Aanschaftips voor Renault Clio
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 19 dec 2004
- Laatste bezoek: 19 aug 2015 21:38
- Actief als: particulier
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Aanschaftips voor Renault Clio
Beste forumgebruikers,
Ik overweeg om een gebruikte Clio V6 aan te schaffen. Ik heb op internet al wat gezocht, maar nergens echt aanschaftips gevonden. Wat zijn zaken waar je op moet letten? Zijn er binnen Type 1 en/of Type 2 nog wijzigingen geweest aan uitrusting etc? Per wanneer dan? Zijn er problemen bekend?
Kortom ik heb nogal wat vragen. Weet een van jullie waar ik het antwoord (op internet of elders) kan vinden?
Alvast bedankt voor de moeite
Ik overweeg om een gebruikte Clio V6 aan te schaffen. Ik heb op internet al wat gezocht, maar nergens echt aanschaftips gevonden. Wat zijn zaken waar je op moet letten? Zijn er binnen Type 1 en/of Type 2 nog wijzigingen geweest aan uitrusting etc? Per wanneer dan? Zijn er problemen bekend?
Kortom ik heb nogal wat vragen. Weet een van jullie waar ik het antwoord (op internet of elders) kan vinden?
Alvast bedankt voor de moeite
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De basisuitrusting van Phase 1 en Phase 2 is gelijk. Phase 2 heeft als extra een "programme de personalisation" gehad. Dit bestond uit 4 pakketten waarmee je de auto naar eigen smaak kon aankleden.
Verder verschilt het uiterlijk van beide auto's, maar dat is wel duidelijk d8 ik.
De phase 2 is door Renault Sport gebouwd, de Phase 1 door TWR.
De Phase 2 heeft een andere afstelling van het onderstel, waardoor deze makkelijker te rijden is.
Ook heeft de Phase 2 meer vermogen en koppel dat de auto ook daadwerkelijk haalt.
De Phase 1 wil nog wel eens moeite hebben om zijn opgegeven vermogen en koppel te halen.
Wat daarvan de reden is weet ik niet. Wel weet ik dat dit middels chiptuning aan te passen is.
Antonio.
Verder verschilt het uiterlijk van beide auto's, maar dat is wel duidelijk d8 ik.
De phase 2 is door Renault Sport gebouwd, de Phase 1 door TWR.
De Phase 2 heeft een andere afstelling van het onderstel, waardoor deze makkelijker te rijden is.
Ook heeft de Phase 2 meer vermogen en koppel dat de auto ook daadwerkelijk haalt.
De Phase 1 wil nog wel eens moeite hebben om zijn opgegeven vermogen en koppel te halen.
Wat daarvan de reden is weet ik niet. Wel weet ik dat dit middels chiptuning aan te passen is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 21 mar 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
uhhh ikke vrouw zijn en er niets van snappen hahahahaha
zijn er ook dingen waar je op moet letten bij eventuele aanschaf van een clio en dan het eerste type
( heb mijn man namelijk bijna zover dat er eventueel toch een clio komt )
zijn er ook dingen waar je op moet letten bij eventuele aanschaf van een clio en dan het eerste type
( heb mijn man namelijk bijna zover dat er eventueel toch een clio komt )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Het grootste verschil tussen beide types is het weggedrag. De fase 1 wordt omschreven als "uitermate listig". De overgang van grip naar slip is bijna niet aan te voelen, dus is het erg risicovol om zo'n fase 1 op de grens te rijden.
Verder is de fase 1 vrijwel alleen in zilvergrijs geleverd, een andere kleur vinden is lastig.
Verder is de fase 1 vrijwel alleen in zilvergrijs geleverd, een andere kleur vinden is lastig.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Bij ons is een Phase I afgeleverd in metallic rood.
Hoe die bij deze Clio heet zou ik niet weten.
Antonio.
Hoe die bij deze Clio heet zou ik niet weten.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 13 dec 2008
- Laatste bezoek: 21 feb 2016 13:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re:
Is dat zo Antonio... ? Dit omdat de V6 in de Laguna, Espace etc al 207 pk levert.Rossy schreef:De basisuitrusting van Phase 1 en Phase 2 is gelijk. Phase 2 heeft als extra een "programme de personalisation" gehad. Dit bestond uit 4 pakketten waarmee je de auto naar eigen smaak kon aankleden.
Verder verschilt het uiterlijk van beide auto's, maar dat is wel duidelijk d8 ik.
De phase 2 is door Renault Sport gebouwd, de Phase 1 door TWR.
De Phase 2 heeft een andere afstelling van het onderstel, waardoor deze makkelijker te rijden is.
Ook heeft de Phase 2 meer vermogen en koppel dat de auto ook daadwerkelijk haalt.
De Phase 1 wil nog wel eens moeite hebben om zijn opgegeven vermogen en koppel te halen.
Wat daarvan de reden is weet ik niet. Wel weet ik dat dit middels chiptuning aan te passen is.
Antonio.
Dan moet de staop naar 230 wel te doen zijn met de aanpassingen die aan het blok zijn geleverd.
Ik twijfel niet aan jou hoor, maar dan twijfel ik wel aan de 207 pk die ik dan moet hebben...
De rode kleur is volgens mij dezelfde kleur als op de Avantime, rouge de mars.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 366 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 344 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 0 Reacties
- 242 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 0 Reacties
- 271 Weergaves
-
Laatste bericht door ClioFromSpain
-
- 1 Reacties
- 330 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 356 Weergaves
-
Laatste bericht door MaHeDu
-
- 1 Reacties
- 404 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone