Kachelradiator problemen? Renault Scenic bwjr 1999 2 ltr
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 12 apr 2015 21:45
- Actief als: particulier
Kachelradiator problemen? Renault Scenic bwjr 1999 2 ltr
Hallo,
Wie zou mij advies kunnen geven over de mogelijke combinatie van koelvloeistofverlies en snel beslagen ruiten, dit treedt op zodra de blower ingeschakeld wordt. Kan dit de kachelradiator zijn? Dit heb ik eens gehad met een Renault 21 maar toen proefde ik de zoete smaak van glycolop mijn tong, dit is nu niet het geval. Ook liggen er wat vochtige plekken ( koelvloeistof?) op mijn oprit waar de auto meestal staat.
Hoe is verder na te gaan of deze kachel lekt? is destandvloerbedekking bij de pedalen dan nat? voelt nu droog aan.
Wie zou mij advies kunnen geven over de mogelijke combinatie van koelvloeistofverlies en snel beslagen ruiten, dit treedt op zodra de blower ingeschakeld wordt. Kan dit de kachelradiator zijn? Dit heb ik eens gehad met een Renault 21 maar toen proefde ik de zoete smaak van glycolop mijn tong, dit is nu niet het geval. Ook liggen er wat vochtige plekken ( koelvloeistof?) op mijn oprit waar de auto meestal staat.
Hoe is verder na te gaan of deze kachel lekt? is destandvloerbedekking bij de pedalen dan nat? voelt nu droog aan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29
Re: Kachelradiator problemen? Renault Scenic bwjr 1999 2 ltr
Als je kachelradiateur lekt kun je dat heel eenvoudig controleren. Je kijkt namelijk rechts van je gaspedaal zo tegen de behuizing aan, is het daar allemaal netjes droog lekt deze niet.
In deze koude tijden werkt de airco smorgens niet, dus als je airco hebt kan dit de reden zijn dat je ramen beslaan. Hoe is de staat van je pollenfilter, is er elders vocht in de auto. Zijn alle ramen dicht?? Deurrubbers ok, etc..
Als je lekkage hebt op de stoep controleer dan grondig het koelsysteem in de motorruimte. Meeste oorzaken zijn radiateur lek, waterpomp, thermostaathuis, of gescheurde slangen.
Niet te lang mee wachten, bij te weinig koelwater rijd je zo de koppakking er tussenuit,
In deze koude tijden werkt de airco smorgens niet, dus als je airco hebt kan dit de reden zijn dat je ramen beslaan. Hoe is de staat van je pollenfilter, is er elders vocht in de auto. Zijn alle ramen dicht?? Deurrubbers ok, etc..
Als je lekkage hebt op de stoep controleer dan grondig het koelsysteem in de motorruimte. Meeste oorzaken zijn radiateur lek, waterpomp, thermostaathuis, of gescheurde slangen.
Niet te lang mee wachten, bij te weinig koelwater rijd je zo de koppakking er tussenuit,
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 12 apr 2015 21:45
Bedankt voor de informatie, ga z.s.m. de lekkage opsporen. Om dit te vereenvoudigen denk ik eraan om de koelvloeistof in het expansievat onder druk te brengen; 1 of 2 bar overdruk.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29
Bij de meeste lekkage's die al op de stoep vallen zie je wel waar het vandaan komt. Je kunt met het juiste gereedscahp inderdaad het systeem onder druk zetten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Als je gewoon je motor warm rijd is de druk al 1,2 bar.
SUC6 met zoeken, en pas op als je de dop eraf draait de koelvloeistof is heet.
SUC6 met zoeken, en pas op als je de dop eraf draait de koelvloeistof is heet.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-