Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jan-Paul en sinds oktober in het bezit van een grand scenic, 20 16v Dynamique Luxe.
Deze auto heb ik voor een goed prijs kunnen overnemen
Nu heb ik wel een probleempje en dat is dat de motor trilt bij het rijden over drempels en dan met name bij het afrijden als de neus van de auto naar beneden gaat. Ik weet dat het iets met de motor te maken heeft, want als ik in zijn vrij de drempel overrijd dan voel ik niets.
ja dat dacht ik eigenlijk ook na het lezen van diverse berichten op talloze fora.
Is het vervangen van een motorsteun door mijzelf te doen en hoeveel vandie dingen zitten er eigenlijk?
Het trillen is eigenlijk standaard ook als ik bijvoorbeeld langzaam (dwz lage toeren) rijd.
Kan het kwaad om mee door te rijden?
Aan de distributiezijde onder de motorkap zit een motorsteun die waarschijnlijk doorgezakt, dan krijg je rubber op rubber en worden alle motortrillingen doorgegeven en die zijn goed merkbaar.
Verder heb je een versnellingsbak rubber onder de acccubak zitten en een pendelsteun onder de motor, dus 3 steunen in totaal. Echter meestal is het dus de bovenste, die kan je visueel goed beoordelen.
Als die steun het probleem is kan het geen kwaad en is het alleen irritant.
Ik zou er niet mee willen doorrijden, denk dat als je dat te lang doet je wellicht vervolg-schade krijgt.
Ik houd er ook van m'n zaakjes goed voor elkaar te hebben.
SUC6
Wellicht is dat voor meer techneuten zo, mijn auto's mankeren ook nooit wat. Kapot is vernieuwen.
Toch zul je met een doorgezakte bovenste motorsteun weinig tot geen vervolgschade krijgen. Het is nog geen mm werk, meet de opening altijd met voelermaatjes en geef altijd bij 0.20mm advies de steunen te vernieuwen. Die norm werd
( wordt?) ook door Renault gehanteerd.
Mogelijk dat er minimale extra slijtage komt op de andere steunen maar merk dat die echt nihil is.
bedankt voor jullie reacties. Kunnen jullie of misschien iemand anders me helpen aan een tutorial of tekening van de betreffende steun?
Dan wil ik(als de sneeuw eindelijk weg is) de steun zelf gaan vervangen.
Zo ziet de steun er uit, of deze daadwerkelijk is voor jou auto garandeer ik niet, gaat alleen om het plaatje. http://link.marktplaats.nl/378134801
Let op dat je niet zomaar de steun los kan draaien, dan zakt de motor naar beneden.
Dus ondersteunen met een krik onder de carterpan. Airco leiding zal iets in de weg zitten, die kan je een stuk omhoog trekken en met de krik de motor laten zakken, dan heb je net genoeg ruimte om deze te vernieuwen. De aluminium steun die aan deze steun vastzit moet ook los, deze bout met maat 18 vastzetten op 105Nm, en de motorsteun bouten op 65Nm.
Maar controleer deze eerst alvorens je hem gaat vernieuwen!
Zoals al aangegeven kan je zien of deze steun defect is als deze is doorgezakt. Normaal zit ong 0.3-0.5cm ruimte tussen het rubber. Als deze doorgezakt is zit er dus geen ruimte tussen.
De steunen zijn bijna nooit lek, maar als dat zo is zit er aan de onderzijde meestal een scheurtje in. Echter merk je dit tijdens het rijden naar mijn mening niet.
Zo'n steun vernieuw ik meestal in 15-20minuten, maar als je het nog niet eerder gedaan hebt kun je er best wat langer over doen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds 3 mnd gebruikte Arkana die steeds meer gaat en blijft trillen na overschakelen op EV. Tijdens proefrit probleemloos, auto werd gebruikt door vertegenwoordiger van dealer en werd meteen stil gezet tot moment van afleveren, 3 wkn later. Bij het...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Ik heb een vraag over de 1,2 tce motor in een Modus.
Het is bekend dat de Tce motoren problemen hebben.
Nu ben ik in de markt voor een andere Modus en een Renault expert(?) gaf aan dat de D4F H7 1.2 in feite de oude 1.2 16v is met een turbo.
En niet...
Ik ben op zoek naar de motorcode van mijn renault kangoo express 1.5 dci 75 bouwjaar 18-01-2017.
Dit ivm wanneer ik de distributie moet vervangen, bij welke kilometer stand.
Waar kan ik de motorcode vinden?
Alvast bedankt voor jullie...
Zoals de titel al suggereert heb ik een renault master ii t35 2.5 dCi uit 2010 met een motor management storing. Wanneer ik deze uit probeer te lezen krijg ik geen storingscode. Tijdens het rijden rijden heb ik het volgende ervaren: in...
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag welk motor olie moet ik gebruiken voor mijn renault espace 2.0 dci bouwjaar 2012 met kmstand 203240
Wat merk adviseren jullie .
Bedankt alvast
K4M met airco '06 Ontstaan bb na rijden door overgelopen straten dinsdag met die storm. Multiriem met de 2 rollen al besteld en de volledige D-riem set. Want aan die zijde komt het geluid.
Ik zou de multiriem even kunnen verwijderen en luisteren...