storings lampje
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 jan 2012 19:54
- Actief als: particulier
storings lampje
heb een megane grand tour 1.9 diesel
sinds een paar dagen heb ik een waarschuwings lampje
een poppetje met airbag en er gaat een lichtje branden met service
wie heeft dit ook gehad en weet wat dit betekent
sinds een paar dagen heb ik een waarschuwings lampje
een poppetje met airbag en er gaat een lichtje branden met service
wie heeft dit ook gehad en weet wat dit betekent
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 mei 2025 22:29
Re: storings lampje
Auto uit laten lezen en diagnose laten stellen. Dit is niet te gokken.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 jul 2012 00:05
Of dit hetzelfde probleem is zou je wel even moeten laten uitlezen.
Het probleem met het storingslampje heb ik zelf ook in mijn magane hatchback 2003.
Buiten dat ik fam. heb als auto monteur heb ik hem eens laten uitlezen door de anwb en de renault garage, alle 3 met dezelfde info; airbag connector van de bijrijdersstoel heeft los contact.
Oplossing:
- Renault garage zegt: Nieuwe kabels moeten worden gelegd (kosten lopen hoog op).
- ANWB zegt: Laten solderen, scheelt kosten.
- Fam hoofd monteur en apk meester: als je een beetje handig bent, haal de auto van de accu af, zet die stoel naar voren haal je matten weg, kijk of je makkelijk bij de kabels komt, anders de stoel los te maken, connectoren er van af en solderen maar.
Ik heb het loscontact ook zelf ervaren doordat iemand tegen de connector stootte en het lampje uit ging (wat ik wel raar vond zonder reset maar goed)
Het probleem met het storingslampje heb ik zelf ook in mijn magane hatchback 2003.
Buiten dat ik fam. heb als auto monteur heb ik hem eens laten uitlezen door de anwb en de renault garage, alle 3 met dezelfde info; airbag connector van de bijrijdersstoel heeft los contact.
Oplossing:
- Renault garage zegt: Nieuwe kabels moeten worden gelegd (kosten lopen hoog op).
- ANWB zegt: Laten solderen, scheelt kosten.
- Fam hoofd monteur en apk meester: als je een beetje handig bent, haal de auto van de accu af, zet die stoel naar voren haal je matten weg, kijk of je makkelijk bij de kabels komt, anders de stoel los te maken, connectoren er van af en solderen maar.
Ik heb het loscontact ook zelf ervaren doordat iemand tegen de connector stootte en het lampje uit ging (wat ik wel raar vond zonder reset maar goed)
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Renault zal nooit adviseren voor een airbag storing onder de stoel nieuwe kabelbundel te monteren. Doorsolderen is dan een goede oplossing zoals aangegeven.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 jul 2012 00:05
Ik wil geen welles-nietes verhaal ervan maken, maar ik ben destijds (half jaartje geleden) bij de Renault garage geweest en heb daar gevraagd of ze me de kabels konden solderen zodat het probleem opgelost was en daar vertelde ze me even, solderen doen we niet, er moeten dan nieuwe kabels gelegd worden. (heeft er mee te maken zei de medewerker van Renault, dat wanneer zij iets maken, moet het mogelijk blijven de onderdelen los te kunnen halen, wanneer de stoel word door gesoldeerd, kan de stoel niet meer gemakkelijk uit de auto gehaald worden)
Ik vond bovenstaand verhaal ook vreemd, misschien was die persoon nieuw binnen de organisatie of dacht dat het zo ging, en heeft hij het mis. Maar dat is wat ik te horen heb gekregen.
Maakt verder ook niet uit, belangrijkste is dat het probleem word opgelost.
Ik vond bovenstaand verhaal ook vreemd, misschien was die persoon nieuw binnen de organisatie of dacht dat het zo ging, en heeft hij het mis. Maar dat is wat ik te horen heb gekregen.
Maakt verder ook niet uit, belangrijkste is dat het probleem word opgelost.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dat is een aannemelijk verhaal, maar het is iets wat elke dag gedaan wordt het solderen.
De stoel demonteren kan altijd nog, alleen moeten ze dan de kabels weer solderen. En wanneer zou de stoel er nu uit moeten, eigenlijk nooit. Dus gewoon laten solderen.
De stoel demonteren kan altijd nog, alleen moeten ze dan de kabels weer solderen. En wanneer zou de stoel er nu uit moeten, eigenlijk nooit. Dus gewoon laten solderen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-