lees hoe lyrisch men is over de geur van wax A ten opzichte van wax B, en alle Dodo Juice waxjes wil hebben om te hebben (ik zie vitrinekasten voorbij schuiven waar je het hele wagenpark van de KLPD 10 jaar lang mee kan behandelen) dan denk ik soms wel 'ns "waar gáát het over" . Aan de andere kant, het is nu eenmaal ook een leuke hobby, en in de zomer geniet ik ook van een heerlijk sopje Slick & Suds.

Wat ik wel een beetje mis in de detailerswereld is een objectief oordeel over de diverse produkten. Als men het heeft over standtijden van sealants en waxen drijft dat op persoonlijke ervaring en misschien een test op een testpaneeltje. Elke keer dat mensen met een DAP aan de slag gaan zal er geheid wel wat van de laklaag verdwijnen (men meet niet voor niets eerst even de lakdikte, toch?). Dat levert wel een superstrak resultaat op, maar is het ook écht goed voor de lak. Is het écht zo dat het "voeden" van de lak iets toevoegd of gaat het hier ook om emotie? Is het echt zo dat een anti- condens middel een probleem oplost, of wordt het probleem alleen maar verplaatst?

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vindt het een hartstikke leuke hobby, mijn kast staat vol met spullen en mijn verlanglijstje voor onder de kerstboom is onrealistisch lang (en duur), maar ik heb wel zo mijn vragen en bedenkingen over de objectiviteit van 't een en 't ander.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Pleiades »

goosman schreef:@ northwestern: wat gebruik je daar dan? Ik heb wel eens Innotech producten gezien bij de dealer en een paar weken geleden was er een actie met Meguiar B-producten
Voornamelijk Autosmart spul. Maar ook dingetjes van Berner, Würth en Sonax
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

goosman schreef:
...al eens een detailert gezien die in een wagen rijdt met verweerde lak, loslatende blanke lak of roest?
Jazekert !
Een detailert die te laat is begonnen !! :lol:

Zonder gekheid, als ik de specs van c.quartz zie dan denk ik ook wel dat zo'n pantserlaag de zaak goed beschermd, maar veel van het detailwerk drijft toch ook op emotie. Als ik op andere fora lees hoe lyrisch men is over de geur van wax A ten opzichte van wax B, en alle Dodo Juice waxjes wil hebben om te hebben (ik zie vitrinekasten voorbij schuiven waar je het hele wagenpark van de KLPD 10 jaar lang mee kan behandelen) dan denk ik soms wel 'ns "waar gáát het over" . Aan de andere kant, het is nu eenmaal ook een leuke hobby, en in de zomer geniet ik ook van een heerlijk sopje Slick & Suds.

Wat ik wel een beetje mis in de detailerswereld is een objectief oordeel over de diverse produkten. Als men het heeft over standtijden van sealants en waxen drijft dat op persoonlijke ervaring en misschien een test op een testpaneeltje. Elke keer dat mensen met een DAP aan de slag gaan zal er geheid wel wat van de laklaag verdwijnen (men meet niet voor niets eerst even de lakdikte, toch?). Dat levert wel een superstrak resultaat op, maar is het ook écht goed voor de lak. Is het écht zo dat het "voeden" van de lak iets toevoegd of gaat het hier ook om emotie? Is het echt zo dat een anti- condens middel een probleem oplost, of wordt het probleem alleen maar verplaatst?

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vindt het een hartstikke leuke hobby, mijn kast staat vol met spullen en mijn verlanglijstje voor onder de kerstboom is onrealistisch lang (en duur), maar ik heb wel zo mijn vragen en bedenkingen over de objectiviteit van 't een en 't ander.
Ik kan me zeker vinden in hetgene dat je probeert te zeggen al moet ik erbij zeggen dat toen ik een jaar of 5 geleden ben begonnen met detailen ik me er ook schuldig aan heb gemaakt. Zodra er een nieuwe wax uitkwam werd deze gelijk besteld. Op een gegeven moment stonden er ongeveer 12 tot 14 high-end waxen in de kast, uitlopend van Poorboys tot Dodojuice en tot Swissvax. Ze stonden er eigenlijk maar, sommigen zelfs ongebruikt. Op een gegeven moment heb ik de meeste gewoon weer verkocht en me beperkt tot 3 of 4 waxen die mijn voorkeur hadden.

Het is inderdaad grotendeels een gevoelskwestie. Ook worden 'newbies' vaak beinvloed van buitenaf. Men maakt zich onder elkaar een beetje gek. Wanneer je namelijk op een forum een aantal reakties leest van mensen die een nieuwe wax hebben gekocht en deze zo ontzettend lekker ruikt, of zoveel beter zou zijn als andere waxen loopt er een hele kudde achteraan die de wax ook gewoon aanschaft. Niet omdat ze een wax nodig hebben, maar gewoon om te hebben. Uiteraard moet iedereen dit voor zich weten.

Of een product je bevalt is echt persoonlijk. Bij de één blijft wax A slechts 4 weken zitten, bij de ander blijft precies diezelfde wax 8 weken zitten. Of je hier echt een objectief oordel over kunt vellen vraag ik me af. Dit is uiteraard ook geheel afhankelijk van de omstandigheden waarin de auto verkeerd, hoeveel KM's ermee gereden worden etc.

Een bekende uitspraak van een bekende detailert; 'Find something you like and use it often!'
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 3244
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Mathijs »

Wat ik jammer vind, is dat er niet een soort van beginnerssetje is.

Dus iets wat voorziet in het wassen, mogelijke clayen en vervolgens waxen, en dit dan in een aangpaste hoeveelheid die goed moet zijn voor 1 à 2 wasbeurten voor een modale afmeting auto.

Nu moet je zelf iets zien samen te stellen, en geen idee waar te beginnen of waar op te letten danwel in welke hoeveelheid etc.
Ergo, ik begin er niet aan :Sleep:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

john212
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2010 11:27
Actief als: particulier
Locatie: NoordHollandNoord

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door john212 »

Ik heb ook de indruk dat regelmatig wassen en in de wax zetten meer dan 90% van de mogelijke glans bepaalt. Met andere woorden: kleien, cleanen en poetsen is heel veel werk, maar voegt uiteindelijk maar een heel klein beetje toe.
Ook wel afhankelijk van de kleur van de auto. Mijn metallic gijze Laguna is niet veel glanzender te krijgen. Maar bv een uni rode of donkerblauwe reageert veel dankbaarder op extra poetsactiviteit.
en een Twingootje (1999)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Verwijderd 3611 »

@john212:
Het kleinen is vooral bedoelt om de lak goed proper te krijgen en de standtijd van de wax te verbeteren. Het is echt niet veel werk (mijn Grand Scenic kost me zo'n 3 kwartier) en je ziet de rotzooi terug in je klei. Lijkt dus echt wel een zinnige stap.

@Mathijs
Goeie beginnerssets zijn er niet, dat klopt. Je wordt op de diverse fora wel wat wijzer, maar dat kost veel leeswerk en de meningen zijn erg subjectief. Er is algehele consensus over de 2 of 3 emmer methode (1 emmer voor de shampoo, 1 voor het uitspoelen van de washmitt of MF - microfiber- spons en 1 voor de velgen). Verder is er zóveel te krijgen dat je al gauw door de bomen het bos niet meer ziet.
Mijn tips:
1. 3 emmer methode
2. gebruik geen standaard spons, maar een MF washmitt of spons
3. was de velgen met een velgenreiniger (ik heb de ValetPro, niet duur en werkt prima), je kunt hier allerlei borstels bij gebruiken (ik heb een erg fijne van AutoGlym). Zolang dat wat je gebruikt niet krast, in alle hoeken en gaten komt en niet wordt gebruikt voor de rest van de auto is het goed.
4. auto afspoelen met water (velen foamen hier, maar ik heb nog geen foamlans)
5. shampoo!; gebruik hier geen aggresieve vaatwasmiddelen maar een goeie autoshampoo. Dat is in gebruik ook nog eens goedkoper ook. Ik heb de Poor Boys World (PBW) Slick & Suds en gebruik daarvan 13 ml per 5 liter water (met mijn Scenic heb ik echt geen 5 liter nodig).
6. afspoelen en drogen met een goede MF doek.

Extra stappen:
7. Na 6 kun je kleien, hier is wel een goed beginnersetje te koop van Mother's
8. Na het kleinen wordt er vaak overgegaan to het voeden van de lak, ik heb geen idee of daar enige wetenschappelijke onderbouwing voor is (met andere woorden: is het nut ooit aangetoond???), ik doe dit niet
9. Waxen; ik gebruik voor de wintermaanden 2 lagen Collinite 845, blijft een maand of 4-5 zitten.
10. Ruiten kun je extra cleanen met bijvoorbeeld Pro Vision Glass Scrub en daarna inwrijven met Rain Clear o.i.d. Het regenwater vliegt daarmee van je ruit af en bij vorst schijnt het ijs veel makkelijker van je ruit te krijgen te zijn.
11. Alle kunststof onderdelen kun je ontvetten (bijvoorbeeld met een APC - all purpose cleaner-, ook weer van PBW) en daarna inwrijven met een beschermer, zoals de Sonax Gel uit mijn collectie (Trim Restorer wordt ook veel gebruikt).

Zo ben ik enkele maanden geleden begonnen, en ik moet zeggen dat nu de auto goed in de wax staat is het bijhouden (eens in de 2 weken was ik de auto) een peulenschil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

john212
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2010 11:27
Actief als: particulier
Locatie: NoordHollandNoord

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door john212 »

goosman schreef:@john212:
Het kleinen is vooral bedoelt om de lak goed proper te krijgen en de standtijd van de wax te verbeteren. Het is echt niet veel werk (mijn Grand Scenic kost me zo'n 3 kwartier) en je ziet de rotzooi terug in je klei. Lijkt dus echt wel een zinnige stap.
Ik geloof je graag dat er rommel in de klei zit na het kleien !!!
Maar daarvoor doe ik het niet. Het gaat mij om zichtbaar verschil aan de auto. En dat is in mijn ervaring minimaal en na 2 dagen al helemaal niet meer te zien. Ik heb al vaak proeven gedaan op de motorkap - helft op ene manier en andere helft op andere manier - Laatst nog met een of ander doekje van Lidl (merk: W5 ) dat zou cleanen - Leek best mooi, (na cleanen ook beide proefstukjes in de was gezet - Turtle) maar na paar dagen nauwelijks verschil meer. :cry2:

Maar (nogmaals) de grijze kleur werkt ook niet echt mee !!
en een Twingootje (1999)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Verwijderd 3611 »

Een bekende uitspraak van een bekende detailert; 'Find something you like and use it often!'
I agree !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

john212 schreef:Ik heb ook de indruk dat regelmatig wassen en in de wax zetten meer dan 90% van de mogelijke glans bepaalt. Met andere woorden: kleien, cleanen en poetsen is heel veel werk, maar voegt uiteindelijk maar een heel klein beetje toe.
Ook wel afhankelijk van de kleur van de auto. Mijn metallic gijze Laguna is niet veel glanzender te krijgen. Maar bv een uni rode of donkerblauwe reageert veel dankbaarder op extra poetsactiviteit.
Hier zit je er echt behoorlijk naast. Ik durf het tegenovergestelde te beweren. Regelmatig wassen en wax bepalen misschien 10% van de glans.
Glans creëer je door de lak goed te reinigen. Alle contaminatie op de lak die je verwijderd met kleien en de oxidatie in de lak die je verwijderd door te cleanen of polijsten houden de glans tegen. De wax die na dit proces gebruikt wordt geeft voor het oog geen waarneembaar verschil in glans.

Een tip voor de beginner: Raadpleeg de 2 topics die in dit forum staan voor de beginnende detailer eens. Als iemand nog verdere persoonlijke hulp nodig heeft met het samenstellen van een beginnerspakket zijn we uiteraard altijd via email te bereiken en adviseren we jullie graag. (info@detailing4you.nl)
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Scenic2 »

Mensen, detailing4you heeft gelijk, een goede voorbereiding is 90 % van je uiteindelijke glans !
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door ericon »

Ik ga geen fotos maken maar heb een archiefkast vol met voornamelijk Poorboys en Autoglym producten.
1 rotary en 1 roterend exentrische machine.

Wat ik beter kan laten zien:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Bovenstaande posters hebben gelijk, voorbereiding maakt de glans!!! :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Detailing4you »

De Grand staat er in elk geval glimmend bij zeg ericon! Erg netjes!
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bukko
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2011 19:10
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Bukko »

Ik gebruik eigenlijk alles van Mequiars,tech wax,quick detailer,shampoo enz.

Heb een grote poetstas van Mequiars waar alles inzit. :wink:

Voor de rest heb ik 2 wash mitts en een aantal vezeldoeken en zemen van Mequiars.

O ja,ook nog 2 supergrote oranje zemen,heb ik bij carclean besteld. :D (die zemen zijn nu in de reclame bij carclean, 9,90 euro per stuk nu ipv 14,40 euro.)

Gr Bukko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kangoooo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2012 20:37
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Kangoooo »

Kom ik aan met m'n Action spullen. :lol:
Maar werkt anders super. Shampoo's, wax, velgenreinig, cockpitspray etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door grandscenicman »

Ik wou een tijdje geleden al eens mijn collectie voorstellen , maar toen viel ineens alles uit en al mijn schrijf/plak en kopiëerwerk was voor niks :(

Een nieuw begin : (zal beginnen met een paar fotokes en er telkens een paar bijvoegen :mrgreen: )

De auto :
Afbeelding

produkten/machines/allerlei :
Afbeelding
+
Afbeelding
+
de rest is voor een andere keer :Sleep:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Verwijderd 3611 »

Zo te zien ben je geen onbekende op 't carclean.nl forum. Mooie collectie (althans...een deel van, toch?).
Zie dat jij toch ook een stel cheap-ass rasta's hebt.
By the way: een héle fraaie Scenic !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door grandscenicman »

Zoals beloofd :
wax :
Afbeelding
foamen :
Afbeelding
tape :
Afbeelding
klei :
Afbeelding
Meer later.... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door grandscenicman »

Meer ............... :shock:
Lade die beter zo lang mogelijk dichtblijft....wetsandspulletjes.
Afbeelding
wekelijkse bakje :
Afbeelding
al wat oudere foto : (+- 9 maand geleden :mrgreen: )
Afbeelding
Deze is ook al ff geleden , maar ziet er nog altjd hetzelfde uit . De selfmade-borstels voor op een accuboormachine zijn origineel manueel , maar kunnen bij voorzichtig gebruik veel werk besparen als de velgen gedemonteerd zijn en je poetst de binnenzijde .
Afbeelding
Pads : er zijn er ondertussen al tientallen mousse bijgekomen :
Afbeelding
Polijstmachine 1 :
Afbeelding
Polijstmachine 2 :
Afbeelding
Genoeg voor vandaag..... :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door DHL »

Haha, is echt wel een hobby voor je he. Heb je daar al voor een mooi kapitaaltje staan...
Ik vraag me soms af hoe het komt dat oude wagens van pakweg de jaren zeventig, zo mooi te krijgen waren met gewone simmonis en een excentrische schuurmachine met pad op, terwijl een hedendaagse wagen daar totaal geen voordeel aan heeft als je dit doet als enige behandeling. Zijn de autolakken dan zoveel harder geworden? (ik vraag dit omdat mijn eerste wagens steeds zo makkelijk mooi te maken waren, terwijl het nu blijkbaar niet zo eenvoudig meer is)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door Harm »

Strak hoor, erg fraai!

(die zwarte Scenic van Ericon)
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Show hier je collectie autopoetsmiddelen!!

Bericht door grandscenicman »

Aanwinsten , jullie zien het goed : er is ook een flesje met een schildpad bij :clap: , stond in de aanbieding en voor geen 10 euro kon ik dit niet laten staan :naughty:
Werkt trouwens goed : een mf-padje goed vochtig maken , een beetje van de schildpad erop en zeer dun aanbrengen. Na een paar minuten opwrijven en..............klaar.
Afbeelding
+
Afbeelding

Ik wacht volop op enkele velgenborstels van dit type ,
eerder bedoelt om de binnenkant wat sneller onder handen te nemen :mrgreen:
Afbeelding
Benieuwd of ik er bij mijn velgen wat tijdwinst uit kan halen , mijn velgen zijn van zichzelf al redelijk proper en dan kom ik er ook al snel vanaf met een "handwasje" ipv met zo'n accuboormachine....
Misschien kan ik er wel beter mee achter de spaken komen , daar kom je met de gewone velgenborstels niet zo makkelijk achter namelijk.

Er zou nog een ander borsteltje bij zitten : om rond de wielbouten te poetsen . foto's volgen nog .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht