Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Niet iedereen heeft vermeld over welke Scenic het ging, deze zijn hier beland.
Kan jij helpen?
Laat je innerlijke Sherlock Holmes los en ontdek welke Scenic wordt besproken!
Ik heb een Megane Scenic 1.9 DCI van de week 's- morgens nog gereden wilde vanmiddag starten geen reactie. Sleutel omgedraaid maakt geluid maar gaat niet draaien. Merk bij het starten dat het lijk dat de accu leeg loop. Volgende ochtend de auto gestart loopt weer, motor uitgezet probleem komt weer voor.
De auto aangesleept geen enkele reactie.
Dit zou kunnen duiden op een defecte BDP sensor. Deze zit op de versnellingsbak gemonteerd aan de motorzijde en meet de stand van het vliegwiel. Je zou hem zo moeten kunnen zien zitten, zit met een boutje M10 vast.
Misschien dat het schoonmaken van de sensor helpt (met remmen reiniger), of anders een nieuwe (laten) plaatsen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedemiddag
Mijn Renault megane scenic geeft steeds de foutcode start en stopsysteem controleren. Risico op motorschade. Dit is nu al de vierde keer. Ik ben 2 keer door de ANWB geholpen en ik ben 2 keer bij de garage geweest. De foutmelding blijft...
Onze auto, Renault Clio sport 2.0 16V uit 2001, start niet.
Hij maakt geen enkel geluid en de Renault dealer komt er met de laptop niet in om te kijken waar de fout code zit.
De eerste keer toen hij niet startte, hebben we hem een 20...
Beste lezers,
Ik rijd nu een jaartje in een twingomatic van 1999. Met nu 90k op de teller. Zondag hadden we in Enschede stevige wateroverlast. Toen ik maandag ochtend thuiskwam hoorde ik dat twingo tot aan de bumper in het water heeft gestaan....
Sinds een aantal maanden rijd ik een clio e-tech uit 2020.
Enerzijds een zeer fijne auto. Anderszijds vallen een aantal zaken tegen. Iemand enig idee of dit bij de e-tech motoren of specifieke Clio mode hoort?
(Renault Kangoo 1.5 diesel bestel 2015)
Mijn Kangoo loopt heel even op 3 cilinders bij koude start...
Duurt even een paar seconden en loopt dan weer goed.
Krijgt op tijd zijn beurten, van de week net een kleine beurt gehad, olie en olie filter.
Ben...