Strepen op de voorruit

De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 3611

Strepen op de voorruit

Bericht door Verwijderd 3611 »

Sinds afgelopen winter heb een een paar erg vervelende verticale strepen op de voorruit. Ze zitten aan de buitenkant, en zijn niet meer zichtbaar als ik een aantal kilometers heb gereden, behalve als het regent....ik snap er dus niets van. Van binnenuit lijkt het op condens, maar dat is het niet. Ik heb de hele ruit al met ProVision Glass scrub onder handen genomen, geen effect.
Op alle andere ruiten heb ik dit niet.....
Iemand een idee wat het is en nog belangrijker, hoe te verwijderen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Detailing4you
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2010 20:59
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Strepen op de voorruit

Bericht door Detailing4you »

Heb je hier misschien een paar foto's van Goosman? Dat zou het beoordelen ervan iets makkelijker maken denk ik!
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 3611

Re: Strepen op de voorruit

Bericht door Verwijderd 3611 »

Nee, sorry, niet meer.
Ik heb gisteren gewoon de stoute schoenen aangetrokken en de ruit met 1:4 APC behandeld (eerder niet aan toe willen komen om de waxlagen op de auto niet aan te tasten) :oops: . De strepen lijken nu verdwenen, maar dat was eerder met de Glass Scrub ook zo. Als de strepen weer terug komen zal ik zeker een foto maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sandinista
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2011 02:15
Actief als: particulier

Strepen op de voorruit door Moerdijkbrand

Bericht door Sandinista »

Ik heb sinds de brand in Moerdijk een vlekkerige voorruit !
Bij regen blijft er enkele seconden nadat de ruitenwisser heeft gewist een "condensplekje" op de ruit.
Dacht meteen al dat het iets met de brand te maken had maar dacht dat het wel snel over zou gaan.
Niet dus, ook niet na aantal malen schoonmaken en ijskrabben. Best irritant !
Tijdens de brand vielen hier in Rotterdam NO om ongeveer 19:30 enkele dikke spetters en pas later echt regen.
Zullen erg zure of basische druppels geweest zijn die het glas aangetast hebben.
MODERATOR EDIT
Gelieve geen E-mail adressen in posts plaatsen, dit is om spam te voorkomen.
groet ,
Maarten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sandinista
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2011 02:15
Actief als: particulier

Strepen op de voorruit door moerdijkbrand

Bericht door Sandinista »

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/ ... de_erfenis


Plaats
Postcode
Titel
Woerdense Courant
26 jan 2011 print dit artikel
Door: Ivo Knubben
WOERDEN - De brand in Moerdijk is alweer drie weken terug. Maar de verticale strepen op de voorruit van de auto van de familie Soesbergen uit de wijk Molenvliet zitten er nog steeds op.

Corrina Soesbergen bij de voorruit
waarop de verticale strepen zichtbaar
zijn.
Donderdagochtend, een dag na de brand stapten Harry en Corrina de auto in. Op weg naar werk. “We zeiden het allebei meteen tegen elkaar: wat zijn dat voor rare strepen op de voorruit? Mijn man had de auto nét ervoor door de wasstraat gedaan, dus in eerste instantie hadden we het idee dat het door de wax kwam. Maar de strepen bleven, ook na de ruitensproeier te hebben gebruikt. Toen zei mijn man ineens: ‘Het zal toch niets met Moerdijk te maken hebben?’”
“Mijn zwager woont hier om de hoek en hij bleek die strepen ook te hebben. We hebben wat auto’s bekeken in de straat en ja hoor, overal hetzelfde. Een mevrouw hier aan de overkant had net een nieuwe auto, maar ook daar zaten ze op. Het frappante is dat je op de lak niets ziet. En bij droog weer zijn ze sowieso nauwelijks te zien.”

Geen ramp
“Vooropgesteld: het is geen ramp, maar het is wel vrij vervelend met rijden. En ja, het is wel schade aan je auto. We hebben met de milieudienst hier in Woerden gebeld. Maar die verwezen ons door naar de brandweer. Die konden ons alleen ook niet verder helpen. Mijn man is daarna gaan googlelen en kwam op de site van de gemeente Moerdijk terecht. Daar heeft hij er melding van gemaakt. Hij kreeg wel te horen dat zoveel mogelijk gedupeerden zich moesten melden.”
“Wellicht dat bij andere Woerdenaren na het lezen van dit artikel het kwartje valt en zij hier alsnog melding van maken. Ik kan me goed voorstellen dat je de link niet meteen legt.”
Meer info hierover op de site van de gemeente Moerdijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 3611

Re: Strepen op de voorruit

Bericht door Verwijderd 3611 »

Maarten,

Opvallend verhaal!
In mijn geval is het geen verklaring, ik woon in zuidoost Brabant, waarschijnlijk te ver om last te hebben van alles wat er uit de lucht is komen dwarrelen in de omgeving van Moerdijk.
Na het kuisen van de ruit met APC heb ik er helemaal geen last meer van gehad. Heb jij het al met APC geprobeerd?


Groet,

CJ

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sandinista
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2011 02:15
Actief als: particulier

Re: Strepen op de voorruit

Bericht door Sandinista »

Sorry, ik mag geen emailadressen op het forum plaatsen dus : voorruit-moerdijk<at>hotmail.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht