:oops: Hio forum
Ik zit met het volgenden probleem ik ben in het bezit van een clio 14 si 16v
ongeveer 5 maanden geleden bij de renault dealer de water pomp en distrbuitieset en aandrijfriem vervangen
nu 3000 kliometer verder is afgelopen weekend eerst naar een rateled geluid vijf telen later brak de aandrijfriem de clio langs de kant van de weg gezet en de clio weg laten sleepen naar de renault dealer staat daar nu 2werkdagen op onderdelel staat te wachten
waar vang ook een aandrijf as. is besteld
Mijn vraag is de manken menten die ik nu aan de clio is dat te wijten aan de vorige reparatie en valt dan deze reparatie onder de gerantie bij de dealer willen ze er weinig over zegen.???
alvast bedankt
groet henk
gerantie of niet
-
schott
Topic author - 4-posting-stubborn

- Actief als: particulier
-
Rossy
- Gerespecteerd lid

Hallo Henk,
Op alle werkzaamheden uitgevoerd door de Renault-dealer waarbij nieuwe onderdelen zijn gebruikt, wordt 1 jaar garantie verleend, op zowel werkzaamheden als onderdelen. Slijtagedelen uitgezonderd.
Bij slijtagedelen is er sprake van een coulance regeling die per geval bekeken wordt.
Een distributieriem valt onder de slijtagedelen, echter met een vastgestelde levensduur van 5 jaar of 120.000 km.
Wanneer de riem binnen deze periode breekt, dan is ook hier een coulance regeling van toepassing.
Wanneer de riem breekt als gevolg van een oorzaak van buitenaf, dan zal dit helaas geen garantie zijn.
Zijn bij het vervangen van de riem ook de span- en looprollen ervan vervangen, evenals de multiriem met bijbehorende span- en looprollen?
Wanneer dit niet het geval is, dan kan het als achterstallig onderhoud gezien worden, waardoor er niets vergoed wordt. Dit is uiteraard afhankelijk van de welwillendheid van de dealer/service adviseur.
Hierin kan en ga ik dan ook geen uitspraken doen zonder dat ik hier meer details over weet.
Een aandrijfas heeft verder weinig te maken met de riem, en is derhalve een reparatie die hier buiten gezien dient te worden. Helaas komt dit dan nu net tegelijkertijd.
Succes ermee iig.
Antonio.
Op alle werkzaamheden uitgevoerd door de Renault-dealer waarbij nieuwe onderdelen zijn gebruikt, wordt 1 jaar garantie verleend, op zowel werkzaamheden als onderdelen. Slijtagedelen uitgezonderd.
Bij slijtagedelen is er sprake van een coulance regeling die per geval bekeken wordt.
Een distributieriem valt onder de slijtagedelen, echter met een vastgestelde levensduur van 5 jaar of 120.000 km.
Wanneer de riem binnen deze periode breekt, dan is ook hier een coulance regeling van toepassing.
Wanneer de riem breekt als gevolg van een oorzaak van buitenaf, dan zal dit helaas geen garantie zijn.
Zijn bij het vervangen van de riem ook de span- en looprollen ervan vervangen, evenals de multiriem met bijbehorende span- en looprollen?
Wanneer dit niet het geval is, dan kan het als achterstallig onderhoud gezien worden, waardoor er niets vergoed wordt. Dit is uiteraard afhankelijk van de welwillendheid van de dealer/service adviseur.
Hierin kan en ga ik dan ook geen uitspraken doen zonder dat ik hier meer details over weet.
Een aandrijfas heeft verder weinig te maken met de riem, en is derhalve een reparatie die hier buiten gezien dient te worden. Helaas komt dit dan nu net tegelijkertijd.
Succes ermee iig.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
schott
Topic author - 4-posting-stubborn

hallo Antonio.
bedankt voor je bericht
Nu nog even dit bij de vorige reparatie moest de waterpomp vervangen worden
daarbij heeft de gargage zonder da…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
bedankt voor je bericht
Nu nog even dit bij de vorige reparatie moest de waterpomp vervangen worden
daarbij heeft de gargage zonder da…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 3 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in