Aantal vragen Scenic 2.0 '97 o.a. Distr.riem datum?

Plaats reactie

Topic author
Scenic2.0-1997
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Actief als: particulier

Aantal vragen Scenic 2.0 '97 o.a. Distr.riem datum?

Bericht door Scenic2.0-1997 »

Model/uitvoering : _ Megane Scenic 2.0
Bouwjaar : _ 01-1997
Brandstof : _ benzine
Hallo, ik heb pas deze megane scenic gekocht met 260.000 km op de teller.
Deze lag in onze prijsklasse met APK tot dec 2012 dus we dachten goede koop.
Bij de verkoop nog geinformeert naar de distributieriem, waarna deze verkoper dat niet kon vinden.
Op goed geluk en vertrouwen en een aardige prijs de koop door laten gaan.

Wij hebben thuis nog geprobeert ergens een datum te vinden van wanneer de distributieriem is vervangen maar kunnen deze nergens vinden.

*Dus mijn eerste vraag is: Waar kan ik de datum vinden, en kan het ook zijn dat de datum niet ergens is genoteerd onder de motorkap bij vervanging?

We hebben alles zo'n beetje getest in de testrit (voor iemand die weinig verstand heeft van auto's) De versnellingen, alle elektrische dingen in de wagen omdat deze kapot waren in onze oude auto. Hij rijd lekker.

Tot we op de terugweg naar huis waren maakte de motor wel erg hard geluid op de snelweg 110/120 km/u 3500 toeren in z'n 5. Het gevoel hebben dat je moet doorschakelen. Ik ben moeder van volgend jaar 3 meiden en gebruik de auto meer voor de binnenwegen, maar ben bang dat er iets niet goed is aan de auto. En zullen er toch ook wel de snelweg mee op willen al is het niet vaak.

*Vraag 2: Herkent iemand dit ? En iemand enig idee wat het kan zijn. We hebben de filter al nagekeken (via de instructieboekjes) Deze zag er prima uit! We willen namelijk zo veel mogelijk zelf nakijken voordat we de auto naar de garage brengen.

Sowieso laten we binnenkort een kennis naar de auto kijken, die er wel verstand van heeft, maar mochten er dingen zijn die we zelf nog kunnen nakijken, zou het fijn zijn als jullie me kunnen helpen...?

Iemand tips of ideeen over de dingen die ik hierboven heb genoemt.

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renaulthenk
lid
lid

Re: Aantal vragen Scenic 2.0 '97 o.a. Distr.riem datum?

Bericht door renaulthenk »

Hallo,

Weet je bij welke garage hij in onderhoud geweest is dan kun je vragen tegen een (vergoeding) of ze daar het onderhoudsverleden voor jou kunnen opzoeken dan geef je het kenteken door en krijg je een hele print uitdraai mee wat er allemaal aan de auto gedaan is en bij welke km. stand en welke maand en jaar.
Je kunt ook gewoon naar een willekeurige Renault dealer gaan als ze het willen kunnen ze dat zo voor jou opzoeken.
Hebt jij ook geen onderhoudsboekje bij daar staat ook in wat voor een beurten hij gehad heeft.
Mijn scenic wist ik het ook niet en ben gewoon naar een renault dealer bij mij in de buurt gegaan en hebt ook gevraagd naar de onderhoudsgegevens en heb mooi een uitdraai gekregen met alles er op en er aan.

Groetjes Henk
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ericon
lid
lid
Contacteer:

Re: Aantal vragen Scenic 2.0 '97 o.a. Distr.riem datum?

Bericht door ericon »

Meestal zit er een sticker op een zichtbare plaats onder de motorkap, het wil ook wel eens gebeuren dat de sticker in de bestuurders deuropening zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 9 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken