Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
tsja
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2011
Laatste bezoek: 10 okt 2011 20:14
Actief als: particulier

Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door tsja »

Graag een adviesje. Ik overweeg een Grand Espace 2.0T van maximaal 3 jaar oud aan te schaffen. Nu heb je voor dezelfde prijs of minder een iets oudere en luxere 3.5V6. Nu verbruikt de V6 natuurlijk veel meer, maar zijn de andere kosten ook veel hoger? Denk aan onderhoud en zo. Wat adviseren jullie?

[ Posting via iPad ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011
Laatste bezoek: 22 feb 2013 16:42
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door Lagunadriver2 »

mijn advies? koop de V6.

bij de 2.0T wil de turbo etc nog wel een sneuvelen, dit is een duur klusje.
verder zal het verbruik tussen de V6 en de 2.0T niet zo heel veel verschillen... :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd7852

Re: Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door Verwijderd7852 »

De 2.0T is even zuinig als de V6. Met beide motoren is 1 op 12 te halen. Je moet dan wel je best doen, maar het is te doen.
De V6 heeft meer vermogen en meer koppel, dus volgens mij is het wel duidelijk.....
De V6 is overigens alleen met automaat te koop, dus als je handgeschakeld wil zit je vast aan de 2.0T.
Ik nam de V6, ook al hebben wij een paar jaar trug voor de 2.0T gekozen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2127
Lid geworden op: 13 nov 2010
Laatste bezoek: 03 mei 2025 14:06
Actief als: particulier
Locatie: REO

Re: Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door nikk »

Voor zover ik weet maakt renault voor de V6 sinds een aantal jaren gebruik van een motor uit het nissan gamma. Dit is dan de 3.5 uit een 350Z die wat down getuned is. Deze motoren hebben in ieder geval een goede reputatie.

Mvg, nico.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2688
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
Actief als: particulier

Re: Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door Pleiades »

auke-ajh schreef:De 2.0T is even zuinig als de V6. Met beide motoren is 1 op 12 te halen. Je moet dan wel je best doen, maar het is te doen.
Met een 2.0T automaat is dat niet haalbaar iig :lol: Handgeschakeld wel lijkt me, maar die 3.5 V6 is in verhouding zuiniger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tsja
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2011
Laatste bezoek: 10 okt 2011 20:14
Actief als: particulier

Re: Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door tsja »

Ik kan me niet voorstellen dat een handgeschakelde 2.0T net zoveel verbruikt als de V6. Daarnaast vraag ik me af wat de onderhoudskosten zijn. Moet niet de hele motor uitgebouwd worden om de distributieriem te vervangen? Is de V6 dus niet veel duurder in onderhoud?

[ Posting via iPad ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16677
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 06 mei 2025 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door mechanic »

De 3.5 V6 benzine motor heeft geen distributieriem maar een distributieketting, die hoeft niet periodiek vernieuwd te worden. Vanaf de espace IV is het inderdaad een nissan motor, code v4y.
Wel moet net zoals bij de rest de multiriem om de 120.000km/5jaar. De bougies van een v6 is wat meer werk en ook duurder dan bij een 2.0T.
Meer vermogen en koppel vreet automatischh meer banden/remmen/aandrijfassen, maar dat is bij een espace niet zo moeilijk om die kapot te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daanstam
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 dec 2010
Laatste bezoek: 17 jul 2016 10:09
Actief als: particulier

Re: Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door daanstam »

Het verbruik van de V6 is vooral afhankelijk van de rechtervoet. Als het gaspedaal voornamelijk twee standen heeft (uit/aan) net als een brommer, dan zuipt ie en vreet ie banden en andere onderdelen.
Als je gas geeft als een ballerine dan rij je zuiniger dan menig 2.0T espace.
Onderhoud aan een Espace is altijd duur.
3.5 V6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Jonge 2.0T of iets minder jonge 3.5V6?

Bericht door WillemS »

Monteer gewoon een Vacuum-meter(ook wel prestatiemeter genoemd), en je weet direkt hoe zenuwachtig/onnodig je vaak bezig bent met je rechtervoet.
Je kunt er prima op aflezen hoe de motor wordt belast en zo het brandstofverbruik beperken.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht