gerantie of niet

Plaats reactie

Topic author
schott
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier

gerantie of niet

Bericht door schott »

:oops: Hio forum

Ik zit met het volgenden probleem ik ben in het bezit van een clio 14 si 16v
ongeveer 5 maanden geleden bij de renault dealer de water pomp en distrbuitieset en aandrijfriem vervangen
nu 3000 kliometer verder is afgelopen weekend eerst naar een rateled geluid vijf telen later brak de aandrijfriem de clio langs de kant van de weg gezet en de clio weg laten sleepen naar de renault dealer staat daar nu 2werkdagen op onderdelel staat te wachten
waar vang ook een aandrijf as. is besteld
Mijn vraag is de manken menten die ik nu aan de clio is dat te wijten aan de vorige reparatie en valt dan deze reparatie onder de gerantie bij de dealer willen ze er weinig over zegen.???

alvast bedankt

groet henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Hallo Henk,

Op alle werkzaamheden uitgevoerd door de Renault-dealer waarbij nieuwe onderdelen zijn gebruikt, wordt 1 jaar garantie verleend, op zowel werkzaamheden als onderdelen. Slijtagedelen uitgezonderd.
Bij slijtagedelen is er sprake van een coulance regeling die per geval bekeken wordt.
Een distributieriem valt onder de slijtagedelen, echter met een vastgestelde levensduur van 5 jaar of 120.000 km.
Wanneer de riem binnen deze periode breekt, dan is ook hier een coulance regeling van toepassing.
Wanneer de riem breekt als gevolg van een oorzaak van buitenaf, dan zal dit helaas geen garantie zijn.
Zijn bij het vervangen van de riem ook de span- en looprollen ervan vervangen, evenals de multiriem met bijbehorende span- en looprollen?
Wanneer dit niet het geval is, dan kan het als achterstallig onderhoud gezien worden, waardoor er niets vergoed wordt. Dit is uiteraard afhankelijk van de welwillendheid van de dealer/service adviseur.
Hierin kan en ga ik dan ook geen uitspraken doen zonder dat ik hier meer details over weet.

Een aandrijfas heeft verder weinig te maken met de riem, en is derhalve een reparatie die hier buiten gezien dient te worden. Helaas komt dit dan nu net tegelijkertijd.

Succes ermee iig.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
schott
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door schott »

hallo Antonio.

bedankt voor je bericht
Nu nog even dit bij de vorige reparatie moest de waterpomp vervangen worden
daarbij heeft de gargage zonder dat ik daar opdracht voor gaf ook meteen de distributiesnaar aandrijf riem vervangen omdat er bijna 70000 kilometer op de teller stond het lijkt mijn dan ook dat ze als de spanrollen bijna versleten zijn dat ze die dan ook vervangen nu nog geen 3000 klm verder zijn de span rollen ervan af gelopen en die hebben volgens mijn de aandrijfas beschadigt (kan dat)?

grt Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Rossy »

De waterpomp wordt bij deze auto aangedreven door de distributieriem.
Deze mag niet voor een tweede keer gespannen worden, en dient dus vervangen te worden.
De multiriem loopt voor de distributieriem, en die moet dan ook los en ook vervangen worden.
Wanneer de rollen dan niet vervangen worden, dan zou een dergelijke situatie in een heel extreem geval voor kunnen komen.
En waar die rol dan naartoe schiet, ja dat kan overal heen zijn. In dit geval dan richting aandrijfas.
Hoewel het mij sterk lijkt dat een losgeschoten spanrol een aandrijfas dusdanig sterk kan beschadigen.
Maar niets is onmogelijk.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
schott
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door schott »

hallo Antonio

Vandaag doot de dealer gebeld dat de clio isklaar kostten 600 euro
Wat is het geval de pomp van de stuurbekrachting was defect en daar door is de boel vast gelopen en de
aandrijf riem geknapt en de poelie er af gelopen volgen de dealer valt het niet onder de gerantie
en ik heb gewoon dubbelen pech gehad
wat ik toch raar vindt dat de water pomp bij 68000 klm is stuk gegaan en de stuurbekrachtings pomp bij 70000 duizend klm.

en volgens de dealer is de poelie niet los geweest bij de vorige reparatie van de waterpomp.

grt Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Rossy »

Hallo Henk,

Dit is inderdaad geen garantie, omdat het een geheel andere reparatie betrof.
Jammer is het wel.
En ja, het is inderdaad mogelijk dat deze onderdelen kapot gaan, hoewel het wel vlot is.
Komt niet vaak voor.
Ik heb zo'n idee dat de dealer ook al wat korting op de reparatie en/of onderdelen heeft gegeven.
De onderdelen kosten alles bij elkaar al ongeveer driekwart van de reparatie prijs.
Helaas dat het zo heeft moeten lopen.

Mooi dat je auto weer rijdt zoals het moet :wink:

Antonio.
Renault, a way of life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut