Model/uitvoering : Renault Twingo
Bouwjaar : 2008
Brandstof : Benzine
Goedenavond,
De laatste tijd heeft onze Twingo bij een koude motor af en toe dat er minder vermogen voor handen is/ hij licht stottert.
NU ging vanmorgen eventjes (een paar seconden 2x) het lampje luchtverontreiniging branden.
Is dit een vaker voorkomend probleem of moeten we hiervoor snel naar de dealer gaan?
In het boekje staat bij luchtverontreiniging dat als het lampje niet blijft branden dit geen probleem moet zijn.
Vanmiddag aan het einde van de werkdag waren er geen brandende lampjes, alleen licht inhouden.
Dit verdwijnt ongeveer na 1 km rijden.
Zou dit te maken kunnen hebben met b.v. luchtfilters enzo?
Alvast bedankt!
John
Renault Twingo II stottert & luchtverontreiniging
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 jan 2012 18:39
- Actief als: particulier
-
- Lid
- Laatste bezoek: 29 mar 2020 13:42
Re: Renault Twingo II stottert & luchtverontreiniging
Een licht schokkerige loop na de koude start had ik ook bij mijn 2008 twingo. Na wat rondvragen bleek dit bij de 1.2 8v niet geheel ongebruikelijk en is het op zich zelf geen gebrek. Dit ging ook bij mij na +/- 1 min/km weer weg.
Het storings lampje hoeft er niets mee te maken te hebben en als het vaker of langer gaat branden kun je het beste even lang de garage gaan om de computer te laten uitlezen. Meestal werkt de katalysator niet heel goed meer. Ik ken je rijstijl niet maar misschien helpt het om die eens flink op te stoken door stevig gas geven.
Het storings lampje hoeft er niets mee te maken te hebben en als het vaker of langer gaat branden kun je het beste even lang de garage gaan om de computer te laten uitlezen. Meestal werkt de katalysator niet heel goed meer. Ik ken je rijstijl niet maar misschien helpt het om die eens flink op te stoken door stevig gas geven.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Zo schokkerig is zeker niet normaal.
Oorzaak kan van alles zijn. Onlangs getankt? Daarna begonnen? Hoe lang geleden dat bougies vervangen werden?
Best eens langs dealer gaan, stotteren is slecht voor de kat. Moet verholpen worden.
Oorzaak kan van alles zijn. Onlangs getankt? Daarna begonnen? Hoe lang geleden dat bougies vervangen werden?
Best eens langs dealer gaan, stotteren is slecht voor de kat. Moet verholpen worden.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Het kan veroorzaakt worden door wat oudere brandstof, die slecht verdampt nu het wat kouder is.
Vul de tank eens met bv Shell V-power, of gebruik een injektie-reiniger, die laatste zou ik in de tank doen als die nog 1/4 inhoud heeft, dan is het lekker geconcentreerd. Is het dan niet over dan kan het nog vervuiling zijn van het gasklephuis, of wellicht oude bougies.
SUC6
Vul de tank eens met bv Shell V-power, of gebruik een injektie-reiniger, die laatste zou ik in de tank doen als die nog 1/4 inhoud heeft, dan is het lekker geconcentreerd. Is het dan niet over dan kan het nog vervuiling zijn van het gasklephuis, of wellicht oude bougies.
SUC6
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in