Goede aankoop geweest? Espace IV PhI 2.0 T
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 10 jun 2011 12:23
- Actief als: particulier
Goede aankoop geweest? Espace IV PhI 2.0 T
Hallo allemaal
Gisteren hebben we ons oude cliootje de laatste sacramenten gegeven en meteen maar een Espace gekocht ivm de gezinsuitbreiding. Heb ze altijd zien rijden en altijd mooie karren gevonden. Mooie uitrusting en heerlijke ruimte !
Wij zijn er dolblij mee. Het is een Espace IV phase I 2.0T uit 2005 met 94K op de teller.
Net grote beurt en distributieriem vervangen.
Bij proefrit weinig te klagen, alle electronica werkte naar behoren, alleen raam bestuurderskant deed t niet en het scherm om het enorme dakraam te verduisteren liep niet. Repareert de dealer voor ons!
Nu lees en hoor ik allerlei klachten over de phase I Espace IV over kapotte moteren en turbo's, voornamelijk bij de Dieselversies.
Heb ik aan deze kar een goede aankoop gedaan? Hoop van wel want ben van plan nooit meer anders te rijden dan een Espace.
Iemand nog goede tips om niet 10.000 per jaar aan reparaties te krijgen, behalve er lief voor zijn en geluk hebben ?
Tips voor adresjes voor onderhoud in Regio Den Haag / R'dam ?
Wat ik al geleerd heb is: van Espace type 4 phase I 2.0 Turbo moet je:
- na lange rit even motor laten draaien ivm smeren van turbo, dan kun je best 300.000 km rijden met een turbo-motor
- niet bezuinigen op onderhoud aan motor en olie en filters vervangen. Reparaties vaak eigen schuld door te laat of te slecht onderhoud.
- kijk of ie wel goed onderhouden is (onze is altijd bij de dealer geweest , toch fijn)
Groeten Vincent,
zojuist rijder van zijn eerste en hopelijk niet laatste Espace
Gisteren hebben we ons oude cliootje de laatste sacramenten gegeven en meteen maar een Espace gekocht ivm de gezinsuitbreiding. Heb ze altijd zien rijden en altijd mooie karren gevonden. Mooie uitrusting en heerlijke ruimte !
Wij zijn er dolblij mee. Het is een Espace IV phase I 2.0T uit 2005 met 94K op de teller.
Net grote beurt en distributieriem vervangen.
Bij proefrit weinig te klagen, alle electronica werkte naar behoren, alleen raam bestuurderskant deed t niet en het scherm om het enorme dakraam te verduisteren liep niet. Repareert de dealer voor ons!
Nu lees en hoor ik allerlei klachten over de phase I Espace IV over kapotte moteren en turbo's, voornamelijk bij de Dieselversies.
Heb ik aan deze kar een goede aankoop gedaan? Hoop van wel want ben van plan nooit meer anders te rijden dan een Espace.
Iemand nog goede tips om niet 10.000 per jaar aan reparaties te krijgen, behalve er lief voor zijn en geluk hebben ?
Tips voor adresjes voor onderhoud in Regio Den Haag / R'dam ?
Wat ik al geleerd heb is: van Espace type 4 phase I 2.0 Turbo moet je:
- na lange rit even motor laten draaien ivm smeren van turbo, dan kun je best 300.000 km rijden met een turbo-motor
- niet bezuinigen op onderhoud aan motor en olie en filters vervangen. Reparaties vaak eigen schuld door te laat of te slecht onderhoud.
- kijk of ie wel goed onderhouden is (onze is altijd bij de dealer geweest , toch fijn)
Groeten Vincent,
zojuist rijder van zijn eerste en hopelijk niet laatste Espace
Espace IV ph 1 2.0 T Expression 2005 ( met panoramadak olé )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Re: Goede aankoop geweest? Espace IV PhI 2.0 T
Veel plezier met de nieuwe aankoop, denk dat je de belangrijkste 3 punten zelf al opnoemt
Je kan evt een eigen voorstel topic aanmaken met foto's van je nieuwe Espace in de Mijn Renault(s) sectie

Je kan evt een eigen voorstel topic aanmaken met foto's van je nieuwe Espace in de Mijn Renault(s) sectie

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ga ik zeker doen,
Toch wel enig verdriet gehad om mijn trouwe eerste autootje na jaren trouwe dienst achter te laten.
Erg veel plezier mee gehad Met die Clio II uit 2002, gekocht met 73K op de teller en na 8 jaar met 205 was ie toch echt op.
Nooit veel gezeur gehad, behalve normaal onderhoud !
Maar goed het ging over mijn nieuwe Espace...
Toch wel enig verdriet gehad om mijn trouwe eerste autootje na jaren trouwe dienst achter te laten.
Erg veel plezier mee gehad Met die Clio II uit 2002, gekocht met 73K op de teller en na 8 jaar met 205 was ie toch echt op.
Nooit veel gezeur gehad, behalve normaal onderhoud !
Maar goed het ging over mijn nieuwe Espace...
Hide post links |
-
- Global Moderator
Heb zelf ook een Clio II gereden (een 5 deaurs 1.6 16V uit 2003), heerlijk autootje, supersnel 

Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Een collega kwam vandaag hetzelfde type Espace showen als de jouwe !!
Hij heeft 'm gekocht omdat die 2000 kg mag trekken
Prachtige wagen, zeker met zo'n panoramadak. Zit ook erg lekker en wat een ruimte voor je. Dacht dat ik in de GS ruimte had...
Heb 'm inderdaad even op jouw probleempjes gewezen, dus ik hoop ook dat hij lang plezier heeft van zijn Espace
Hij heeft 'm gekocht omdat die 2000 kg mag trekken

Prachtige wagen, zeker met zo'n panoramadak. Zit ook erg lekker en wat een ruimte voor je. Dacht dat ik in de GS ruimte had...
Heb 'm inderdaad even op jouw probleempjes gewezen, dus ik hoop ook dat hij lang plezier heeft van zijn Espace

Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 03 apr 2016 09:24
Dit kan best een fijne auto zijn, maar had je niet beter dit topic kunnen openen voor je de auto kocht?
Hide post links |
-
- Global Moderator
Valt me wel vaker op, mensen kopen een auto en gaan dan op het forum naar achtergrond info zitten te zoeken (ik zelf ook hoor)
En schrikken zich soms rot wat er dan over hun net aangeschafte heilige koe wordt geschreven....
Vergeet niet dat een forum nu eenmaal een verzamelplaats van probleemgevallen is...
Je zal maar zelden een verhaal tegenkomen dat een auto al die jaren probleemloos heeft gefunctioneerd, uitzonderingen daargelaten
Bijna alle benzine uitvoeringen vd Espace IV zijn met de 2.0T motor geleverd en je ziet hem op bijna elke straathoek staan.
Dus denk dat het met die problemen wel meevalt...
En schrikken zich soms rot wat er dan over hun net aangeschafte heilige koe wordt geschreven....

Vergeet niet dat een forum nu eenmaal een verzamelplaats van probleemgevallen is...

Je zal maar zelden een verhaal tegenkomen dat een auto al die jaren probleemloos heeft gefunctioneerd, uitzonderingen daargelaten

Bijna alle benzine uitvoeringen vd Espace IV zijn met de 2.0T motor geleverd en je ziet hem op bijna elke straathoek staan.
Dus denk dat het met die problemen wel meevalt...

Hide post links |
-
Topic author - Lid
HaHa
@ Ebber: helemaal gelijk heb je ! Had wel al op reviewsites zitten kijken en me wel gerealiseerd dat een grotere auto duurdere (standaard) onderhoud heeft. Had al bedacht dat ik geen diesel zou kopen en tja...
Toen zag ikdeze staan voor een superprijsje ivm kleine deuk en moest ik m hebben !
Mijn vrouw was om en toen was ik blij dat de prijs al onderhandeld was voordat ze erin zat
Maar je hebt natuurlijk gelijk !
Je dan achteraf goed informeren over je nieuwe aanwinst is dat het op één-na-slimt wat je kunt doen.
@Reinier ja zo gaat t altijd natuurlijk.
Ben zelf arts en doe heel veel bevallingen. Vertel mijn patiëntes altijd niet op forums te kijken want alleen mensen met slechte ervaringen nemen de moeite om pagina's vol te schrijven over hun horrorbevalling (of -auto) dusssss
Beetje zelf nadenken blijft altijd goed advies
@ Ebber: helemaal gelijk heb je ! Had wel al op reviewsites zitten kijken en me wel gerealiseerd dat een grotere auto duurdere (standaard) onderhoud heeft. Had al bedacht dat ik geen diesel zou kopen en tja...
Toen zag ikdeze staan voor een superprijsje ivm kleine deuk en moest ik m hebben !
Mijn vrouw was om en toen was ik blij dat de prijs al onderhandeld was voordat ze erin zat

Maar je hebt natuurlijk gelijk !
Je dan achteraf goed informeren over je nieuwe aanwinst is dat het op één-na-slimt wat je kunt doen.
@Reinier ja zo gaat t altijd natuurlijk.
Ben zelf arts en doe heel veel bevallingen. Vertel mijn patiëntes altijd niet op forums te kijken want alleen mensen met slechte ervaringen nemen de moeite om pagina's vol te schrijven over hun horrorbevalling (of -auto) dusssss
Beetje zelf nadenken blijft altijd goed advies

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 mei 2025 13:48
Zitten de onderhoudsboekjes enz er nog bij? En zijn ze ingevuld? Want het lijkt me een Espace waar korte stukjes mee gereden zijn, en dat is bij de 2.0T niet heel positief...
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ja alle boekjes zitten erbij en met een vlugge blik leken ze ook behoorlijk ingevuld door de dealer.
Over de korte ritjes weet ik niets,
Het was een bedrijfswagen, met trekhaak en er is in 5 jaar 94K mee gereden dus niet alleen korte ritjes naar school en de super denk ik. Wat ie vijf jaar aan de trekhaak heeft gehad, tja dat blijft gissen.
Over de korte ritjes weet ik niets,
Het was een bedrijfswagen, met trekhaak en er is in 5 jaar 94K mee gereden dus niet alleen korte ritjes naar school en de super denk ik. Wat ie vijf jaar aan de trekhaak heeft gehad, tja dat blijft gissen.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Als een auto er van binnen en buiten (en onder de motorkap) netjes uitziet, zegt dat ook al veel over hoe de vorige eigenaar ermee is omgesprongen.
Dan kan de verkoper hem wel door een wasstraat halen of zelfs naar een cleaner sturen, maar echte gebruikssporen blijf je zien.
Zo'n auto laat ik zowiezo links liggen....
Dan kan de verkoper hem wel door een wasstraat halen of zelfs naar een cleaner sturen, maar echte gebruikssporen blijf je zien.
Zo'n auto laat ik zowiezo links liggen....

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-