Radio blijft doorspelen Clio II

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Nathan
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2011 15:08
Actief als: particulier

Radio blijft doorspelen Clio II

Bericht door Nathan »

Hallo,

Ik heb al veel gezocht in diverse onderwerpen over carkits in de Clio II, maar ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen.

Een tijdje geleden heb ik in mijn Clio II ('02) een Nokia CK15W carkit ingebouwd. Ik heb alle aansluitingen op de radio gemonteerd:

Rode draad - constante plus (pin A4)
Zwarte draad - min (pin A8)
Blauwe draad - geschakelde plus (pin A7)
Gele draad - mute (pin A3)

Nu gebeurd er iets heel vreemds. Als ik de auto alleen op contact (acc.) zet dan gaat de radio en carkit meteen aan en doet alles het naar behoren. Als ik de sleutel eruit haal, dan gaat alles uit. Precies zoals het hoort.

Als ik de motor uit zet als ik een stukje met de auto gereden heb (en dat hoeft maar 2 meter te zijn) haal ik de sleutel eruit en blijft de carkit langer aan én blijft de radio spelen! Soms duurt dit 10-15 seconden, maar ik heb ook al eens gehad dat de radio nog 3-4 minuten door blijft gaan. Als ik daarna de sleutel weer in het contact doe dan gaat de radio niet automatisch meer aan (ik moet dan op het rode aan-knopje drukken) én komt het voor dat ik de bluetooth connectie weer opnieuw moet invoeren in mijn telefoon (Nokia E71). Beiden behoorlijk irritant dus. Overigens is het dat hoe langer ik met de auto heb gereden, hoe langer de radio door blijft gaan.

Nu kan ik mij haast niet voorstellen dat ik de geschakelde plus op pin A5 moet (aerial - when radio on) moet schakelen; en vraag ik mij dus af of ik de constante plus of min niet ergens anders vandaan moest halen (bijv. sigarettenplug)?? Volgens mij moet dat niets uitmaken...?
(Zie overzicht ISO-aansluitingen: viewtopic.php?t=5927).

Heeft iemand enig idee, voordat ik alle draadjes weer los ga halen? :naughty:

Bedankt alvast!

Groeten,

Nathan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

timovd
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2011 09:05
Actief als: particulier
Locatie: Utrecht

Re: Radio blijft doorspelen Clio II

Bericht door timovd »

In mijn Clio (bj 2004) moest ik rood en oranje(?) omwisselen, omdat bluetooth audio door bleef spelen wanneer ik de auto uit zette. Probeer dus eens twee kabeltjes te verwisselen. Ik kan alleen niet niet zeggen welke dat moeten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht