Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dit weekend de auto eens helemaal gewassen en tevens ook de motor die vies was schoongemaakt. Dat laatste had ik beter niet kunnen doen; blijkbaar toch wat water geknoeit. Heb nu allerlei melding op het display van esp/airbag en service . Krijg de motor niet aan de praat.
Zelfs de startmotor draait niet rond; terwijl deze eind augustus vervangen is door een nieuwe.
Heb de ECU al bekeken en daar zat geen vocht in. Tevens de accu klem er even af gehad om te kijken of de computer gerest werd echter geen succes.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken ?
hallo franiek ik zou proberen om de auto aanslepen <geen automaat> de auto in de 2e versnelling zetten moment dat de gesleept word de koppeling loslaten en de de auto even laten draaien tijndens het slepen zorg er wel voor dat accu nog genoeg stroom heeft meestal als er ergens nog water zit in de motor komt op dat moment slepen verdampen en slaat de motor meestal wel aan ik heb vaker dit probleem gehad tijdens schoon maken van de motor veel succes gr tonnie
Uiteindelijk heeft de garage me geholpen; diverse stekkers voo het inspuitsysteem drooggeblazen en met contactspray ingespoten.
Daarna kregen ze de motor aan de praat. Na een testrit kwam er toch nog een melding van de emissie.
Dag erna hebben ze dat onderzocht en toen bleek de accu af en toe onder de 11 volt te komen. Laadstroom was goed; uiteindelijk bleek de accu een kortsluiting in 1 cel te hebben af en toe. Dus dat verklaarde de rare storingen.
Dus een nieuwe accu en probleem is verholpen. En niet meer de motor schoonspuiten met water.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Hoi allemaal.
Ik heb weer zoiets raars...
Ik rijd met mijn bus naar de klant. Niets aan de hand. Ik parkeer. Een paar uur later kom ik terug, en de bus start niet meer.
Ik heb een probleem met mijn Twingo, bouwjaar 2003.
Vanmiddag rijdend weggezet en paar uur later wil die niet meer starten.
Startmotor loopt wel, lampjes branden etc. Maar motor start niet.
Zou het een storing met de sleutel...
Bij mijn Renault Talisman uit 2017 start plotseling het multimediascherm in de middenconsole niet meer op.
Wat ik ook doe, hij reageert nergens op. Het gevolg is dat mijn radio, navigatie, parkeersensoren en...
Ik ben op zoek naar de motorcode van mijn renault kangoo express 1.5 dci 75 bouwjaar 18-01-2017.
Dit ivm wanneer ik de distributie moet vervangen, bij welke kilometer stand.
Waar kan ik de motorcode vinden?
Alvast bedankt voor jullie...
Ik heb een vraag over de 1,2 tce motor in een Modus.
Het is bekend dat de Tce motoren problemen hebben.
Nu ben ik in de markt voor een andere Modus en een Renault expert(?) gaf aan dat de D4F H7 1.2 in feite de oude 1.2 16v is met een turbo.
En niet...
ik heb de distributie vervangen bij mijn renault espace type 4 2.0 turbo bouwjaar 2003. Hierbij heb ik de liniaal gebruikt om de nokkenas op tijd te zetten. De krukas dacht ik vast te hebben gezet maar de kleine pin gebruikt en dus...