Espace iv 2004 ingeruild op een Hyundai getz van 2008

Na ca 3 maanden loopt de motor vast in Bulgarije. Er wordt een nieuwe ruil motor ingezet en tijdens het test draaien loopt die weer vast zelfde cilinder! Uiteindelijk wordt de krukas afgedraaid en een overmaats lager geplaatst auto wordt weer in elkaar gezet en loopt weer. Airco was leeg weer gevuld en naar nederland gereden.
In de file bij Koln ruik ik rookgassen in de auto. Bij aankomst blijken 3 van de 4 verstuivers te lekken. Dit wordt gerepareerd samen met een achter veer. Ik haal de auto op bij de garage en ca 2 weken later sta ik met een lege accu.
Terug naar de garage wat blijkt dynamo kapot! Een watergekoelde dus loopt weer leuk in de kosten.
Ik haal de wagen op en nu blijft het linker achterwiel rem hangen.. Weer terug zit de remklauw vast. Schijf volledig naar de Kl*te!
Tja dan maar nieuwe schiijven achter. Wat blijkt Renault heeft enkel schijven compleet met wiellagers. Nou ja vooruit dan maar twee nieuwe erop. Bij de montage krijgen ze de remklauw niet meer los. Welja ook maar een nieuwe remklauw dan.
Toen ook maar vier nieuwe banden en ja hoor de bandensdpannings controle systeem werkt niet meer! Intussen is er ook een sensor of iets dergelijk van de ruitensproeier installatie kapot service melding met het bericht te weinig ruitenspoeiervloeistof terwijl die vol zit. Brand is erger zou je denke. En dat dacht ik ook. Alles werkte dus dit kan wel even wachten.
Intussen hadden ze een wielkast spat afdekking niet goed vast gezet en hopla een enorm gat erin gesleten. Brand was erger toch.
Het werd weer goed weer dus de airco aan. maar ja die blijkt het niet te doen. Dan maar weer even terug naar de gagage even bijvullen dacht ik. Helaas pindakaas de compressor kapot (dacht men!) nieuwe compressor erin en ja hoor geen airco! Tja wat nu.. Nu moet je maar naar de dealer gaan want we weten het niet meer. OP de weg naar huis merkte ik dat de knipperlichten niet meer werkten, gelijk weer terug gelukkig alleen een zekering. Toch maar naar de dealer dan en gelijk maar even de banden spannings controle en ruitesproeier sensor laten vervangen.
Zo gezegt zo gedaan. Afspraak gemaakt voor morgen, snel nog even boodschappen doen vandaag en ja hoor je raad het nooit!!
De versnellingsbak wil niet meer in zijn achteruit

Nu maar wachten tot de turbo het begeeft

En ik vind het zo een fijne auto he maar ik zit er nu toch aan te denken om hem tegen een boom te zetten..
Bedankt voor het aanhoren.