1.4 TCE Megane, en kabelset van de trekhaak

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

1.4 TCE Megane, en kabelset van de trekhaak

Bericht door Luc001 »

Allemaal,

Ik heb enkele weken geleden een trekhaak en specifieke kabelset besteld voor mijn Maegane van net iets meer dan 1 jaar oud.

Gisteren gemonteerd en dat verliep eigenlijk als een zonnetje. In vijf uurtjes had ik het helemaal voor elkaar behalve 1 punt wat mij niet duidelijk was in de handleiding van de kabelset. Er is namelijk 1 rode draad die via de dorpels helemaal naar de bestuurders dorpel geleid dient te worden. Hij zit er ondertussen wel maar het probleem is dat er in de beschrijving staat dat er een 'PU' draad uit 1 van de twee kabelbomen moet doorgeknipt worden. De kant verder de auto in moet worden geisoleerd en de kant die vanaf de zekering box komt moet een stekkertje op geknepen worden en ingeplugd worden in die rode draad.
Er zitten samen in die twee kabelbomen wel 40 draadjes en ze zijn allemaal een beetje paars achtig ( ik neem aan dat PU voor purple staat ). Vraag is nu, moet die rode draad uberhaupt wel aangesloten worden omdat deze misschien voor de constante stroom op de trekhaakstekker zorgt. Of is deze absoluut nodig om de aanhanger control box van stroom te voorzien die er misschien voor zorgt dat bijvoorbeeld de achteruit rij censoren uitschakeld op het moment dat hij ziet dat er een aanhanger is aangesloten ? Beetje jammer van deze kabelset aangezien alles verder vlekkeloos verliep en een kwestie was van klik-steek-in.

Heeft iemand hiermee ervaring waar deze rode nu exact voor dient en/of welke draad het nu precies is wat moet worden doorgeknipt ?

Alvast bedankt voor de reacties.


Groeten, Luc
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

megane09
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 19:53
Actief als: particulier

Re: 1.4 TCE Megane, en kabelset van de trekhaak

Bericht door megane09 »

Hoi Luc, ben jij al iets wijzer geworden ivm 12 volt voor trekhaak????? zit met de zelfde vraag. :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 1.4 TCE Megane, en kabelset van de trekhaak

Bericht door mechanic »

De 12v draad ligt inderdaad in de lv dorpel. Het is een dikke paarse draad met een lichte streep erover. Deze doorknippen en bijgeleverd stekkertje aanmaken. Ook de aangeleverde zekering monteren in de zekering kast.
Maak anders even een foto dan wijs ik de draad aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht