Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Wagen houdt in, zou de EGR eens willen reinigen maar kan hem voor mijn Scenic niet meteen vinden
op alle youtube filmpjes zit hij kort bij de overgang van de luchtdarm naar de inlaatstuk, daar zit wel een klep, maar niet de cylinder met stekker.
Renault garage wilde hem vervangen, maar zou eerst eens willen reingen (heb deze maand al teveel kosten aan die wagen gehad)
Dus : waar zit die EGR precies ?? en hoe kom ik daar bij, heb het gevoel dat hij 'dieper' zit.
goed verstopt dus, hebben de EGR cleaner dan maar onrechtstreeks via de luchtinlaat ingespoten (iets wat we gelukkig niet op de oprit hebben gedaan, want er komt behoorlijk wat troep uit de uitlaat)
de egr zal niet zo proper zijn als met de hand rechstreeks had gekund, proberen we later wel eens. Het lijkt erop dat de scenic nu in noodprogramma loopt (loopt maar gaat amper vooruit, en geraakt met moeite sommige heuvels over); is dit iets wat de boordcomputer afmeet op de prestaties van de egr (maw zolang egr niet beter is blijft hij in nood) of is dit iets wat men in de garage heeft ingesteld en daar opnieuw kan uitzetten (dacht dat garage iets in die aard zei, maar weet niet precies of dat louter te maken had met de service melding 'inspuiting controleren' dan wel met het noodprogramma - of zijn die gekoppeld?)
wagen weer uitgelezen geweest, blijkbaar heeft dat reinigen onvoldoende geholpen. Melding kan niet uitgeschakeld worden zegt de garage totdat de EGR vervangen is. Reinigen kan ook maar zou niet rendabel zijn (voor hun . EGR afsluiten kon ook maar is dat wel legaal ? Zou ik elk geval een handige tijdelijke oplossing zijn want die Scenic heeft me de laatste weken wel wat centen gekost...
dat zei de garage inderdaad ook : dat de melding wel zichtbaar zou blijven en dat dat een probleem kon zijn bij de keuring.
Op korte termijn zou de wagen wel weer 'normaal' functioneren. Maar het merendeel van de herstelling is werkuren en ik heb geen zin om die twee keer te betalen dus normaal gezien wordt er maandag gewoon een nieuwe EGR in gezet.
Hopelijk blijven we dan een beetje uit de kosten want na vier vallende rammen, krakende veerschotel, een dode boordcomputer, airco, afgebroken veer en de EGR, op een paar maanden tijd heb ik het wel even gehad ...
aha, de melding is van het dashboard en de auto rijdt weer "normaal" dus die reiniging heeft dan misschien toch zijn werk gedaan. Nu de melding weg is wordt afdichten misschien weer een optie ?? (of is dat taboe dat afdichten hoor in elk geval zeer uitleenlopende meningen en uitspraken als 'we gooien die sowieso dicht, veel te veel miserie')
wat een verschil trouwens, ik heb de Scenic nooit zo pittig geweten dus waarschijnlijk had hij al EGR problemen toen ik hem (jong tweedehands 48k) kocht.
(bus Carly EGR Cleaning, 20 euro - had misschien liever nog die Bardahl EGR kit gehad maar het moest snel gaan)
Gewoon wat vaker reinigen.
Door het gebruik hier in Nederland krijgen alle wagens er erge last van (het Nieuwe Rijden he).
Zo nu en dan flink op z'n staart trappen wil ook nog wel eens helpen.
Afkoppelen is niet wijs.
SUC6
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste lezers
Mijn dochter haar modus is de stuurbekrachtiging defect en ze wil hem niet meer laten repareren
Wellicht dat iemand deze auto voor 250 eur wil overnemen,voor onderdelen of om op te knappen
Recent achter remklauwen vervangen
Motor...
Beste leden hallo,
Ik kreeg een Radio probleem in mijn espace IV, 2004. Nadat ik het geluid via mijn stuurbediening hendel op mute met geluid harder en zachter samen aantal seconden vast hield, kreeg ik de melding op het dashbord boven bij het...
Ik heb een Renault Espace IV, 2.0T van 2004. Nadat ik storing in mijn radio stuurbediening kreeg, heb ik besloten om de Radio en CD wisselaar die achterin de kofferbak in een klein kastje was geinstalleerd eruit te bouwen. Ik had...
Help! Wij hebben een Scenic 3 (december 2012), 2.0-16v M4R, 140 pk, CVT-automaat en LPG. De motor slaat af in de opwarmfase, zowel op benzine als op LPG.
Wat is er allemaal vervangen? Het gasklephuis (ingeleerd bij een Renault-specialist en ook een...
Ik heb een Renault Grande Scenic 2 van 2008 (1,6 motor)
Na altijd al slecht werken (reageren) deed de ventilator opeens helemaal niks meer Via dit forum een testje gevonden om de weerstand en de ventilator te testen....met de conclusie dat de...
Als je de voorstoelen wil wisselen van een megane senic met andere kan dat wel zelfde stoelen en bouwjaar en model auto.
Of moet ik nog ergens opletten met de stekkers onder de stoel..
En hoe krijg ik de a en b en c stijlen los aan de binnenkant wil...