Eindelijk weer in Espace IV
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 14 mar 2011 20:02
- Actief als: particulier
Eindelijk weer in Espace IV
Nadat onze 1.9 dCi motor van de vorige Espace Privilige het begeven had zijn we op aanraden van de garagehouder op zoek gegaan naar een 2dehandse 2.0 dCi uitvoering.
Nu hebben we die eindelijk ( wel een basis Autentique uitvoering), en tot nu toe al goed.
Bij bepaald bochtenwerk naar links maakt hij een schurend geluid - heb al de garage gebeld en ze kijken dat eens na binnenkort. Kan een klein probleem zijn met de stabilisatorstang. Afwachten dus...
Wat me opvalt is de rust van de 2.0 dCi motor in vergelijking met de 1.9 dCi. Zo stil, rustig, als het ware zelfzeker. We hebben een rustige rijstijl, dus dat helpt, ook in het verbruik: lange afstanden 6.5 liter per honderd ( zelfs wat minder), gemengd 7.6 liter. Voor de 1.9 was dat zeker een liter meer.
Ik hoop dat we meer geluk hebben met deze Espace dan met de motor van de vorige.
De vorige had ons al wat werk gekost: alternator stuk, stabilisatiestang stuk, nieuwe distributieriem, en ik vergeet er een paar. Maar het blijft een Espace, en dat blijft met drie kids en vriendjes aan boord een ervaring...
Nu hebben we die eindelijk ( wel een basis Autentique uitvoering), en tot nu toe al goed.
Bij bepaald bochtenwerk naar links maakt hij een schurend geluid - heb al de garage gebeld en ze kijken dat eens na binnenkort. Kan een klein probleem zijn met de stabilisatorstang. Afwachten dus...
Wat me opvalt is de rust van de 2.0 dCi motor in vergelijking met de 1.9 dCi. Zo stil, rustig, als het ware zelfzeker. We hebben een rustige rijstijl, dus dat helpt, ook in het verbruik: lange afstanden 6.5 liter per honderd ( zelfs wat minder), gemengd 7.6 liter. Voor de 1.9 was dat zeker een liter meer.
Ik hoop dat we meer geluk hebben met deze Espace dan met de motor van de vorige.
De vorige had ons al wat werk gekost: alternator stuk, stabilisatiestang stuk, nieuwe distributieriem, en ik vergeet er een paar. Maar het blijft een Espace, en dat blijft met drie kids en vriendjes aan boord een ervaring...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Re: Eindelijk weer in Espace IV
Proficiat met de aankoop, goede keuze. Weinig of geen problemen meer met deze wagens. Heb het genoegen er zelf ene te rijden. Is echt een leuke wagen. En authentique of initiale, in se rijden ze allemaal hetzelfde. Enkel de snufjes zijn anders, maar het rijconfort is steeds hetzelfde... Behalve het variabel stuur dan...
Hide post links |
Hoi,
gefeliciteerd met de (nieuwe) espace...
De 1.9 geeft inderdaad een rauw geluid , vooral met starten.
Je hoort goede berichten over de 2 liter diesel, dus ik denk dat je een goede keus heb gemaakt.
Wij hebben gelukkig weinig problemen met de 1,9 dci, dat mag toch ook wel eens gezegd worden
gefeliciteerd met de (nieuwe) espace...
De 1.9 geeft inderdaad een rauw geluid , vooral met starten.
Je hoort goede berichten over de 2 liter diesel, dus ik denk dat je een goede keus heb gemaakt.
Wij hebben gelukkig weinig problemen met de 1,9 dci, dat mag toch ook wel eens gezegd worden

Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 09:38
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
Wij hebben zelf ook een Espace IV 1.9 dCi gehad van bj 2003 en alleen maar ellende mee gehad
Na 325.000km is ook de motor stuk gegaan.
Nu hebben wij zelf weer een Espace IV 3.0 dCi van bj 2005 en tot nu toe gelukkig geen problemen mee gehad en hoop dat dit zo blijft.
Daarnaast hebben wij ook nog een Espace III 2,2 dT van bj 1999 te koop staan omdat we die willen inruilen op een Espace IV 2.0 dCi.
Dus kortom jullie hebben een goeie keus gemaakt

Wij hebben zelf ook een Espace IV 1.9 dCi gehad van bj 2003 en alleen maar ellende mee gehad

Na 325.000km is ook de motor stuk gegaan.
Nu hebben wij zelf weer een Espace IV 3.0 dCi van bj 2005 en tot nu toe gelukkig geen problemen mee gehad en hoop dat dit zo blijft.
Daarnaast hebben wij ook nog een Espace III 2,2 dT van bj 1999 te koop staan omdat we die willen inruilen op een Espace IV 2.0 dCi.
Dus kortom jullie hebben een goeie keus gemaakt

Hide post links |
-
Dank voor de aanmoedigingen
Al bij al was de 1.9 dCi een trouw werkpaard.
in onze Mégane break haalden we makkelijk 230.000 km met die motor. Omwille van gezinsuitbreiding dan de Espace 1.9 dCi gekocht, en ik koos op dat moment ook voor de 1.9 dCi omwille van de goede ervaring met de Mégane.
De lagers van de nokkenas hebben het begeven op 160.000 km; dan maar ineens voor de 2.0 dCi - uitvoering gekozen ipv een nieuw blok te laten steken.

Al bij al was de 1.9 dCi een trouw werkpaard.
in onze Mégane break haalden we makkelijk 230.000 km met die motor. Omwille van gezinsuitbreiding dan de Espace 1.9 dCi gekocht, en ik koos op dat moment ook voor de 1.9 dCi omwille van de goede ervaring met de Mégane.
De lagers van de nokkenas hebben het begeven op 160.000 km; dan maar ineens voor de 2.0 dCi - uitvoering gekozen ipv een nieuw blok te laten steken.
Hide post links |
-
Na wat honderden kilometers een indruk;
- ben met de wagen naar onze garage gegaan voor nazicht; alles in orde.
- ik verbruik nu minder diesel dan met de 1.9; gemiddelde 6.6 L per 100 km, actieradius meer dan 1350 km per volle tank. Dat scheelt wat met de 1.9: die had een gemiddelde van 8.1 L per 100 km, of max 1200 km.
- rustige motor, gezapig (geen 2500 rpm) aan 120/uur op autosnelweg.
- wat meer geluiden in de wagen bij het nemen van oneffenheden, maar dat went, geen erg.
Al bij al een goede beslissing om voor deze motoruitvoering te kiezen.
- ben met de wagen naar onze garage gegaan voor nazicht; alles in orde.
- ik verbruik nu minder diesel dan met de 1.9; gemiddelde 6.6 L per 100 km, actieradius meer dan 1350 km per volle tank. Dat scheelt wat met de 1.9: die had een gemiddelde van 8.1 L per 100 km, of max 1200 km.
- rustige motor, gezapig (geen 2500 rpm) aan 120/uur op autosnelweg.
- wat meer geluiden in de wagen bij het nemen van oneffenheden, maar dat went, geen erg.
Al bij al een goede beslissing om voor deze motoruitvoering te kiezen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-