Brandstofpomp defect Renault Megane Coupe 1.6 16v benzine?
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 dec 2011
- Laatste bezoek: 06 dec 2011 16:55
- Actief als: particulier
Brandstofpomp defect Renault Megane Coupe 1.6 16v benzine?
Model/uitvoering : Renault Megane Coupe 1.6 16v_
Bouwjaar : 1999_
Brandstof : Benzine_
De auto van mijn vrouw wilt niet meer aan slaan. Starten gaat goed maar het lijkt wel of hij geen benzine krijgt om aan te slaan. Nu wil natuurlijk een bevestiging of inderdaad de brandstofpomp stuk is. Ik heb al de BDP sensor helemaal los gehad en weer terug gemonteerd maar deze is denk ik goed. Nu heb ik de achterbank eraf gehaald om bij de brandstofpomp te komen. Deze pomp maakt helemaal geen geluid als je het contact aanzet. Normaal hoor je juist toch zo een korte zoemtoon van inspuiten? Op het stekkertje staat wel stroom maar de pomp geeft helemaal geen geluid als ik het contact aanzet of de motor wil starten(slaat alleen niet aan natuurlijk).
Kan ik hieruit concluderen dat de pomp stuk is als je geen korte zoemtoon hoort?
Soms begint er ook een relais in de zekeringkast onder de motorkap zo een haperend geluid maken, ook als ik de relais uitwisselt met een andere dan gebeurt het precies op dezelfde aansluiting voor het relais. Zo een rood vierkant kastje wat je erin steekt. Komt zeker omdat de pomp vaststaat?
Bouwjaar : 1999_
Brandstof : Benzine_
De auto van mijn vrouw wilt niet meer aan slaan. Starten gaat goed maar het lijkt wel of hij geen benzine krijgt om aan te slaan. Nu wil natuurlijk een bevestiging of inderdaad de brandstofpomp stuk is. Ik heb al de BDP sensor helemaal los gehad en weer terug gemonteerd maar deze is denk ik goed. Nu heb ik de achterbank eraf gehaald om bij de brandstofpomp te komen. Deze pomp maakt helemaal geen geluid als je het contact aanzet. Normaal hoor je juist toch zo een korte zoemtoon van inspuiten? Op het stekkertje staat wel stroom maar de pomp geeft helemaal geen geluid als ik het contact aanzet of de motor wil starten(slaat alleen niet aan natuurlijk).
Kan ik hieruit concluderen dat de pomp stuk is als je geen korte zoemtoon hoort?
Soms begint er ook een relais in de zekeringkast onder de motorkap zo een haperend geluid maken, ook als ik de relais uitwisselt met een andere dan gebeurt het precies op dezelfde aansluiting voor het relais. Zo een rood vierkant kastje wat je erin steekt. Komt zeker omdat de pomp vaststaat?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 28 aug 2011
- Laatste bezoek: 11 jul 2025 20:13
- Actief als: particulier
Re: Brandstofpomp defect Renault Megane Coupe 1.6 16v benzin
in je bericht geef je aan dat op het stekkertje wel stroom staat. Als dat inderdaad de voeding van de pomp is dan moet je geen spanning meer meten als je het contact uitzet. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Safrane en het bleek toch een slechte stekkerverbinding te zijn. Dus kijk even of de verbinding nog goed is en spuit deze in met contactspray (en dus niet met WD-40 of een ander soort smeerolie, want olie verhindert juist een goed contact!)
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 dec 2011
- Laatste bezoek: 06 dec 2011 16:55
- Actief als: particulier
Re: Brandstofpomp defect Renault Megane Coupe 1.6 16v benzin
Het is opgelost!
De dealers konden mij niet helpen met de juiste tips. Auto Zeeuw Naaldwijk wilde geen informatie over de telefoon geven alsof het geheim was. Dealers Den Haag waren veel behulpzamer maar ze waren vergeten één belangrijk deel te melden. Ik zei al dat ik 12 volt rechtstreeks vanaf de accu naar de brandstofpomp had gebracht en hij deed het super. Maar de dealers zeiden dat er een kabel expert er aan te pas moet komen omdat de bekabeling niet goed is want op de stekker was er maar geen 12 volt. Dus met andere woorden langs brengen en laten onderzoeken.
Ik zag mijn spaarcenten al slinken. Ik heb niet opgegeven en ben de kabels gaan volgen. Kom ik ineens een derde zekeringkast tegen met hoofdzekeringen naast de accu zeer verdekt opgesteld en lastig bij te komen. Ik zag gelijk al dat de 30 A zekering niet goed eruit zag vanwege corrosie waardoor een pin letterlijk was afgerot. Dat verklaarde dus ook dat relais aan de andere kant van het blok wat was gaan knetteren. Voor €2,50 een nieuwe zekering gehaald en op een andere plek samen met de rode kabel in de rail geprikt en alles deed het:-0) Gelijk starten.
Komt natuurlijk door het regenwater wat wel eens er langs sijpelt. Pinnetje is gaan verteren en uiteindelijk helemaal geen contact meer.
Hadden ze nu gelijk gezegd dat er een derde zekeringkast aanwezig is naast de accu dan had het een hoop werk gescheeld.
De dealers konden mij niet helpen met de juiste tips. Auto Zeeuw Naaldwijk wilde geen informatie over de telefoon geven alsof het geheim was. Dealers Den Haag waren veel behulpzamer maar ze waren vergeten één belangrijk deel te melden. Ik zei al dat ik 12 volt rechtstreeks vanaf de accu naar de brandstofpomp had gebracht en hij deed het super. Maar de dealers zeiden dat er een kabel expert er aan te pas moet komen omdat de bekabeling niet goed is want op de stekker was er maar geen 12 volt. Dus met andere woorden langs brengen en laten onderzoeken.
Ik zag mijn spaarcenten al slinken. Ik heb niet opgegeven en ben de kabels gaan volgen. Kom ik ineens een derde zekeringkast tegen met hoofdzekeringen naast de accu zeer verdekt opgesteld en lastig bij te komen. Ik zag gelijk al dat de 30 A zekering niet goed eruit zag vanwege corrosie waardoor een pin letterlijk was afgerot. Dat verklaarde dus ook dat relais aan de andere kant van het blok wat was gaan knetteren. Voor €2,50 een nieuwe zekering gehaald en op een andere plek samen met de rode kabel in de rail geprikt en alles deed het:-0) Gelijk starten.
Komt natuurlijk door het regenwater wat wel eens er langs sijpelt. Pinnetje is gaan verteren en uiteindelijk helemaal geen contact meer.
Hadden ze nu gelijk gezegd dat er een derde zekeringkast aanwezig is naast de accu dan had het een hoop werk gescheeld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16749
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Brandstofpomp defect Renault Megane Coupe 1.6 16v benzin
Bij de megane serie 1 is dit een zeer gevoelig punt, veel electronica problemen komen door een rotte zekeringkast naast de accu!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1566 Weergaves
-
Laatste bericht door HoessieG
-
- 0 Reacties
- 323 Weergaves
-
Laatste bericht door r25tx
-
- 0 Reacties
- 238 Weergaves
-
Laatste bericht door Oli4
-
- 4 Reacties
- 463 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 162 Weergaves
-
Laatste bericht door ijtsehummel
-
- 1 Reacties
- 171 Weergaves
-
Laatste bericht door Chemist