Renault Scenic automatische parkeerrem
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 jun 2013 10:41
Renault Scenic automatische parkeerrem
Heb Scenic 1,6 automaat (febr 2006), echter sinds een paar dagen krijg ik de melding dat de automatische parkeerrem niet meer functioneert. Bij de garage geweest en men heeft de storing uitgelezen, wegens tijd gebrek is dit nog niet gerepareerd.
Moesten nu alle kabels gaan kontroleren, daar de verbinding naar de parkeerrem wel in orde is.
Iemand die dit probleem kent?
Ik denk zelf dat het ook nu weer een "electronica probleem" is, want ik heb al zowat alles gehad wat mogelijk was, dashboard, regencomputer, airbagstoring (onder de stoel de draadjes door verbinden) en natuurlijk alle bobines.
Moesten nu alle kabels gaan kontroleren, daar de verbinding naar de parkeerrem wel in orde is.
Iemand die dit probleem kent?
Ik denk zelf dat het ook nu weer een "electronica probleem" is, want ik heb al zowat alles gehad wat mogelijk was, dashboard, regencomputer, airbagstoring (onder de stoel de draadjes door verbinden) en natuurlijk alle bobines.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 feb 2014 13:33
- Actief als: particulier
Re: Renault Scenic automatische parkeerrem
Ook wij hebben een probleem gehad met de automatische parkeerrem op onze GS 2005.
De storing bij ons was te wijten aan de afstelling van de sensor voor de parkeerrem, deze zit achter de pedalen tegen het schutbord.
Is natuurlijk altijd afwachten of dit dezelfde storing is.
In ieder geval succes.
De storing bij ons was te wijten aan de afstelling van de sensor voor de parkeerrem, deze zit achter de pedalen tegen het schutbord.
Is natuurlijk altijd afwachten of dit dezelfde storing is.
In ieder geval succes.
Hide post links |
Ik heb gehad dat ik bij het starten het rempedaal in moest drukken bij mijn Espace.
Voor op het dashboard brandde ook een P lampje van Parkeerrem. Als ik heb op de handrem wou zetten moest ik hem ff aantrekken. Naar de dealer geweest en die zei dat ze hem niet hoefde te maken, maar je de handrem gewoon zo kon gebruiken. Dit was in Duitsland. Een paar dagen later toen deed hij het weer.
Heb je hier wat aan?
Voor op het dashboard brandde ook een P lampje van Parkeerrem. Als ik heb op de handrem wou zetten moest ik hem ff aantrekken. Naar de dealer geweest en die zei dat ze hem niet hoefde te maken, maar je de handrem gewoon zo kon gebruiken. Dit was in Duitsland. Een paar dagen later toen deed hij het weer.
Heb je hier wat aan?

Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
- Actief als: particulier
Meerendeel van de storingen parkeerrem van de scenic kan je wissen waarna ze verdwijnen. Als er een aantal storingen in het geheugen staan kan de de waarschuwing al komen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-