verstelling koplamp
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 11 aug 2010 10:37
verstelling koplamp
Ik heb een koplamp nodig voor een twingo van 97. Nu zie ik dat er zowel elektrische als handmatig verstelbare koplampen zijn. Ik heb het idee dat het een handmatig verstelbare koplamp is maar ik wil het graag zeker weten. Hoe zie ik welk type ik nu heb?
Code die op de koplamp staat: Renault 77.00.820.021 Carello 35.470.999
Foto van hoe de koplamp er uit ziet: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/r ... nieuw.html
Al vast bedankt!
Code die op de koplamp staat: Renault 77.00.820.021 Carello 35.470.999
Foto van hoe de koplamp er uit ziet: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/r ... nieuw.html
Al vast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 21 dec 2019 15:30
- Actief als: particulier
Hoe bedoel je "handmatig" verstelbaar? Met een Twingo heb je twee mogelijkheden; Elektrisch verstelbaar of niet verstelbaar. Wel natuurlijk afstelbaar dmv afstelschroeven! De elektrische zijn herkenbaar aan het motortje. De foto die jij laat zien is volgens mij een elektrisch verstelbare uitvoering maar het motortje is weggenomen door de verkoper. (heeft hij waarschijnlijk gebruikt op zijn nieuwe lamp unit).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Bij o.a. deze webwinkel is te zien dat er twee types worden geleverd.
http://www.winparts.nl/Onderdelen/Verli ... -%3F%3F%3F
Beide koplampen hebben voor zover ik het kan zien geen motortjes. Kan een elektrische variant zonder motortje ook handmatige worden versteld?
http://www.winparts.nl/Onderdelen/Verli ... -%3F%3F%3F
Beide koplampen hebben voor zover ik het kan zien geen motortjes. Kan een elektrische variant zonder motortje ook handmatige worden versteld?
Hide post links |
-
Die tweede foto maakt het een stuk duidelijker, die motortjes zitten er nu aan beiden kanten niet op, terwijl de koplampen pas wel zijn versteld door de garage. Lijkt er op dat het dus wel handmatige te verstellen is. Waar zitten precies de afstelschroeven?
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
Heb een foto gevonden en ingetekend waaraan je moet draaien. De hoogte bij schemerlicht op de garage deur beide even hoog stellen. (begin met een elektriesche afstelbaar variant op nul te selecteren met het draaiknopje). Links/Rechts afstellen gaat moelijk zonder afstel apparatuur. succes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Dat maakt het een stuk duidelijker, bedankt!
Er zit trouwens wel een draaiknop op het dashboard om de hoogte te regelen, betekend dit dat er in het verleden wel stelmotortjes op gezeten hebben?
Er zit trouwens wel een draaiknop op het dashboard om de hoogte te regelen, betekend dit dat er in het verleden wel stelmotortjes op gezeten hebben?
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
Als er ook nog een stekker+bedrading op zit, kan je daar wel van uit gaan. Je moet dan bij de koplampen nu dan ook twee stekkers overhouden! (niet in gebruik zijnde)
Hide post links |
-
Nee ik houdt geen stekkers over. Het zijn in totaal 3 stekkers per koplamp incl. knipperlicht.
Hide post links |
-
Ik heb nogmaals gekeken maar het is definitief een handbediende versie. Ik dacht dat er een stelwieltje voor de hoogteregeling op het dashboard zat maar dat is toch niet zo. Daarnaast als ik aan de zwarte rond knop draai kunnen er drie standen qua hoogte worden ingesteld. Daarnaast met de witte bout de instelling voor links/rechts verhouding.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dit is correct.
De lampen in jouw auto zijn handmatig verstelbaar.
De grote zwarte knop is om de koplampen snel in 3 standen in te kunnen stellen bij een zware belading, hetzelfde als bij een van binnenuit verstelbare koplamp 3 standen heeft.
In die zwarte knop zit nog een stelschroef om de hoogte fijn af te stellen, dit kan in een werkplaats gedaan worden.
Antonio.
De lampen in jouw auto zijn handmatig verstelbaar.
De grote zwarte knop is om de koplampen snel in 3 standen in te kunnen stellen bij een zware belading, hetzelfde als bij een van binnenuit verstelbare koplamp 3 standen heeft.
In die zwarte knop zit nog een stelschroef om de hoogte fijn af te stellen, dit kan in een werkplaats gedaan worden.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 jan 2011 21:55
Re: verstelling koplamp
De twingo van mijn vriendin (1996) heeft ook een onjuist afgestelde lamp (schijnt 2 meter voor de auto). Nu heb ik aan de hand van de foto in dit topic de lampen van mijn vriendin bekeken, maar daar lijkt geen stelschroef (zoals deze in het plaatje aangegeven staat) aanwezig. Het wat grotere gat (rechts van de stelschroef) zit er wel maar daar is volgens mij niets aan te verstellen. Is het wel mogelijk om deze koplamp beter te richten?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-