Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Graag een adviesje. Ik overweeg een Grand Espace 2.0T van maximaal 3 jaar oud aan te schaffen. Nu heb je voor dezelfde prijs of minder een iets oudere en luxere 3.5V6. Nu verbruikt de V6 natuurlijk veel meer, maar zijn de andere kosten ook veel hoger? Denk aan onderhoud en zo. Wat adviseren jullie?
bij de 2.0T wil de turbo etc nog wel een sneuvelen, dit is een duur klusje.
verder zal het verbruik tussen de V6 en de 2.0T niet zo heel veel verschillen...
De 2.0T is even zuinig als de V6. Met beide motoren is 1 op 12 te halen. Je moet dan wel je best doen, maar het is te doen.
De V6 heeft meer vermogen en meer koppel, dus volgens mij is het wel duidelijk.....
De V6 is overigens alleen met automaat te koop, dus als je handgeschakeld wil zit je vast aan de 2.0T.
Ik nam de V6, ook al hebben wij een paar jaar trug voor de 2.0T gekozen....
Voor zover ik weet maakt renault voor de V6 sinds een aantal jaren gebruik van een motor uit het nissan gamma. Dit is dan de 3.5 uit een 350Z die wat down getuned is. Deze motoren hebben in ieder geval een goede reputatie.
Mvg, nico.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00
Ik kan me niet voorstellen dat een handgeschakelde 2.0T net zoveel verbruikt als de V6. Daarnaast vraag ik me af wat de onderhoudskosten zijn. Moet niet de hele motor uitgebouwd worden om de distributieriem te vervangen? Is de V6 dus niet veel duurder in onderhoud?
De 3.5 V6 benzine motor heeft geen distributieriem maar een distributieketting, die hoeft niet periodiek vernieuwd te worden. Vanaf de espace IV is het inderdaad een nissan motor, code v4y.
Wel moet net zoals bij de rest de multiriem om de 120.000km/5jaar. De bougies van een v6 is wat meer werk en ook duurder dan bij een 2.0T.
Meer vermogen en koppel vreet automatischh meer banden/remmen/aandrijfassen, maar dat is bij een espace niet zo moeilijk om die kapot te krijgen.
Het verbruik van de V6 is vooral afhankelijk van de rechtervoet. Als het gaspedaal voornamelijk twee standen heeft (uit/aan) net als een brommer, dan zuipt ie en vreet ie banden en andere onderdelen.
Als je gas geeft als een ballerine dan rij je zuiniger dan menig 2.0T espace.
Onderhoud aan een Espace is altijd duur.
Monteer gewoon een Vacuum-meter(ook wel prestatiemeter genoemd), en je weet direkt hoe zenuwachtig/onnodig je vaak bezig bent met je rechtervoet.
Je kunt er prima op aflezen hoe de motor wordt belast en zo het brandstofverbruik beperken.
SUC6
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Twingo GT uit 2008.
Echt leuk ding met wat leeftijdsdingetjes en (blijkbaar) Twingo-typische problemen.
Koppeling heeft wat aandacht nodig en de ventilator werkt niet op stand 4 (wel op de...