Hallo allemaal,
Vanochtend wou ik mijn auto uit het parkeervak sturen en merk bij het wegrijden (wat ik normaal beetje 'losjes' doe vanwege de ruimte) dat mijn auto naar links toe trekt. Ik ben uitgestapt om te kijken of er toevallig geen band plat stond, maar nee. Na mijn parkeerterrein is een lange rechte weg en ook daarbij merkte ik dat de auto naar de linkerkant stuurde en dat mijn stuur ook in een hoek van 20-25 graden ging staan. Bij een stoplicht stond ik gewoon recht en ineens begon ook daar mijn stuur al wat naar links te tilten.
Twee weken geleden ben ik bij de garage geweest, het slangetje van mijn stuurbekrachtigingsvloeistof (stuurolie?) naar de stuurpomp (zoiets toch?) was kapot. Ik heb hooguit 5km gereden met een auto die niet meer lekker stuurde vanwege het tekort aan stuurolie. De boel is gerepareerd, apk en beurt (multisnaar vervangen) gedaan en ik kon weer gaan.
Is het scheef staan van mijn stuur een gevolg van 'schade' van het rijden zonder stuurolie, of is mijn stuurkolom plots scheef, of zit mijn stuur misschien 'vastgevroren' aangezien deze met de banden naar link gestuurd vannacht met -7 op de parkeerplaats heeft gestaan.
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Laguna 1.9DT 2000 - Stuur staat ineens scheef
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 aug 2025 11:44
- Actief als: particulier
Re: Laguna 1.9DT 2000 - Stuur staat ineens scheef
Het rijden met te weinig of geen stuurolie veroorzaakt schade aan de stuurpomp en stuurhuis, gebrek aan smering levert slijpsel op wat door het gehele systeem circuleert. In het olie reservoir zit een zeef, die kan je demonteren en controleren op slijpsel.
Het scheefstaan van het stuur kan niet zomaar gebeuren, en meestal is er ergens overheen / tegenaan gereden waardoor er een stuurkogel oid krom geraakt is. Laat de auto goed controleren!
Het scheefstaan van het stuur kan niet zomaar gebeuren, en meestal is er ergens overheen / tegenaan gereden waardoor er een stuurkogel oid krom geraakt is. Laat de auto goed controleren!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-