klapperend geluid

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Johanus
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

klapperend geluid

Bericht door Johanus »

Ik 2010 kocht ik een nieuwe Laguna III. Na ± 4500 km begon hij links voor te klapperen bij het rijden over een licht hobbelende weg. Het probleem is bij Renault Nederland bekend, maar kunnen het niet oplossen. Omdat het de veiligheid van de auto niet in geding is moet de klant het klapperend geluid maar op de koop toe nemen. En dit dan bij een auto van € 30.000. Zowel daeler aslmede Renault Nederland zijn niet thuis om de klant tegemoet te komen.

Wie heeft heeft ook last van deze klachten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: klapperend geluid

Bericht door mechanic »

Is het niet gewoon zoiets van dat de naafmoer niet goed genoeg vast zit en de aandrijfas dus wat speling heeft? Dit is / was een bekend probleem waarop je de moeren moest demonteren, en met locticte op het juiste aanhaal moment moest vastzetten.. Klapperend geluid als gevolg, en in 2minuten uit te voeren. Is dit het niet heb je het elk geval uit gesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Johanus
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

Re: klapperend geluid

Bericht door Johanus »

Er is al van alles gedaan. Renault geeft aan dat het probleem een productie eigenschap is van de Laguna wat niet op te lossen valt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: klapperend geluid

Bericht door de mon »

Normaal zou je denken aan torsiebar of aansluiting ervan.Bij onze Peugeot 605 zat er ook een onvindbaar gerammel in.Het waren de rubber onderlegringen van de veer die uitgesleten waren.Je kan ook nog je hand op de veer houden en wiel laten draaien.(geknars of een knik mss)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Johanus
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

Re: klapperend geluid

Bericht door Johanus »

Zoals ik al zij zou het volgens Renault Nederland/Frankrijk een productie eigenschap zijn van de laguna III wat niet/nooit op te lossen is. Dit komt bij ongeloofwaardig over, omdat ik inmiddels in diverse laguna's van het zelfde type en bouwjaar heb gereden, die het klapperend geluid niet hebben. Kort samengevat het probleem wordt nu op hoger niveua uitgezocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: klapperend geluid

Bericht door DHL »

Wat Mehanic aanhaalt lijkt dus regelmatig voor te komen. Mijn Espace had dit ook. Werd kort na levering opgelost door de garage zoals hij uitlegt. Enkel echt klapperen deed dat niet. Was meer een klak bij gas geven en gas loslaten.
Wie heeft je gezegd dat dit een produkteigenschap van de Laguna3 is? Ik kan dit erg moeilijk geloven daar Renault vanaf Laguna3 de grootste inspanningen deed om de kwaliteit van haar wagens naar een hoger niveau te brengen.
De klacht die je vernoemt (in die tijd werkte ik nog) heb ik nooit gehoord.
Mocht de uitleg van je garage komen raad ik je sterk aan eens een andere garage te bezoeken. Indien dan niet opgelost zou ik me wenden tot de klantendienst (gratis nummer dat op elke folder staat).
Laat je niet afschepen, dit lijkt me iets dat zeker opgelost kan worden.

(Los hiervan.. ik hoorde wel klachten tegenwoordig ivm Megane 3 en de Twingo op gebied van geluidsisollatie, men zou zelfs matten verkopen die je kan bevestigen in de wielkuipen van de Twingo om spatgeluiden van water tegen te gaan.... Vriend van me heeft ze, na veel aandringen bij de technische dienst, gratis gekregen. Normaal kan je ze kopen als accessoire.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: klapperend geluid

Bericht door mechanic »

Ik wou al zeggen, dat er veel laguna's rond rijden die dit niet hebben! Probleem moet op te lossen zijn, goed volhouden.
Wat ik aangaf van de naafmoeren is een veel voorkomend probleem, wat je wellicht kunt aangeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: klapperend geluid

Bericht door DHL »

Hee Mechanic, ik bedoelde niet op jou hoor. Ik vroeg het aan de TS wie hem dit gezegd had. Namelijk of het van de garage kwam of van de invoerder.
Sorry als ik me verkeerd uitdrukte, was een misverstandje blijkbaar:)

Valt me op dat je dit kent van die cardans die niet goed vastzitten. Ik dacht dat het bij mij een enig geval was. En heb altijd gedacht dat die Loctite eigenlijk een lapmiddel was, maar zoals jij beschrijft hebben ze het dus destijds volgens de voorschriften opgelost. Krijgen ze die cardan eigenlijk nog los als je Loctite gebruikt hebt?
Zoals je ook zegt, meeste Laguna's zullen dit prob niet hebben. Ik hoor eigenlijk meestal goede commentaren over die wagens. Carlos Gohn (juist geschreven?) heeft Renault weer de goede richting ingeduwd. In het begin kreeg die man heel wat weerstand, maar nu zou Laguna3 volgens Adac één van de meest betrouwbare wagens op de markt zijn...

Nu ik erover nadenk, mijn Espace heeft dit ook gehad in het begin. Rammel als ik over kasseien en zo reed tegen kleine snelheid. Toen heeft men in de garage alle bouten van de ophanging goed vastgezet en was dit ook opgelost. Als ik me niet vergis was het een boutje van een stablilisator dat was losgekomen. Maar zou even goed die grote moeren van de voortrein kunnen geweest zijn, want die konden ze ook aanspannen.... Eerst dachten ze aan een schokdemper, maar dat was het zeker niet.(Zijn overigens, hout vasthouden, de enige probs waarvan ik tot heden last had met m'n Espace...ook die zijn blijkbaar sterk vooruit gegaan qua kwaliteit)
Volgens mij zouden ze alle moeren eens moeten nalopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16033
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: klapperend geluid

Bericht door mechanic »

Ik had mijn reactie al getypt voor je jou bericht had getypt, dus net tegelijk :wink:
Je krijgt de moeren nog prima los na dat je loctite gebruikt hebt. Dit was zelfs een mededeling vanuit Renault zelf, zijn best wat auto's waar dit bij gebeurd is :) Nu is er weer eentje waarbij de gordel bouten van de gordel bevestiging van de kangoo II moet worden voorzien van nieuwe bouten MET loctite, wellicht hebben ze in frankrijk af en toe een tekort hieraan... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Johanus
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

Re: klapperend geluid

Bericht door Johanus »

Hallo mechanic,

Renault Nederland/Frankrijk blijft volhouden dat het een productie eigenschap is en de dealer verschuilt zich hierachter.
Heb inmiddels 46 Laguna bezitters gesproken en niemand heeft dit probleem. Heb ook bij twee andere dealers een proefrit gemaakt, ook hier niets aan de hand. dit heb ik ook met de dealer waar ik de auto gekocht heb besproken. Hier kreeg ik als antwoord dan zullen de 46 laguna's bezitters het geluid wel niet horen. Renault nederland heeft mij een tegemoetkoming aangeboden van € 890,-. Hier ga ik niet mee akkoord. Er heeft inmiddels een onafhankelijk onderzoek plaatsgevoden door de geschillencommisie. De onafhankelijk heeft in de auto gereden en het klapperen geluid ook duidelijk gehoord. Hij gaat hier nu verslag van uitbrengen naar de geschillencommisie. De onafhankelijke was van mening dat ik als klant dit klapperend geluid niet hoef te verwachten van een nieuwe auto. Het is dus even wachten wat hier uitkomt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: klapperend geluid

Bericht door DHL »

Ik volg het met interesse

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht