Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
'k heb een Laguna 1 1.9 dti uit '99. De hydraulische koppeling grijpt erg hoog aan en valt niet te stellen.
Van de zomer wil ik met m'n caravan ( 1.200 kg) naar Frankrijk. Ben bang voor problemen onmderweg. Wil koppeling laten vervangen. Maarrr.... hoorde eind vorige week dat m'n contract per eind mei niet verlengd wordt.
Dus: geen geld voor de garage. Wie in de kop van Noord-Holland wil en kan me helpen?? Hoeft niet voor niets, maar ik kan geen garage-arbeidsloon betalen.
Das idd lullig, ik hoop voor je dat je iemand vind (ik ken alleen mensen die dat kunnen in oost-groningen)
Maar als je zelf handig bent is het zelf te doen. Denk er wel aan dat je de koppeling gelijk met de drukgroep vervangt. Dat voorkomt dubbel werk.
Een verzoekje, zou je een andere avatar willen kiezen? Aangezien de moderator van laguna, wlaguna, dezelfde heeft.
Dit om verwarring te voorkomen.
Heb genoeg technische interesse, maar geen sleutel ruimte en goed gereedschap, vandaar. Om verwarring te voorkaomen kijk ik wel ff voor een andere avatar.
Eelco schreef:
Een verzoekje, zou je een andere avatar willen kiezen? Aangezien de moderator van laguna, wlaguna, dezelfde heeft.
Dit om verwarring te voorkomen.
de chessmaster staat toch gewoon in de avatar-gallery,
als het nou iets specifieks van hem zelf zou zijn...
dan zijn we met de keuze van avatar wel snel uitgepraat denk ik,
er staan er maar 13 in....
Heb je geen kenissen met oudere auto's die veel onderhoud nodig hebben? Vraag die mensen eens waar ze dat laten doen.
Verder zijn er ook doe het zelf garages met het juiste gereedschap, waar je voor weinig geld een brug en het gereedschap kunt huren.
Als de mensen hier iemand wisten zouden ze het je wel laten weten.
idd wat eelco al zegt als iemand hier wat wist of ,t voor je kon doen was dat wel gemeld.
mocht ik zo ,n iemand tegen ,t lijf lopen dan laat ik jou dat als eerste weten reinier06.
Hem met ingang van volgende week weer werk, lekker dus. Maarr.. eigenglijk geen geld voor garage-arbeidsloon voor vervangen koppeling. Had nog flink veel vakantie uren over. Moet 't daar (ook) maar van.
Ga daarna met geruster hart met vakantie.
Iemand bekend met auto centrum Rosmalen?? Heb m'n Guna daar gekocht, aardige mensen....., maar verder..??
Vandaag m'n Laguna weer terug . Koppeling, rechtervoorwiellager, remmen achter en nog wat kleine dingen voor de kleine beurt. Bijna 900 euri's Maarrrrrr... weer als 'n zonnetje . Koppeling kan er met vakanties en al weer een flink aantal kilometers tegenaan.
da's goed om te horen reinier! Je moet het maar als een goede investering zien, doe ik ook altijd als de financiele schade me iets te veel pijn doet...
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Tja, geluk gehad dat ik bij een bedrijf solliciteerde dat voor een bepaald object zat te schreeuwen om personeel.
Koppeling was grootste financiële tegenvaller, van 't wiellager wist ik al dat 't vervangen moest worden. Rest viel onder "kleine kleine beurt". Had eigenlijk grote beurt moeten zijn, maar ja....
@hans
Tja Hans, je hebt helemaal gelijk. Wat m'n auto's betreft heb ik die altijd veel voorrang gegeven boven andere uitgaven. Heb 'm tenslotte altijd voor m'n werk nodig ( m'n auto dan, en ik heb er wel al een paar gehad...
dat probleem ken ik.. Ik heb dat ding absoluut nodig voor m'n werk, kan geen dag zonder. Als hij dan eens een "critical failure" heeft moet ik bij wijze van de volgende dag weer een andere auto hebben Dit keer ben ik er echter wel op tijd bij en heb ik nog genoeg tijd een andere auto te zoeken voor deze er mee stopt..
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Binnenkort, eigenlijk met een half jaar, moeten de bougies vervangen worden. Er is ooit een bougie uitgeknalt, die is toen met een heliocoil (inzetring) weer gerepareerd. De heliocoil blijkt echter niet goed vast te zitten, dus zodra je nu de desbetreffende bougie eruit haalt neem je de inzetring mee. Dit houdt eigenlijk in dat er een nieuwe kop in moet. Dit gevoegd bij de 500000 kilometer die de auto gereden heeft, de barsten in de voorruit, en de beginnende gaten die hier en daar de kop opsteken heeft me doen besluiten de auto weg te doen als ik een leuk alternatief tegen kom. Ik ben gek op m'n auto, maar ik wil er dit keer eens op tijd bij zijn en niet weer een aantal maandsalarissen in een bodemloze put laten verdwijnen.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
ik wil in ieder geval wel weer een franse auto. Zonder dat comfort wordt het namelijk lastig. En ik wil een beetje grote auto. Goedkoper in de aanschaf, beter met comfort en wat meer respect op de weg. Verder maakt het me eigenlijk met de hedendaagse techniek niet zo veel uit of het een diesel of een lpg wagen word. Diesel is tegenwoordig ook behoorlijk vlot. Ik wil een beetje gaan voor een safrane (1e model, die vindt ik het mooist) of een laguna maar een peugeot zit ook nog in de overweging.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Goeie zaak dat je toch wel een renault wilt blijven rijden. Heb zelf 2 Safranes 2.2i uit '93 gehad. Perfekte reiswagens.
Had met alle twee overigens niet zoveel geluk. Vandaar nu m'n laguna diesel. Ook perfekte auto.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en...
Sinds eind oktober '24 eigenaar van een Captur 0.9 TCe met 84 dkm op de teller waar mijn vrouw mee rijd. Omdat mijn Kadjar nu bij de garage staat voor een nieuwe motor :oops: rij ik ook in de Captur.
Wat mij opviel is dat de koppeling bij het...
Ik heb wat rare problemen met de koppeling van mijn Master uit 2008.
Het koppelingspedaal bleef soms hangen dus ik heb de master cilinder vervangen en de boel ontlucht, maar ik heb nu nieuwe problemen... Namelijk dat de koppeling...
Vandaag langs de renault dealer geweest omdat de wagen zo nu en dan stottert met het optrekken. Kreeg te horen na testrit en uitlezen dat het waarschijnlijk aan de koppeling ligt en kosten rond de 2k :cry2:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de scenic 4 -(2022)? Bij het (sportief) rijden met de auto bonkt de motor bij het overschakelen van 3 naar 4.De monteur vond dat ik agressief de koppeling op liet komen, maar dat vond ik wel meevallen....
Onze Captur heeft al heel lang een raar kloppend geluid bij het laten opkomen van de koppeling.
Echter, het geluid lijkt de laatste tijd iets erger te zijn geworden.
Onze Captur 0.9 tce hebben wij nieuw aangeschaft in 2016 en de eerste keren dat het...