Paar problemen
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jan 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Nijmegen
Paar problemen
Hoi Hoi,
Afgelopen donderdag nacht hebben een stel vandalen mijn Renault Express in de fik gezet. Oude auto maar erg betrouwbaar! Ik kan hem helaas laten afvoeren, de motor is totaal uitgefikt.
Anyway, vandaag heb ik een Renault 19 RN 1.7 U9 gekocht voor zeer weinig geld en er zijn een aantal mankementjes.
1) soms trap ik door de koppeling, waarschijnlijk iets mechanisch. Is een koppelingskabel makkelijk te vervangen van een R19?
2) de kilometerteller doet 't niet, weet iemand hoe ik die kabel het beste kan vervangen of kan nakijken?
3) de kachel wordt niet warm (de aanjager doet het wel). Wat kan ik het beste als eerste even nakijken?
Alvast bedankt voor de adviezen en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Groetjes,
Christel
Afgelopen donderdag nacht hebben een stel vandalen mijn Renault Express in de fik gezet. Oude auto maar erg betrouwbaar! Ik kan hem helaas laten afvoeren, de motor is totaal uitgefikt.
Anyway, vandaag heb ik een Renault 19 RN 1.7 U9 gekocht voor zeer weinig geld en er zijn een aantal mankementjes.
1) soms trap ik door de koppeling, waarschijnlijk iets mechanisch. Is een koppelingskabel makkelijk te vervangen van een R19?
2) de kilometerteller doet 't niet, weet iemand hoe ik die kabel het beste kan vervangen of kan nakijken?
3) de kachel wordt niet warm (de aanjager doet het wel). Wat kan ik het beste als eerste even nakijken?
Alvast bedankt voor de adviezen en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Groetjes,
Christel
Groet,
Kick
Kick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Hoi Christel,
Oplossingen:
1) Is niet je koppelingskabel die versleten is, dan trap je er nl 1 ker doorheen en doet ie daarna nooit meer iets.
Ik vermoed dat de stelinrichting van het pedaal de boosdoender is. Dat deze versleten is.
Hiervoor moet er een ander pedaal gemonteerd worden.
2) Tellerbak demonteren door 2 schroeven in de bovenzijde van de afwerkrand te verwijderen en de rand uit te nemen. Nu de 4 schroefjes van de tellerbak loshalen, de tellerbak naar voren toe halen en de kabel eruitnemen. Tot zover het makkelijke gedeelte.
Het lastigste is de tellerkabel bij de bak loshalen.
De kabel is hier bevestigd in een paar plastic hulzen en deze hebben de nare eigenscahp niet echt makkelijk los te komen. Veel WD40 wil hier wel helpen, alleen is het dan zo glad dat je het bijna niet meer vast kan pakken en kracht zetten.
3) Waarschijnlijk een verstopte kachelradiateur.
Dit is te verhelpen door de slangen los te halen en dan door te spoelen met de tuinslang.
Wat ook goed werkt is 1 aansluiting af te stoppen en via de andere WC-eend in de radiateur te spuiten, aanvullen met water en een nachtje laten staan. Nu worden alle verstoppingen losgeweekt.
Weer doorspoelen, slangen aansluiten, koelsysteem ontluchten en een warme kachel!
Succes.
Antonio.
Oplossingen:
1) Is niet je koppelingskabel die versleten is, dan trap je er nl 1 ker doorheen en doet ie daarna nooit meer iets.
Ik vermoed dat de stelinrichting van het pedaal de boosdoender is. Dat deze versleten is.
Hiervoor moet er een ander pedaal gemonteerd worden.
2) Tellerbak demonteren door 2 schroeven in de bovenzijde van de afwerkrand te verwijderen en de rand uit te nemen. Nu de 4 schroefjes van de tellerbak loshalen, de tellerbak naar voren toe halen en de kabel eruitnemen. Tot zover het makkelijke gedeelte.
Het lastigste is de tellerkabel bij de bak loshalen.
De kabel is hier bevestigd in een paar plastic hulzen en deze hebben de nare eigenscahp niet echt makkelijk los te komen. Veel WD40 wil hier wel helpen, alleen is het dan zo glad dat je het bijna niet meer vast kan pakken en kracht zetten.
3) Waarschijnlijk een verstopte kachelradiateur.
Dit is te verhelpen door de slangen los te halen en dan door te spoelen met de tuinslang.
Wat ook goed werkt is 1 aansluiting af te stoppen en via de andere WC-eend in de radiateur te spuiten, aanvullen met water en een nachtje laten staan. Nu worden alle verstoppingen losgeweekt.
Weer doorspoelen, slangen aansluiten, koelsysteem ontluchten en een warme kachel!
Succes.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jan 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Nijmegen
Bedankt voor je antwoord.
Kan ik het koppelingspedaal van de renault express gebruiken voor de renault 19 of is dat onmogelijk? Ik denk ook dat het niet aan de kabel ligt omdat als ik door de koppeling heen trap en deze weer loslaat, hij het daarna weer wel doet. Is dat makkelijk te vervangen?
Kan ik het koppelingspedaal van de renault express gebruiken voor de renault 19 of is dat onmogelijk? Ik denk ook dat het niet aan de kabel ligt omdat als ik door de koppeling heen trap en deze weer loslaat, hij het daarna weer wel doet. Is dat makkelijk te vervangen?
Groet,
Kick
Kick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16 dec 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
alleen het stelinrichting tandwieltje toch?Rossy schreef:Hoi Christel,
Oplossingen:
1) Is niet je koppelingskabel die versleten is, dan trap je er nl 1 ker doorheen en doet ie daarna nooit meer iets.
Ik vermoed dat de stelinrichting van het pedaal de boosdoender is. Dat deze versleten is.
Hiervoor moet er een ander pedaal gemonteerd worden.
zit tussen de kabel en het pedaal als het ware.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Stelinrichting is 1 geheel met het pedaal.
Kan wel losgehaald worden maar zie het dan maar weer eens vast te krijgen....
En om dat dan te vervangen moet het pedaal er toch uit.
Is makkelijker om alles compleet te vervangen.
Pedaal van een Express is gelijk.
Van veel andere, kleinere Renaults ook trouwens.
Antonio.
Kan wel losgehaald worden maar zie het dan maar weer eens vast te krijgen....
En om dat dan te vervangen moet het pedaal er toch uit.
Is makkelijker om alles compleet te vervangen.
Pedaal van een Express is gelijk.
Van veel andere, kleinere Renaults ook trouwens.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 161 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan van Egmond
-
- 51 Reacties
- 11251 Weergaves
-
Laatste bericht door maarten916
-
- 22 Reacties
- 1961 Weergaves
-
Laatste bericht door watercabrio
-
- 3 Reacties
- 350 Weergaves
-
Laatste bericht door maarten916
-
- 1 Reacties
- 89 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 514 Weergaves
-
Laatste bericht door momster
-
- 16 Reacties
- 1144 Weergaves
-
Laatste bericht door Erikje