Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Vandaag al een uur aan het rijden toen ineens mijn auto erg ging inhouden en snelheid verminderen. Ook begon hij te stinken. Ik heb hem aan de kant gezet en tot mijn grote schrik kwamen er vlammen uit mijn wiel. Het leek er op dat het van de schijf vandaan kwam. Kan dit kloppen? Autotje leeft nog wel vuur was vrij snel uit gegaan. Na 5 min ong.
Je rem zal vastgezeten hebben wat gevaarlijk is. Oorzaak van vastzittende rem is meestal een remklauw die vastzit.
( remzuiger in de klauw )
Je remblokken zullen helemaal geglazuurd zijn en niet meer opnieuw gebruikt kunnen worden, net zoals de remschijf.
Laat een garage een goede diagnose stellen.
Ook is het mogelijk dat de band door de warmte is aangetast.
Net terug van een andere garage dan waar ik hem 3 maanden geleden heb gekocht. Ja idd en 3maanden geleden gekocht met die dag nieuwe keuring. Deze garage van vandaag zei: deze auto had nooit door de keuring mogen komen! De rem schijven waren zo dun( zo dik als 3 2 euro munten naast elkaar) Dat zou de oorzaak geweest zijn van de brand de andere aan de andere kant was ook even dik dus die ook gelijk vervangen. De garage waar ik deze auto heb gekocht wou me 200 euro laten betalen om het te maken met 2e hands spul. Veel te duur dus! Nu heb ik er ook 2e hands onder beide kanten maar wel nieuwe remblokjes en was totaal voor beide kanten 80 euro kwijt.
Voor de apk geldt er geen minimum dikte voor een remschijf, er wordt alleen gekeken naar de staat. Het remsysteem moet deuglijk zijn, voldoen aan de remvertraging, geen lekkage vertonen, etc. Een schijf zo dik als 2 euro munten zal inderdaad een afkeur puntje zijn gezien dat niet meer kan werken. Je zal waarschijnlijk massieve schijven hebben die over het algemeen een minimumdikte van 9mm hebben. 2e hands spul of niet, je hebt weer een deuglijk remsysteem als dit de volledige diagnose was van de garage
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Binnenkort wordt ik de gelukkige eigenaar van een Arkana.
Maar ik vraag mij af of de achterlichten mee aan gaan als de dagrij verlichting brand.
Bij vorige auto (kadjar) was dit ook niet het geval, maar dit met OBD in kunnen stellen.
Ik...
Nette Twingo bj maart 2011 km 271000 apk tot 11 maart 2025 diesel. Kleur rood. Nieuwe radiator met condensor oude was lek. Maart ivm apk service gehad olie en filters vervangen. Lokatie Oude Pekela. Fotos beschikbaar. Vr prijs 1450 euro
Weet iemand hoeveel Watt de lampjes van het instrumentenpaneel vd Twingo 1 zouden moeten zijn?
Lampjes voor stadslicht en dimlicht waren defect en had nieuwe van 1.2 Watt besteld. Die doen het wel maar branden niet zo fel als de originele. Ze zijn...
Dit model heeft veel veiligheidsvoorzieningen inparkeerhulp, etc. etc. Wat mijn model niet heeft is een witte streep overschrijding signalering. In de handleiding wordt deze wel genoemd. Ik vraag mij af of iemand weet of dergelijke systemen bij de...