Model/uitvoering : _trafic
Bouwjaar : _2002
Brandstof : _diesel
hallo ik heb een trafic uit 2002 1.9 dci F9Q waarvan de motor defect is kan ik hier ook een 110 pk uit een laguna in monteren
die ook motor code F9Q gaat dit electronisch goed misschien dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen
mvg rick
1.9 dci trafic ook uit wisselbaar met 1.9 uit andere type
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 jan 2012 09:55
- Actief als: particulier
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Re: 1.9 dci trafic ook uit wisselbaar met 1.9 uit andere typ
De basiscode F9Q is wel hetzelfde maar de motoren zijn toch wezenlijk anders, inwendig maar ook uitwendig en ook de aanbouwdelen al zou je die kunnen overzetten.
Als ik me niet vergis is bij deze 2 motoren de cilinderkop ook anders dus wordt dat niet echt wat.
Je zou een motor moeten hebben van ongeveer dezelfde leeftijd uit een Trafic, een Laguna of een Espace.
Van een Megane 1 of een Scenic 1 zijn de motoren ook weer anders dus dat gaat ook niet.
Je moet behalve het basistype F9Q ook de indicecode (750 of 752 voor de Trafic) in de gaten houden of zien uit te zoeken of de inbouw- en aanbouwdelen redelijk overeen komen.
De steunen voor de brandstofpomp, stuurpomp, aircopomp en dynamo kunnen overgezet worden, de cilinderkop uiteindelijk ook maar dan wordt de tweedehands motor wel prijzig.
Antonio.
Als ik me niet vergis is bij deze 2 motoren de cilinderkop ook anders dus wordt dat niet echt wat.
Je zou een motor moeten hebben van ongeveer dezelfde leeftijd uit een Trafic, een Laguna of een Espace.
Van een Megane 1 of een Scenic 1 zijn de motoren ook weer anders dus dat gaat ook niet.
Je moet behalve het basistype F9Q ook de indicecode (750 of 752 voor de Trafic) in de gaten houden of zien uit te zoeken of de inbouw- en aanbouwdelen redelijk overeen komen.
De steunen voor de brandstofpomp, stuurpomp, aircopomp en dynamo kunnen overgezet worden, de cilinderkop uiteindelijk ook maar dan wordt de tweedehands motor wel prijzig.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-