Clio III 1.2 16V remmen krom

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Meganieker
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 mar 2009 21:44
Actief als: particulier

Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door Meganieker »

In een eerder topic heb ik aangegeven problemen te hebben met mijn schijven.
Deze waren namelijk al krom bij ca. 35.000 km.

Nu 10.000 km verder en nieuwe ORGINELE blokken en schijven geplaatst door de dealer (op advies), zijn de schijven wederom denk ik weer krom.
Dit is merkbaar bij afremmen van 120 km/h en ligt de rem aanraken tot zo'n 100 km/h (daaronder is niks merkbaar).

Kan me nu toch niet voorstellen dat het kromtrekken veroorzaakt word door de wijze van remmen.
Ik rem dan misschien af en toe stevig maar niet abrubt en maak voornamelijk autoweg km's met creuse control op 140 km/h.

Voor het idee zijn vandaag op de Grossglockner geweest met de Dacia van mijn vader waarbij continu op de motor afremmen en rem gebruik nodig is, bij benedenkomst waren de remmen warmer dan normaal, maar zo warm krijg ik ze op de clio niet.

Geen idee of het zou kunnen maar kan er ook onbelans in de aandrijflijn of in de velgen/banden zitten?
(Dan moet het toch ook constant merkbaar zijn of ?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door de mon »

Heeft men op remmentestbank gezien of de schijven krom zijn.Zijn het niet evtl vermoeide draagarmen of vermoeide motorsteunen.De R is hydraulisch en de olie kan eruit zijn.
Is dat de auto met bandenwissel?Heeft men de banden niet wat bruusk op de klauw gelegd waardoor er mss een geleider krom is.
Heeft hij toevallig niet een symptoom van bij hevig optrekken begint de boel te schudden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meganieker
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 mar 2009 21:44
Actief als: particulier

Re: Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door Meganieker »

de mon schreef:Heeft men op remmentestbank gezien of de schijven krom zijn.Zijn het niet evtl vermoeide draagarmen of vermoeide motorsteunen.De R is hydraulisch en de olie kan eruit zijn.
Is dat de auto met bandenwissel?Heeft men de banden niet wat bruusk op de klauw gelegd waardoor er mss een geleider krom is.
Heeft hij toevallig niet een symptoom van bij hevig optrekken begint de boel te schudden?


Remmentestbank is nog niet gedaan. de auto heeft nu 45000 km gelopen kan me niet voorstellen dat er al vermoeide draagarmen zijn na 8 maanden vanaf nieuw!
Bandenwissel heb ik gedaan van zomer/winter en weer terug, maar aangedraaid met een momentsleutel.
de boel schud niet bij stevig optrekken, al moet ik zeggen dat een 75 pkje en bijna 1200 kg niet echt snel te branden is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door de mon »

Op mijn klauwen staat Bosch.'t Zal moeilijk voor plagiaat zijn en 't is een grote firma.Deze zal ik dan ook plaatsen op de mijne
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door mechanic »

Het is goed mogelijk dat de schijven krom geraken bij een lage km-stand. Oorzaak kan verschillend zijn, maar trillen met remmen is eigenlijk altijd kromme schijven. Je hebt gewoon garantie, vooral als ze al eens eerder vervangen zijn.
Jou auto heeft achter trommels, trilt de auto ook als je met afremmen voorzichtig de handrem een tandje aantrekt? Zo ja zit het namelijk achter en niet voor.
Breng de auto naar de dealer, en ze lossen het gewoon keurig op :)
De clio met deze motor is de minst gemotoriseerde, en is inderdaad een tikkeltje aan de trage kant vergelijking met andere motoren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meganieker
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 mar 2009 21:44
Actief als: particulier

Re: Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door Meganieker »

mechanic schreef:Het is goed mogelijk dat de schijven krom geraken bij een lage km-stand. Oorzaak kan verschillend zijn, maar trillen met remmen is eigenlijk altijd kromme schijven. Je hebt gewoon garantie, vooral als ze al eens eerder vervangen zijn.
Jou auto heeft achter trommels, trilt de auto ook als je met afremmen voorzichtig de handrem een tandje aantrekt? Zo ja zit het namelijk achter en niet voor.
Breng de auto naar de dealer, en ze lossen het gewoon keurig op :)
De clio met deze motor is de minst gemotoriseerde, en is inderdaad een tikkeltje aan de trage kant vergelijking met andere motoren.

trommels achter hebben geen problemen, altans trillen is er niet.
ga maandag even naar de dealer en eens even praten.

De motor is idd wat aan de lichte kant, je komt er wel maar je moet tijd,geduld en niet jalours zijn op andere snellere weggebruikers.

Ik heb onlangs nog geprobeerd om de auto in te ruilen bij de dealer, echter gaf deze mij de helft van de nieuw waarde terug bij aankoop van de nieuwe Clio III Diesel Eco.
Dus dan blijft de auto maar rijden de eerste jaren, verder Qua comfort en afwerking bevalt ie goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meganieker
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 mar 2009 21:44
Actief als: particulier

Re: Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door Meganieker »

vd week bij de dealer geweest, deze heeft toch besloten om NIKS aan het probleem te doen.
Hun reden: wij kunnen niet zien of er te hard mee geremd is of dat je door plassen water hebt gereden.

:Sleep:

Heb nu nieuwe Schijven en blokken van Ferodo gemonteerd, waarop wel garantie zit de eerste 30.000 km zonder praatjes :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door de mon »

Het geeft telkens een onprettig gevoel als je remt en davert.Ik moet de mijn ook vernieuwen.Mss heb je nu kwaliteit en hoor ik het wel.Bij geen nieuws zal het wel goed zijn :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meganieker
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 mar 2009 21:44
Actief als: particulier

Re: Clio III 1.2 16V remmen krom

Bericht door Meganieker »

de mon schreef:Het geeft telkens een onprettig gevoel als je remt en davert.Ik moet de mijn ook vernieuwen.Mss heb je nu kwaliteit en hoor ik het wel.Bij geen nieuws zal het wel goed zijn :think:

ik heb voorheen altijd Ferodo onder de Sub gehad, geen problemen gehad met de remmerij omdat deze tegen hoge tempraturen kunnen en minder snel krom trekken.

Alleen vindt ik de reactie van onze dealer erg stug, omdat ik de beurt er niet kan laten uitvoeren en daardoor de dealer geen service/Coulance geeft.

Jammer !

Maar weer een leer voor de volgende keer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht